Rīgas autobusu līnijā varētu atgriezties «Aips»

Braucējus, iespējams, no 1. augusta gaida pārmaiņas maršrutā Bauska– Rīga. Autotransporta direkcijas (ATD) valdes sēdē pirmdien, 18. jūlijā, jāpieņem galīgais lēmums par pasažieru pārvadājumiem no šī gada 1. augusta līdz 2012. gada 31. decembrim lotē «Centrs 1», arī līnijā Bauska–Rīga. Ceturtdien, 14. jūlijā, atvērti cenu aptaujas piedāvājumi, un minētajā līnijā viszemākās tās ir SIA «Aips». Vēlmi strādāt Bauskas maršrutā bija izteikuši arī uzņēmumi no Liepājas, Talsiem, pašreizējais pārvadātājs «B-Bus». Par cenu aptaujas rezultātiem «Bauskas Dzīvei» vēstīja SIA «Aips» valdes loceklis Uldis Kolužs. Konkursā viņš bija pieteicies uz pieciem maršrutiem, par labāko atzīti trīs cenu piedāvājumi: Rīga–Bauska, Bauska–Jelgava (viens reiss) un Bauska–Rīga caur Emburgu. Maršrutos Rīga–Vecumnieki un Dobele–Bauska labākie piedāvājumi bijuši citiem pārvadātājiem. Rīgas līnijā «Aips» piedāvātā cena ir 56,7 santīmi par kilometru. SIA «B-Bus» bija izkalkulējis, ka zemākais iespējamais piedāvājums ir 59 santīmi. U. Kolužs skaidro, ka Rīgas maršrutā reisā gatavi doties deviņi autobusi. Jaunākais ir 2009. gada izlaidums, vecākais ražots 1993. gadā.«Pasažieriem jāsaprot, ka uz Rīgu viņiem būs jābrauc ar lūžņiem vai arī jāizvēlas nelegālie pārvadātāji,» tik kategoriski cenu aptauju vērtē SIA «B-Bus» valdes loceklis Vitālijs Saulītis. Par nepieņemamu viņš atzsīst ATD nostāju izvēlēties lētāko piedāvājumu, nedomājot par pasažieru ērtībām. «Arī 59 santīmi par kilometru nozīmē, ka līnijā mums būtu jālaiž veci, neērti autobusi bez gaisa kondicionieriem, bez citām elementārām ērtībām. Bet mēs meklētu citu risinājumu, aicinātu pasažierus nākt talkā pārliecināt direkciju, ka braucēju ērtības, arī drošību nevar ignorēt. Ja pa A-7 kursēs vecie autobusi, tie pat apdraudēs citus satiksmes dalībniekus. Uzskatu, ka ar likumu jāaizliedz izmantot pasažieru pārvadājumiem autobusi, kas ir vecāki par 12 gadiem.»Izvēlēties autobusus ar vēl mazāku ietilpību vai samazināt reisu skaitu vairs neesot iespējams. Maksimumstundās saloni ir piepildīti par 90 līdz 100 procentiem, pārējā laikā – no 40 līdz 60 procentiem. Turklāt no augusta Rīgas līnijā būs vēl par četriem reisiem katrā virzienā mazāk, precizē V. Saulītis.«Vēl jau var ekonomēt uz šoferu algām, bet arī tās nedrīkst kļūt par izsmieklu. Vidēji mēnesī uz papīra mūsu šoferi saņem 500 latu. Par to mēs no viņiem varam prasīt attiecīgu darba kvalitāti. Uzskatu, ka šāds ATD valdes lēmums nāks par labu tikai nelegālajiem pārvadātājiem,» spriež V. Saulītis.Pārvadātājs uzskata, ka ir jāveic korekcijas arī maksas noteikšanā par iebraukšanu autoostās. Pašlaik «B-bus» mēnesī par iebraukšanu Rīgas Starptautiskajā autoostā maksā 9000 latu, Bauskā – 6000. Autoostas «apēd» autobusus, uzskata V. Saulītis. «Jāizlemj, kas pasažieriem svarīgāk, braukt stundu jaunā un ērtā autobusā vai piecas minūtes gaidīt vecu autobusu moderni aprīkotā autoostā,» tā V. Saulītis.Viņš savulaik jau bija paudis ideju, ka Bauskā pasažierus varētu izlaist un uzņemt, piemēram, laukumā pie «Rimi». Tas radītu līdzekļu ekonomiju, naudu varētu ieguldīt, piemēram, jaunu autobusu iegādē. Satiksmes ministrijā šāda ierosme nav atbalstīta.Arī Uldis Kolužs atzīst, ka noteiktā iebraukšanas maksa autoostās ir par lielu. Savulaik Rīgā mēnesī vajadzējis maksāt pat 12 tūkstoš latu. U. Kolužs pašlaik strādā ministrijas izveidotajā darba grupā, kas pēta iespējas samazināt autoostu izmaksas. Viņa priekšlikums ir autoostas iedalīt kategorijās, samazinot tām noteiktās prasības. Varētu likvidēt biļešu kases, samazināt to darba laiku. Tomēr U. Kolužs uzskata, ka pilnīgi likvidēt visu servisu autoostās arī nedrīkst.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»