Ātrvilciens trauksies garām Bauskai

Paies kāds laiks, un garām Bauskai trauksies starptautiskais ātrvilciens Tallina-Varšava.Triju Baltijas valstu nozaru pārstāvji konceptuāli vienojušies par iespējamo vilciena «Rail Baltica» maršrutu, informē Ilze Svikliņa, Satiksmes ministrijas sabiedrisko attiecību speciāliste.Latvijas, Lietuvas un Igaunijas pārstāvji konceptuāli vienojušies, ka izdevīgākais «Rail Baltica» maršruts būtu Tallina-Pērnava-Rīga-Bauska-Paneveža-Kauņa. Iespējamais maršruts vēl tiks izvērtēts, lai veiktu detalizētu projekta izmaksu un ieguvumu analīzi. Šajā maršrutā plānots izbūvēt sliedes, lai ātrgaitas dzelzceļa līnija nodrošinātu maksimālo ātrumu līdz 250 kilometriem stundā. Tādējādi ceļu no Rīgas līdz Tallinai būtu iespējams veikt divās stundās, līdzīgi arī maršrutā Rīga-Kauņa.Prezentēti četri iespējamie varianti, arī maršruts no Rīgas uz Lietuvu gar Jelgavu. Pašlaik nolemts Latvijas dienvidos līniju no Rīgas būvēt garām Bauskai.Bauskas novada domes attīstības un plānošanas nodaļas vadītāja Ilze Tijone šiem procesiem seko līdzi jau daudzus gadus: «Pašlaik, protams, tas ir tādā kā sapņa līmenī, bet jau ar konkrētām aprisēm. Zināms aptuvenais līnijas izvietojums austrumos no Bauskas. Pilnīgi iespējams, ka varētu tapt izbūvēts kāds atzars kravas transportam. Jebkurā gadījumā ir paredzamas aktivitātes būvdarbu, varbūt arī ekspluatācijas laikā. Uzņēmējiem, arī pašvaldībai tagad vajadzētu projekta attīstībai sekot līdzi.» Pozitīvi šo ziņu vērtē arī uzņēmēju kluba «Bauska '97» prezidents Indulis Pētersons: «Jebkura būvniecība dod iespēju strādāt un nopelnīt vietējiem ļaudīm, uzņēmējiem. Tālākā nākotnē raugoties un zinot vilciena kā satiksmes līdzekļa renesansi Eiropā, mēs kaut kad varam izrādīties ieguvēji. Iespējams, kaut ko iegūs iedzīvotāji, kuru zemes gabalus valsts atpirks, problēmas būs tiem, kuri dzīvo iespējamās līnijas tuvumā. Nezinot visas detaļas, konceptuāli šo ideju vērtēju pozitīvi.»«Rail Baltica» mērķis ir atjaunot Baltijas valstu tiešu saikni ar Eiropas dzelzceļa tīklu un veicināt reģionālo integrāciju, savienojot metropoles Tallinu-Rīgu-Kauņu-Varšavu-Berlīni. «Rail Baltica» maršruts nodrošinātu ne tikai pasažieru, bet arī kravas pārvadājumus un iespēju veidot pasažieriem izdevīgus reģionālos dzelzceļa maršrutus dažādos posmos. Paredzams, ka «Rail Baltica» izpēti pabeigs nākamā gada marta beigās. Tā iekļauta Eiropas komunikāciju tīklu prioritāro projektu sarakstā. Izpētes kopējās izmaksas ir 396 000 eiro.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»