Otra Bauskas artērija

Jauno tiltu pāri Mēmelei pēc rekonstrukcijas atklāja 2000. gada 9. septembrī, un tolaik laikraksta «Bauskas Dzīve» 13. septembra numurā bija ievietots raksts par šī tilta vēsturi kopš 19. gadsimta otrās puses, kad pilsētas ainavu papildināja tilti pāri Mēmelei un Mūsai. Šogad 27. maijā sākās Mūsas tilta remonts, pašlaik top pagaidu tilts, tāpēc pienācis laiks atminēties Mūsas tilta vēsturi.
Aizstāj pārceltuvi
Koka tilts uz akmens balstiem pāri Mūsai tika uzcelts 1887. – 1888. gadā. Tas bija otrais tilts pēc 1874. gadā pāri Mēmelei uzceltā Plosta tilta. Līdz tam pāri Mūsai lopkautuves tuvumā darbojās maksas pārceltuve. Par tiltu izmantošanu bija jāmaksā, šie ienākumi papildināja pilsētas kasi.
Nav cietis
Pirmā pasaules kara laikā pāri Mēmelei tagadējā tilta vietā tika uzcelts otrs koka tilts, un abiem tiltiem laiku pa laikam nācās pārciest dažādas dabas stihijas. Visbiežāk cieta Plosta tilts. Lai gan to rudeņos izņēma un pavasaros atjaunoja, tomēr šad tad, dažādu iemeslu dēļ paaugstinoties ūdens līmenim un palielinoties straumes ātrumam, tilts tika sarauts. Pilsētai nācās meklēt līdzekļus atjaunošanai. Daudz rakstīts par 1928. gada jūnija plūdu katastrofu Bauskā, kad tika sagrauts koka tilts pār Mēmeli, taču Mūsas tiltam dažādas dabas kataklizmas ir gājušas secen.
Remonts gadu desmitos
Pagājušā gadsimta 30. gadu beigās Mūsas tilts bija stipri nolietots, bija vajadzīgs tā kapitālais remonts, kas sākās pēc Latvijas iekļaušanas PSRS un neilgi pirms Vācijas un padomjzemes kara sākšanās – 1941. gada 27. maijā. Tolaik laikrakstā «Komunārs» varēja lasīt, ka ir sākta Mūsas tilta demontāža, jo paredzēts būvēt jaunu dzelzsbetona tiltu, un satiksme notiek pa pagaidu tiltu iepretim lopkautuvei. Mūsas tilta remontdarbus pārtrauca karš. Interneta resursos ir atrodami fotoattēli, kur redzams, kāds izskatās demontētais Mūsas tilts, kā arī vācu karavīru ienākšana Bauskā ienāca pa Mūsas pagaidu tiltu 1941. gada jūnija beigās un jūlija sākumā no Lietuvas puses.
Jaunais – no dzelzsbetona
Nepilnīga informācija saglabā jusies par Mūsas tilta izmantošanu vācu varas laikā. Pēc kara, 1946. gadā, sākoties padomju laikiem, satiksme pār saremontēto Mūsas tiltu tika atjaunota. Aptuveni pēc desmit gadiem, 50. gadu vidū, sākās pirmskara ieceres par dzelzsbetona tilta būvi īstenošana. 1958. gada 30. decembrī pēc pārbūves un atjaunošanas atklāja jauno dzelzsbetona tiltu pāri Mūsai. Tagad tas savu laiku nokalpojis un pārtaps jaunā veidolā.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»