BauskasDzive.lv ARHĪVS

Būs jāapdrošina arī mopēdi

Vilnis Auzāns

2011. gada 22. aprīlis 17:10

1187
Būs jāapdrošina arī mopēdi

Prasība pēc sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) būs arī mopēdiem. To paredz valdības akceptētie grozījumi Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā.Latvijā līdz pērnā gada 1. septembrim bija reģistrēti 19,4 tūkstoši mopēdu. Ceļu satiksmes un drošības direkcija informē, ka no tiem bija apdrošināti 163. Ja grozījumus likumā akceptēs arī Saeima, tad visiem mopēdu īpašniekiem vai to lietotājiem būs nepieciešams iegādāties OCTA līgumu. Tādā gadījumā, notiekot ceļu satiksmes negadījumam, cietušajiem būs tiesības saņemt apdrošināšanas atlīdzību no zaudējumus nodarījušā transportlīdzekļa apdrošinātāja. Kāda varētu būt polises maksa, pagaidām precīzas informācijas nav.Apdrošinātāji paspējuši pozitīvi novērtēt valdības ieceri. Apdrošināšanas akciju sabiedrības «Seesam Latvia» valdes locekle Anita Veinberga uzskata, ka šie grozījumi ienestu ne tikai lielāku sakārtotību apdrošināšanas sistēmā, bet būtu arī godīgi pret visiem satiksmes dalībniekiem. Pēdējo divu gadu laikā «Seesam Latvia» izsniegusi civiltiesiskās apdrošināšanas polises 83 mopēdu īpašniekiem. Sešiem mēnešiem polise Rīgā maksā astoņus līdz deviņus latus. Ja mopēds tiek ekspluatēts ārpus Rīgas, tad polises cena pusgadam ir pieci līdz seši lati.«Bauskas Dzīve» šajās dienās uzrunāja dažus mopēdu vadītājus, kuri galvenokārt bija jaunieši. Kristaps no Codes pagasta atzina, ka ar mopēdu brauc jau trešo gadu, ir uzmanīgs, satiksmes negadījumos nav bijis iesaistīts. Ja polise sezonai maksātu piecus latus, viņš OCTA iegādātos. Aigars no Bauskas paskaidroja, ka mopēds viņam uzdāvināts, degvielu iegādājas vecāki, iespējams, viņi arī samaksās par apdrošināšanu. Valsts policijas Zemgales reģiona pārvaldes Bauskas iecirkņa kārtības policijas nodaļas patruļdienesta rotas inspektors Aleksandrs Sidorčiks šādu ieceri vērtē pozitīvi. Ceļu satiksmē mopēdu jeb skūteru skaits arvien palielinās. Arī ceļu satiksmes negadījumos šie transporta līdzekļi iesaistās arvien vairāk. Pērn, piemēram, bija avārija, kurā cieta kravas auto un mopēds. Lai izvairītos no sadursmes, kravas auto vadītājs strauji grieza uz ceļa malu, mašīna apgāzās, tai tika radīti nopietni bojājumi. KASKO polises smagajai mašīnai nebija, bet OCTA nedarbojās, jo polises nebija mopēdam. Ja apdrošināšana mopēdam būtu obligāta, varētu segt zaudējumus.