Analizē dzelzceļa būves izmaksas

Gar Bauskas pilsētas austrumu pusi, šķērsojot Mēmeli, varētu iet dzelzceļa «Rail Baltica» sliedes. Tas paredzēts Lielbritānijas konsultāciju kompānijas «Aecom Ltd.» ieteiktajā jaunās dzelzceļa līnijas variantā, informē Satiksmes ministrijas pārstāve Elīna Balgalve.Iecere skars Bauskas un Iecavas novadu. No vilciena sliedēm līdz Bauskas pilsētas centram būs aptuveni pieci kilometri, bet līdz apdzīvotai vietai Iecavai – apmēram trīs kilometri.Plānots, ka «Rail Baltica» ies gar Bausku, taču tajā nepiestās. Tomēr turpmākajā projekta izstrādes un realizācijas darbā nav izslēgta iespēja apsvērt arī reģionālo vilcienu kursēšanu. Tiem mazpilsētā varētu izveidot pieturu. Pašlaik vēl nav pieņemts lēmums par konkrēta varianta īstenošanu. Pēc Latvijas, Lietuvas un Igaunijas atbildīgo institūciju iepazīšanās ar ziņojumu tas vēl būs jāapstiprina izpētes projekta starptautiskajai komitejai. Tajā ietilpst visu Baltijas valstu pārstāvji. Tikai tad kaimiņvalstīm būs jāpieņem kopīgs lēmums par jaunas, ES dzelzceļu savstarpējās izmantojamības tehniskajām specifikācijām atbilstīgas dzelzceļa līnijas izveidi vai attiekšanos no tās. Diskusija par to varētu notikt Baltijas transporta ministru forumā šīgada rudenī Igaunijā.Šīgada jūnija beigās Satiksmes ministrijā notika tehniski ekonomiskā izpētes rezultātu prezentācija par Eiropas platuma sliežu ceļa (1435 mm) izbūves iespēju «Rail Baltica» koridorā. Lielbritānijas konsultāciju kompānija «Aecom Ltd.» analizēja maršrutu Tallina–Pērnava–Rīga–Panevēža–Kauņa, par ko šīgada martā vienojās nosauktās Baltijas valstis. Citas nozīmīgākās pilsētas, kuras neatrodas tieši uz 1435 mm sliežu līnijas, bet ko paredzēts pieslēgt «Rail Baltica», izmantojot esošos 1520 mm sliežu ceļus, ir Tartu, Daugavpils, Ventspils, Jelgava, Liepāja, Šauļi, Klaipēda un Viļņa.Kopumā «Aecom Ltd.» padziļināti pētīja četrus projekta maršruta variantus. Konsultantu ieteiktais ir vistiešākais un īsākais no tālākā dienvidu punkta līdz šī koridora tālākajam ziemeļu punktam. Tas ir 728 km garš jauktas satiksmes dzelzceļš, un maksimālais kustības ātrums pasažieru pārvadājumiem tajā ir 240 km/h. Latvijā «Rail Baltica» kopgarums paredzēts 235 km. Šajā variantā galvenokārt plānots veidot jaunas dzelzceļa līnijas, kas šķērso pārsvarā lauksaimniecības un meža zemi. Dzelzceļa projekta visdzīvotspējīgākais realizēšanas variants Latvijā, pēc «Aecom Ltd» aplēsēm, izmaksātu 1,27 miljardus eiro, bet visām trim Baltijas valstīm kopā – 3,68 miljardus. Iecere ir Eiropas Transporta tīkla prioritāte. Konsultanti aprēķinājuši, ka tās īstenošanai būtu nepieciešams ES līdzfinansējums 56% apmērā.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»