BauskasDzive.lv ARHĪVS

Kopā strādā Ozolaines un Lietuvas skolēni

Vilnis Auzāns

2013. gada 14. jūnijs 09:39

96
Kopā strādā Ozolaines un Lietuvas skolēni

Divas dienas, 12. un 13. jūnijā, kopējās izziņas un sporta aktivitātēs darbojās Bauskas novada Vecsaules pagasta Ozolaines pamatskolas un Pasvales rajona Vašķu vidusskolas audzēkņi. Viņi piedalījās kopējā projektā «Jauno gidu skola». Ozolaines pamatskolas skolotāja Daina Jarmalaviča stāsta, ka draudzība ar Vašķu vidusskolu sākusies jau agrāk. Mūsu skolēni un pedagogi pērnajā decembrī viesojās Lietuvā, tagad draugi ieradušies atbildes vizītē. Skolotāji palīdzējuši saplānot divu dienu programmu, nopietni viesu uzņemšanai gatavojas arī audzēkņi. 9. klases skolniece Liesma Pakalne sagatavojusi stāstījumu par Ozolaines baznīcu, Elīna Kazačonoka viesiem izrādīs un izstāstīs par Bruknas muižā notiekošo.9. klases absolvents Andrejs Pakalns «Bauskas Dzīvei» pastāstīja, ka šādi kopēji pasākumi ļauj labāk iepazīt citus skolēnus, atrast jaunus draugus. Viņa uzdevums šoreiz bija iepazīstināt Lietuvas draugus ar skolā populārajām orientēšanās sacensībām «Naksnīgā Ozolaine». 9. klases absolvente Beāte Krišjāne atceras, cik interesanti tika pavadīts laiks Lietuvā. Skolēni apskatīja sēravotu, apmeklēja Pasvales muzeju un baznīcu, arī kritenes.  Skolas direktore Lilija Bula stāsta, ka šāda sadarbība veicina skolēnos interesi par savu dzimto pusi - izdomāt saistošu stāstījumu par ikdienā līdzās esošiem objektiem. Skolēni gatavojušies gida pienākumiem ne tikai latviešu, bet arī angļu un krievu valodā. Lietuvieši apmeklēja interesantākās vietas Ozolaines apkaimē, ceturtdien, 13. jūnijā, devās ekskursijā uz Siguldu.  Vašķu vidusskolas ģeogrāfijas skolotājs Arvids Vaitekūnas «Bauskas Dzīvei» pastāstīja, šādus jauno gidu projektus skola īsteno jau astoto gadu. Audzēkņi devušies ekskursijās pa Lietuvu, bijuši Polijā, tagad ieradušies Latvijā. «Tas ir mūsu pašvaldības finansēts projekts, kura mērķis ir iepazīstināt skolēnus ar citām vietām, kaimiņu valstīm. Viņi atrod sev jaunus draugus, gūst pieredzi, izkopj svešvalodu, arī vēstures un ģeogrāfijas zināšanas. Mums ir iecere izstrādāt pārrobežu sadarbības projektu, kuru varētu atbalstīt kādā no ES finansētajām programmām.»