BauskasDzive.lv ARHĪVS

Digitālos riepu protektoru mēraparātus izmantos galvenokārt negadījumos

Vilnis Auzāns

2012. gada 19. janvāris 10:42

1073
Digitālos riepu protektoru mēraparātus izmantos galvenokārt negadījumos

Valsts policija (VP) sagādājusi 209 jaunus digitālus riepu protektoru dziļuma mērītājus. Trīs no tiem ir Bauskas ceļu policistu rīcībā. VP Zemgales reģiona pārvaldes Bauskas iecirkņa Kārtības policijas nodaļas patruļdienesta rotas inspektors Aleksandrs Sidorčiks stāsta, ka jaunie mēraparāti saņemti gada sākumā. Tie darbojas pēc tāda paša principa kā bīdmērs, tikai mērījums nolasāms displejā. «Nedomāju, ka par šo jaunumu nepieciešams radīt īpašu ažiotāžu. Nebūs gluži tā, ka mūsu inspektori, apstādinot automobiļus, tūlīt visiem braucamajiem pārbaudīs riepas un protektoru dziļumu,» skaidro A. Sidorčiks.Viņš stāsta, ka inspektori ir pieredzējuši, viņi jau pēc skata var pateikt, kuras riepas ir nolietotas vairāk, nekā atļauts. Digitālos mēraparātus galvenokārt izmantos pēc ceļu satiksmes negadījumiem, kad jāanalizē situācija un vajadzīgs detalizēts transporta līdzekļa apraksts.VP preses pārstāve Lita Juberte ziņo, ka VP 209 digitālās riepu protektoru dziļuma mērierīces iegādājusies par 4400 latiem. Līdzekļi rasti no Ceļu satiksmes drošības fonda. Policija aktualizējusi jautājumu par riskiem, kādi iespējami, ja riepu protektoru dziļums ir neatbilstīgs. Tas paaugstina ceļu satiksmes negadījumu risku, automobilim bremzējot. Apstāšanās ceļš kļūst garāks, jo nav nepieciešamās saķeres ar brauktuves virsmu, var rasties sānslīde, citi apdraudējumi.VP atgādina, ka minimālais pieļaujamais vieglo automobiļu protektoru dziļums vasaras riepām ir 1,6 milimetri, savukārt ziemas riepām – četri milimetri. Ja riepu protektoru dziļums ir mazāks nekā minimālais pieļaujamais, tas nozīmē, ka automašīnas tehniskais stāvoklis neatbilst ceļu satiksmes noteikumos prasītajam un rada apdraudējumu sev un citiem ceļu satiksmes dalībniekiem.