Baušķenieks brauks Francijā

«Latvijas Mobilā telefona» (LMT) rallija komandas ekipāža - baušķenieks un mašīnas pilots Andis Neikšāns un stūrmais Pēteris Dzirkals - ceturtdien, 24. novembrī, pabeidza iepazīšanos ar Francijas asfalta rallija «Rally du Var» ātrumposmiem, veica stenogrammas pierakstu un iesildīšanās ātrumposmu, informēja «Latvijas Mobilā telefona» rallija komandas preses sekretārs Normunds Avotiņš.LMT rallija komanda nolēma aizstāt dalību pēdējā pasaules čempionāta WRC posmā Lielbritānijā ar vienu no slavenākajiem un braukšanas tehnikā prasīgākajiem asfalta rallijiem «Rally du Var». «Mēs ne mirkli nenožēlojam šo izvēli,» ar gandarījumu saka komandas vadītājs un ekipāžas pilots Andis Neikšāns. «Vietējie mums stāstīja, ka šis rallijs ir slavens visā Francijā, kur asfalta ralliju netrūkst, te ir pat atsevišķs asfalta rallija čempionāts.» «Trase ir neticami sarežģīta,» atzīst ekipāžas stūrmanis Pēteris Dzirkals. «Vienai vienīgai sacīkstei esmu pierakstījis vairāk līkumu nekā Latvijas čempionātā visā gadā. Neviens ātrumposms nelīdzinās otram, ja neskaita to, ka taisnu posmu praktiski nav. Līkumi ir ļoti asi, ceļi ved pa kalniem, dažos iekšmalu nedrīkst nogriezt nekādā gadījumā, citviet tas jādara gandrīz obligāti, citādi netiksi iekšā nākamajā līkumā. Gaisa temperatūra svārstās no plus 20 dienā līdz knapi četriem pievakarē, un tas viss atstāj grandiozu iespaidu uz riepu saķeri.»Lai gan N4 klases automašīnas izmēru dēļ šajā rallijā ir vienas no lēnākajām, Andis Neikšāns uzskata, ka šī būs laba skola un lieliska pieredze: «Latvijas rallistiem praktiski nav pieredzes braukšanā pa asfaltu. Mums tikai tā liekas, ka asfalts paliek asfalts, taču te tas ir tik dažāds kā mājās grants - no pussabrukuša un raupja līdz ideāli gludam un pilnīgi jaunam. Mēs, protams, braucam ar asfalta riepām uz 18 collu diskiem. Taču «shakedown» ātrumposmā gaidīšanas dēļ startējām ar aukstām riepām un jau pēc pirmajiem 30 metriem asā līkumā ienesāmies tādā sānslīdē, ka skatītāji sajūsmā gavilēja. Paši gan sapratām, ka tas nebūt nav stabili, un ātruma arī nekāda.»Piektdien LMT rallija komandas ekipāžai, tāpat kā pārējiem «Rally du Var» dalībniekiem, jāveic pirmie četri ātrumposmi. «Tie ir ļoti agresīvi pēc konfigurācijas, turklāt zemās starta vietas dēļ pēdējie divi mums būs jāveic tumsā. Tā kā šeit katrā metrā iespējams kaut ko nolauzt vai sasist, brauksim ļoti prātīgi. Pat nobraucot šo ralliju mierīgā garā, iegūtā informācija un pieredze būs ļoti vērtīga, tāpēc mums ir svarīgi nobraukt maksimālu skaitu kilometru.»Vienlaikus LMT rallija komandas dalībnieki atzīst, ka rallijam Francijā ir sava specifika, uzmanība pārsvarā pievērsta vietējiem autosportistiem. «Šeit startē arī Jari Mati Latvala no «Ford» komandas, bet neviens viņam sevišķi nepievērš uzmanību. Ko var gribēt, ja pat rallija nolikums publicēts tikai franču valodā,» smejas A. Neikšāns. «Taču mums šeit tik un tā patīk.»
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»