BauskasDzive.lv ARHĪVS

Misas zēns kļūst par erudīcijas konkursa divkāršu uzvarētāju

Aina Ušča

2011. gada 30. marts 10:07

1233
Misas zēns kļūst par erudīcijas konkursa divkāršu uzvarētāju

Vecumnieku novada Misas vidusskolas 7. klases audzēknis Toms Jaunzemis ir kļuvis par Latvijas skolu erudīcijas konkursa divkāršu uzvarētāju, informē projekta «Dabaszinātnes un matemātika» speciāliste Santa Margeviča. Konkursa noslēguma erudīcijas spēles 25. martā notika Rīgas Tehniskajā universitātē (RTU). Pēc tam paziņoja konkursa neklātienes un klātienes posma rezultātus, kuros Toms Jaunzemis pārliecinoši tika atzīts par labāko gan 7.-9. klašu apvienotajā grupā, gan 7. klašu grupā. Uz finālu RTU Tomu pavadīja Misas vidusskolas direktore Rūta Kārkliņa. Viņa sacīja: « Uzvara tik nopietnā konkursā, kas neklātienē risinājās no 2010. gada septembra, ir brīnišķīgs panākums. Paldies Toma vecākiem, kuri talantīgo puisi rosina apliecināt savas spējas dažādās zinību nozarēs! Misas vidusskolā nav modernu tehnoloģiju fizikas, ķīmijas, bioloģijas un matemātikas mācīšanā kā citās izglītības iestādēs, kas piedalās Eiropas Sociālā fonda līdzfinansētā projektā «Dabaszinātnes un matemātika». Taču mūsu audzēkņa lieliskie rezultāti erudīcijas konkursā apliecina – ne jau vienmēr skolas materiālais nodrošinājums ir noteicošais.» Neklātienes konkursā pavisam piedalījās vairāk nekā 1100 skolēnu, bet tikai 36 veiksmīgākie iekļuva finālā. Visvairāk bija Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas, Jelgavas Spīdolas ģimnāzijas un Smiltenes ģimnāzijas audzēkņu.Toms Jaunzemis ir skolas un novada mācību priekšmetu olimpiāžu laureāts, labs sportists, šahists. Aizraujas ar tūrismu, dejo, mācās arī Vecumnieku mūzikas un mākslas skolā. Erudīcijas konkurss, kas Latvijā tiek rīkots otro reizi, sniedz iespēju skolēniem nostiprināt fizikas, ķīmijas, bioloģijas un matemātikas teorētiskās zināšanas un pielietot tās praksē. Neklātienes posma dalībniekiem, sākot no pagājušā gada septembra, līdz šā gada 13. martam ik nedēļu elektroniski vajadzēja sniegt atbildes uz daudziem jautājumiem. Savukārt klātienes konkursa teorētiskajā daļā dalībnieki sacentās ātro uzdevumu risināšanā, izmantojot interaktīvo tāfeli, bet praktisko darbu ciklā finālistiem vajadzēja veikt fizikas eksperimentus.