BauskasDzive.lv ARHĪVS

Šosejas A7 remonts rada īslaicīgas neērtības

Antra Ērgle

2013. gada 29. jūlijs 10:11

1479
Šosejas A7 remonts rada īslaicīgas neērtības

Posmā Iecava–Bauska pirms nedēļas sāktā autoceļa virsmas apstrāde jau teju pabeigta līdz Zorģiem, novēroja «Bauskas Dzīve».

«Ceļinieki» nofrēzēja šosejas virskārtu, ar pārvietojamajiem luksoforiem pakāpeniski mainot slēgtos posmus, kur organizēta reversā satiksme. Automašīnu rindas izveidošanās intensīvākas satiksmes stundās no rītiem un vakaros rada papildu neērtības Iecavas iedzīvotājiem, jo Rīgas ielā abos virzienos veidojas sastrēgumi. Lielu daļu autoplūsmas caur ciema centru veido kravas transports, bet vietējie braucēji ar vieglajām mašīnām rīta stundās nereti izvēlas apbraukt Rīgas ielu caur Iecavas parku, pa Baldones un Stelpes ielu.

Satiksmes autobusu būtiska kavēšanās, par ko pasažieri brīdināti jau uzziņu portālā 1188.lv, līdz šim neesot novērota, «Bauskas Dzīvei» atzina regulārie braucēji uz Rīgu. Vien rīta stundās, kad mašīnu ir vairāk, jārēķinās vidēji ar 10 – 15 papildu minūtēm ceļam. Tomēr iedzīvotāji esot gatavi pieciest neērtības, lai pēc tam brauktu pa labāku šoseju.

Pagājušās nedēļas beigās posmā no Iecavas līdz Zorģiem jau uzlieta izlīdzinošā asfalta kārta. Paredzams, ka darbi turpināsies Bauskas virzienā. Jau vēstīts, ka autoceļa A7 posma Iecava–Bauska virskārtas apstrādes darbi sākti 15. jūlijā. Posmā strādā SIA «Lemminkainen Latvija», informēja valsts akciju sabiedrības «Latvijas Valsts ceļi» (LVC) Bauskas nodaļas vadītājs Dzintars Dzenis. Ceļa virsmas apstrādei atvēlēti 1,5 miljoni latu.

Pērn pēc Eiropas ekspertu veiktā audita LVC tika uzdots pēdējā desmitgadē ar Eiropas Savienības (ES) atbalstu remontētajiem autoceļiem ieplānot paredzētos virsmas apstrādes darbus. Kā iepriekš skaidroja nozares profesionāļi, 7 – 10 gadu laikā pēc ceļa rekonstrukcijas tam jāveic virsmas apstrāde, nofrēzējot virskārtu un uzlejot izlīdzinošo kārtu, lai tas atkal labi kalpotu gadus desmit. Ja to nedara, visai drīz var nākties ieguldīt nopietnākā remontā daudz vairāk līdzekļu.

Posmu Iecava–Bauska 20 km garumā 2000. – 2001. gadā ar ES finansējumu rekonstruēja vairākas ceļu būves firmas ģenerāluzņēmējas a/s «A.C.B.» pārziņā. Tā kā A7 kopumā un posms Rīga–Bauska–Lietuvas robeža īpaši ir viens no noslogotākajiem autoceļiem valstī, ekspertīzē pērn tam konstatēti virsmas defekti, kā arī vietām lūzumi pa asi, kas laboti jau iepriekš.

Kā liecina LVC sniegtā informācija, šogad viens no nozīmīgākajiem autoceļu rekonstrukcijas projektiem centra reģionā, kas liks rēķināties ar neērtībām arī mūsu novadu iedzīvotājiem, būs autoceļa A7 Rīga–Bauska–Lietuvas robeža (Grenctāle) rekonstrukcija 9,46. – 24,94. kilometrā.