SM pauž neizpratni par reģionālo pārvadātāju prasību nomainīt ministrijas amatpersonas

Satiksmes ministrija (SM) pauž neizpratni par reģionālo pārvadātāju prasību nomainīt ministrijas amatpersonas.
Kā biznesa portālam "Nozare.lv" norāda ministrijā, reģionālo
pārvadājumu maršrutu plānošanu, līgumu slēgšanu ar pārvadātājiem un to
uzraudzību nodrošina Vides aizsardzības un reģionālās attīstības
ministrijas pārraudzībā esošie plānošanas reģioni.
Tieši SM, izprotot dažu reģionālo pārvadātāju finansiālās grūtības, gada sākumā veica finanšu līdzekļu pārcelšanu no gada pēdējā ceturkšņa uz gada otro ceturksni. Ministrijā uzsver, ka tas tika veikts pēc plānošanas reģionu (un pārvadātāju) lūguma - SM piešķirtā finansējuma ietvaros.
SM atkārtoti norāda, ka ir rosinājusi mainīt pastāvošo kārtību un pārņemt vietējo pārvadājumu pasūtījumu veikšanu, tomēr līdz šim brīdim iesaistītās institūcijas nav piekritušas sistēmas maiņai. Tādējādi tiek kavēts īstenot vispārīgu sabiedriskā transporta pakalpojumu nozares attīstību, kuras uzdevums būtu nodrošināt kvalitatīvus un sabiedrībai pieejamus sabiedriskā transporta pakalpojumus atbilstoši likumā "Par valsts budžetu 2013.gadam" paredzētajam finansējumam.
SM pakļautībā esošā Autotransporta direkcija (ATD) kā atbildīgā institūcija par pasažieru pārvadājumiem tiekas un arī tuvākajā laikā plāno rīkot visu ieinteresēto pušu, tai skaitā reģionālo vietējo pārvadātāju un plānošanas reģionu pārstāvju tikšanos, kurā piedalīsies ar SM pārstāvji.
Kā ziņots, Latvijas vietējie reģionālie pārvadātāji pieprasa visām atbildīgajām pusēm līdz 25.septembrim sēsties pie apaļā galda un atrast risinājumu situācijai. Ja jautājumi no amatpersonu puses netiks risināti, jau 26.septembrī kopā ar Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un transporta darbinieku arodbiedrību (LAKRA) tiek plānots pikets pie Ministru kabineta un iesniegtas konkrētas prasības.
Kā viena no prasībām būs amatpersonu nomaiņa un konkrēti SM Autosatiksmes departamenta direktora Andra Lubāna nomaiņa, jo viņš netiekot galā ar Autotransporta direkciju, par kuras darbu tieši ir atbildīga SM un kura problēmas nerisinot.
Kā iepriekš biznesa portālam "Nozare.lv" skaidroja LARPA, nesaņemot pilnu samaksu par padarīto darbu, Vidzemes un Zemgales pārvadātāji ir novesti tuvu bankrotam un nevar veikt saimniecisko darbību pilnā apmērā. Lai atrisinātu jautājumu par pārvadājumu turpmāku nodrošināšanu vietējos reģionālajos pārvadājumos, esot nepieciešams steidzami iedalīt trūkstošos finanšu līdzekļus, lai ar vietējiem reģionālajiem pārvadātājiem norēķinātos par 2013.gadā veiktiem darbiem pilnā apmērā.
Precīzi vēl nav aprēķinātas trūkstošās izmaksas, taču tiek lēsts, ka kopējie trūkstošie finanšu līdzekļi 2013.gadam varētu būt ap diviem miljoniem latu.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»