BauskasDzive.lv ARHĪVS

Nelegālie pārvadātāji izvērš darbību

Vilnis Auzāns

2011. gada 5. augusts 08:00

4424
Nelegālie pārvadātāji izvērš darbību

Pārmaiņas pasažieru pārvadājumos Bauskas-Rīgas maršrutā un ar tām saistītās grūtības nadzīgi izmanto nelegālie pārvadātāji. «Dušmaņu» aktivitāte pieaugusi, Rīgas «reisos», īpaši no Iecavas, dodas vairāk mašīnu. Braucējus viņi uzrunā ne tikai, kā ierasts, Bauskā, Iecavā un Rīgā, bet arī Ķekavā, citās pieturvietās.«Bauskas Dzīvei» par savu atbraukšanu no Ķekavas līdz Bauskai stāsta Zane. Gaidot 3. augusta rīta pusē autobusu Ķekavā, pie pieturas piebraukusi vieglā automašīna, šoferis piedāvājis aizvest līdz Iecavai, Bauskai, cik tālu vajag. Viņš piebildis, ka brauciens būs lētāks un ātrāks nekā ar autobusu. «Atbraucām ātri, samaksājām desmit santīmu mazāk nekā autobusa biļete. Mašīnā gan nebija ērti, jo sēdējām saspiesti. Pa ceļam viens cilvēks izkāpa, šoferis piestāja nākamajā autobusu pieturā un uzrunāja citu braucēju,» stāsta Zane. Par savu rīcību «Bauskas Dzīvei» viņa atzina, ka tā nav godīga, jo tādējādi tiek atbalstīts nelegālais rūpals. «Labi, es varēju tēlot supergodīgo un nekāpt tajā mašīnā. Manā vietā bija citi brauktgribētāji. Manuprāt, ir jānovērš iespējas nelegālajiem pārvadātājiem darboties, tad arī cilvēki nebrauks ar tiem,» tā spriež pasažiere.SIA «Aips» valdes loceklis Uldis Kolužs atzīst, ka, atsākot darbu Rīgas līnijā, problēmu ir daudz. Autotransporta direkcijas iedotajā jaunajā sarakstā izņemti vairāki reisi, tostarp laikā, kad ir daudz braucēju. Šos pasažierus, protams, piedāvājas vest nelegālie pārvadātāji. U. Kolužs sola, ka, izpētot pasažieru plūsmu, autobusu saraksts tiks mainīts, taču tas nav nelegālo pārvadātāju problēmas risinājums. «Pašlaik redzu trīs metodes, kā izskaust, vismaz stipri samazināt nelegālo pārvadātāju darbošanos. Ir jāuzlabo mūsu darba kvalitāte, jāsastāda tāds grafiks, kas apmierinātu visus pasažierus, lai gan to pilnībā īstenot neļauj valsts finansiālās iespējas. Cilvēkiem pašiem jākļūst godīgākiem. Kāpēc veikalā par preci atdod tik, cik norādīts, kāpēc tur necenšas nodokļu daļu nesamaksāt? Bet braukt ar «nelegālajiem» un ļaut garām valsts kasei aizplūst nodokļu naudai - to cilvēki pieļauj.  Daudz aktīvāk jādarbojas policijai. Visi zina, ka nelegālie pārvadātāji strādā, ka braucējus uzņem Iecavā, Rīgā, Bauskā, kur tas notiek pāris metru no policijas ēkas. Es neticu, ka policija, izmantojot mūsdienu modernās tehnoloģijas, nevar izstrādāt operatīvo plānu, kas ļautu ar visiem pierādījumiem aizturēt kaut vai pāris nelegālo pārvadātāju. Ja tiesa pierādītu viņu vainu, vārdus varētu publiski pavēstīt, vairs nebūtu tik daudz gribētāju iesaistīties šajā nelegālajā biznesā.» Valsts policijas Zemgales reģiona pārvaldes Bauskas iecirkņa priekšnieka pienākumu izpildītājs Aivis Leitāns plašākus komentārus par policijas aktīvāku iesaistīšanos cīņā ar nelegālajiem pārvadātājiem nevēlējās sniegt. «Mēs strādājam savu iespēju robežās,» tā A. Leitāns. «Bauskas Dzīves» rīcībā ir informācija no droša avota, kurš nevēlējās publiski sevi atklāt, ka tagad no Bauskas uz Rīgu regulārus pārvadājumus veic astoņi automobiļi. Tā ir viena vieglā automašīna, kā arī pieci deviņvietīgi un divi septiņvietīgi mikroautobusi. Bauskā braucējus viņi uzņem degvielas uzpildes stacijas «Statoil» laukumā. Ir fiksēti automobiļu numuri, braukšanas laiks, personas, kas izmanto šīs mašīnas.  Portālā «bauskasdzive.lv» ir arī ziņas, ka šajā līnijā strādā kāds nelegālais pārvadātājs «Revers reiss», kurš braucējus uzņemot laukumā pie Bauskas viesnīcas. «Bauskas Dzīves» avots šo faktu pagaidām neapstiprina. Tāpat ir zināms, ka no Iecavas uz Rīgu nelegāli brauc vēl vairāk mašīnu nekā no Bauskas.