Šoferiem jāuzlabo braukšanas kultūra

Pēc pusstundu ilgas diskusijas, kurā piedalījās tilta būvnieki, būvuzraugi, kā arī pašvaldības amatpersonas, tika nolemts transporta kustībai pagaidu tiltu pār Mūsu atklāt otrdien, 20. augustā.
Plkst. 16.50 uzņēmēja Anda Sīļa auto no upes kreisā krasta šķērsoja tiltu, virzienā no Bauskas pa jauno tiltu pirmais pārbrauca uzņēmējs Ivars Buls. Pirmajās minūtēs braucēji nedaudz mulsa, arī luksoforu darbība nebija līdz galam noregulēta. Bija brīži, kad visi auto nebija paspējuši šķērsot upi, kad jau otrā krastā iededzies zaļās gaismas signāls. Pirmajā vakarā gadījās daži pārpratumi, kāds auto laikus neapstājās pie baltās līnijas, taču būtisku starpgadījumu nebija.
SIA «Tilts» galvenais būvdarbu vadītājs Jevgenijs Rožkovs 21. augusta rītā «Bauskas Dzīvei» apliecināja, ka transporta kustība pa tiltu rit raiti. Šoferiem vēl nedaudz jāuzlabo braukšanas kultūra, jābūt mazliet iecietīgākiem, tad problēmām nevajadzētu būt. Vieglā automobiļa vadītājs Gunārs Kūmiņš atzina, ka brauciens pa jauno tiltu problēmas nesagādājot. Viņu vienīgi nedaudz satrauc, kā ziemā spēs nodrošināt, lai metāla segums nebūtu slidens.
Baušķeniece Zinaīda Dembovska tiltu šķērsoja kājām. Viņa atzina, ka nedaudz neomulīgi ir, jo tilts vibrē, metāls arī ļoti skan. Būvuzraugs Rūdolfs Gruberts mierināja, ka tilta vibrācijas ir pieļaujamo normu robežās, nav pamata uztraukties arī par metāla troksni. Būvnieki regulāri sekos pagaidu tilta stāvoklim, veiks mērījumus, rezultātus reģistrēs. SIA «Tilts» būvdarbu vadītāja palīdze Elīna Rēķe skaidroja, ka pagaidu tilta uzlabošanas darbi turpināsies arī pēc tā nodošanas ekspluatācijā.
Bija šoferi, kuri izteica iebildes, ka pirms apļa upes kreisajā krastā nav luksoforu. SIA «Firma L4» galvenais būvuzraugs Aigars Polis-Āboliņš skaidroja, ka pašlaik uzstādīti divi luksofori tieši pirms tilta. Braucējiem no Lepšām, Elejas un Īslīces puses luksoforu signāls jāsaskata pirms apļa. Ja redzama sarkanā gaisma, jāapstājas pirms apļa pie baltās līnijas. Novada domes izpilddirektora pienākumu izpildītājs Jānis Kalinka uzsvēra, ka rūpīgi jāseko, vai vadītāji sapratīs šo neierasto kārtību. Ja izrādīsies, ka tas neveicina satiksmes drošību, būs jādomā par luksoforu citādāku izvietošanu. Iespējama dublējošā luksofora uzstādīšana pirms apļa uz Elejas ceļa.
Pirmajās pagaidu tilta ekspluatācijas dienās te dežurēs ceļu policijas ekipāžas. Viņi sekos, kā vadītāji ievēro luksofora signālus, nepieciešamības gadījumā iesaistīsies kustības regulēšanā. A. Polis-Āboliņš piebilda, ka uz tilta novietota videonovērošanas kamera, kura fiksēs noteikumu pārkāpējus.
Ir sākusies vecā tilta demontāža. Tam ņem nost asfalta segumu, pēc tam sāks drupināt nesošās konstrukcijas. Neskarti paliks tikai tilta balsti. Tos uzlabos, nostiprinās, tad uz tiem būvēs jaunā tilta konstrukcijas. Tam jābūt uzbūvētam gada laikā.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»