BauskasDzive.lv ARHĪVS

Iecavas skolēnu mācību uzņēmumiem laba prakse «Risē»

Antra Ērgle

2010. gada 20. decembris 06:55

1368
Iecavas skolēnu mācību uzņēmumiem laba prakse «Risē»

Veikala «Rise» īpašniece Signe Potaša krīzes un sarukušās pirktspējas dēļ tirdzniecībai kādu laiku neizmantoto pagraba zāli labprāt atvēlējusi skolēnu mācību uzņēmumiem (SMU).«Jādomā par nākamo paaudzi, kas varbūt paliks Latvijā un būs gatavi mums pelnīt pensijas,» nosmej uzņēmēja. S. Potaša maksu par telpām jaunajiem tirgotājiem neprasa, taču palīdz ar padomu – kā labāk noformēt un piedāvāt preces, ļauj kopēt pircējiem izrakstāmās kvītis.SMU tirdzniecība Iecavas «Risē» notika 18. un 19.decembrī. Jaunieši veikalā ienesa labu kompāniju un jautrību, sevišķi liela pircēju interese ir svētdienā, kad daudzi ierodas uz tirgu Iecavas centrā, turklāt skolēnu ražojumu cenas patiesi ir ļoti draudzīgas pircējiem. «Rises» saimniece arī no skolēniem iegādājusies cepuri un aksesuārus dāvanām. Īpaši viņa paslavē firmu «Burbuļbrīze», kuras gatavotās ziepes glīti noformētas, pašas tirgotājas tērpušās saskaņoti ar cenu zīmēm.«Burbuļbrīzes» prece bijusi lielā cieņā arī ceturtdien tirdziņā Rīgā, «Swedbank» ēkā «Saules akmens», kur piedalījās vairākas Iecavas SMU, stāsta Iecavas vidusskolas skolotāja Solvita Lauzēja. Tur pārdots viss līdz šim saražotais un otrdien, 21. decembrī, skolā notiekošajam tirdziņam jau tiekot saņemti īpaši pasūtinājumi. S. Lauzēja sadarbību ar «Risi» vērtē ļoti atzinīgi – šādi SMU censoņi var iegūt ikdienas tirdzniecības pieredzi un pārbaudīt praksē savas idejas.Jauno uzņēmēju piedāvājumā ir dažādi rokdarbi, interjera aksesuāri, saimniecības priekšmeti, rotaslietas, pašu izgatavotas sveces un vannas kosmētika. SMU «E.M.M.A.» pārstāves Elīza un Aivija stāsta, ka sava uzņēmuma preces gatavojot vakaros pēc skolas. Viņu firmas piedāvājumā starp krāšņām rotaslietām un aksesuāriem atrodamas arī dažādu izmēru un formu pudeles, pildītas ar spilgtām, krāsainām ūdenī peldošām bumbiņām. Kaut arī etiķetes vēsta: «Gudrības ūdens», «Skaistumam» un tamlīdzīgi, meitenes nosmej, ka saturs nav domāts nedz dzeršanai, nedz arī, lai tajā mazgātos, tie ir interjera dizaina priekšmeti.Toms no Bauskas 1. vidusskolas, kas «Risē» pircējiem piedāvā paša gatavotus koka izstrādājumus, stāsta, ka dažu preču izgatavošana ilgusi pat mēnesi. Arī Toms atzīst, ka pircēji raugās pēc dāvanām, viņa piedāvājumā šobrīd atzinīgi tiek vērtēti eglīšu koka rotājumi.Iecavas vidusskolas skolotāja Antra Pāruma pircēju atsaucību vērtē kā labu. Viņa pastāsta, ka «Swedbank» tirdziņā dažiem Iecavas jaunajiem uzņēmējiem prece ir bijusi izpirkta jau pirms žūrija to paspējusi apskatīt. «Nominācijas mēs neieguvām, bet 70 firmu konkurencē tas arī nebūt nav vienkārši. Jaunieši mācās un lielākais prieks jau ir par to, ka cilvēki pērk saražoto preci, tas ir galvenais stimuls strādāt tālāk,» teic A. Pāruma.