BauskasDzive.lv ARHĪVS

Vecāki iebaidījuši skolotājus

www. bauskasdzive.lv

2011. gada 1. februāris 14:17

2397
Vecāki iebaidījuši skolotājus

Pēdējā laikā arvien biežāk iezīmējas tendence, ka vecāki neapzinās savus pienākumus bērnu audzināšanā, šorīt intervijā raidījumam «Labrīt, Latvija» atzina Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas priekšniece Laila Rieksta - Riekstiņa. Ja skola ziņo par problēmām ar bērniem, vecāki parasti negrib dzirdēt par šīm problēmām, jo to cēloņi nereti slēpjas audzināšanā, šodien ziņo portāls apollo.lv.Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas priekšniece Laila Rieksta - Riekstiņa situāciju skolās komentē šādi: Katrā skolā ir kāds bērns, ar ko nezina ko darīt. Reizēm skolotāji nerīkojas atbilstoši situācijai, jo viņus iebaidījuši vecāki. Bieži vecāki akli tic un aizstāv bērnus. Ir arī ļoti situēti vecāki, kuri uz skolas vecāku sapulci nāk ar advokātu. Skolotājs konfliktsituācijās nezina kā rīkoties un bieži bērna nodarījumu noklusē, it sevišķi prestižas skolas baidās zaudēt labo slavu. Tādā veidā tiek pārkāptas citu bērnu tiesības, nevienam nav tiesības darīt pāri otram - ne bērnam ne pieaugušam. Reizēm skolotāji neizmanto visus līdzekļus - piemēram, konfliktsituācijā neizsauc ātro palīdzību, bet bailēs no vecākiem bieži noklusē vai nepublicē notiekošo. Lielas problēmas ir arī ar bērniem, kuru vecāki aizbraukuši uz ārzemēm, un bērni Latvijā dzīvo kopā ar aizbildņiem. Ja vecāki atsakās sadarboties, skola nevar piespiest, tad jāiesaista citas institūcijas. Bērni izturās izaicinoši, jo grib, lai kāds parāda robežas. Vecāki bieži saka, ka bērns var darīt visu, jo «mēs par to varam samaksāt». Arī vecāku šķiršanās ir ļoti traumējoša bērnam, tagad šķiršanās nav retums. Bieži vecāki šķiršanās laikā šantažē bērnu (es izdarīšu pašnāvību, ja teiksi, ka negribi dzīvot kopā ar mani) vai mēģina uzpirkt ar dāvanām. No tā mācoties bērni arī šantažē skolotāju, sakot, ka «vecāki parādīs». Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas priekšniece Laila Rieksta - Riekstiņa aicina izdarīt izmaiņas normatīvos aktos. Skolai jābūt tiesīgai pieņemt lēmumu. Katrā skolā nav psihologs un atbalsta personāls. Speciālisti var darboties ar vecāku piekrišanu, bet vecāki negrib redzēt problēmas. Atbildība vispirms jāuzņemas vecākiem, tad pedagogiem.