Uzņēmēji nesaudzē ceļus

Valsts un pašvaldību pārziņā esošie ceļi kā ik pavasari ir kritiski. Lai brauktuves kaut cik saglabātu, vairākos posmos noteikti braukšanas ierobežojumi.
Viens no visgrūtākajiem valsts ceļa posmiem braucējam ir no Vecsaules pagrieziena gar Mēmeli līdz Jaunsaulei, tālāk līdz Skaistkalnei. Tā sākumā uzstādīta masas ierobežojuma zīme, liedzot braukt automobiļiem, kuru pilna masa pārsniedz 10 tonnu. «Bauskas Dzīve» trešdien, 10. aprīlī, konstatēja, ka karjerā pie Teiveniem automobilī tiek lādēta krava. Pēc laika smagsvara automobilis «Volvo», pārvarot milzu dubļu rises, uzbrauca uz valsts ceļa un devās Bauskas virzienā. Pie Līčiem mašīna nogriezās pa labi, pa pašvaldībai piederošo ceļu aizbrauca uz Vecsauli, no kurienes tālāk pa asfaltu turpināja braukt Bauskas virzienā. Izzinot ceļa zīmju darbības principus, «Bauskas Dzīve» konstatēja, ka formāli vadītājs noteikumus nav pārkāpis. Zīme «Masas ierobežojums», ja pie tās nav papildu informācijas plāksnītes, darbojas tikai līdz nākamajam krustojumam. Tādējādi vadītājs spēj izvairīties no šīs zīmes ievērošanas. Autoceļa īpašnieks, valsts akciju sabiedrība «Latvijas Valsts ceļi» (LVC), savu darbu veikusi formāli, līdz ar to nav pamata iebilst par brauktuves izpostīšanu nedz vietējiem iedzīvotājiem, nedz pašvaldībai, jo arī tai piederošajā ceļa posmā nav noteikti braukšanas ierobežojumi. «Bauskas Dzīve» noskaidroja, ka viens no karjera apsaimniekotājiem ir Juris Biķernieks. Viņš esot vienojies ar Rīgas firmu «ETP serviss», ka tā no karjera ņem smiltis. Taču bijusi noruna, ka darbus veiks tikai tad, kad to ļaus brauktuves stāvoklis. J. Biķernieks solīja sazināties ar uzņēmējiem un ieteikt pagaidām no smilšu vešanas atturēties. Vai kravas automobilis «Volvo» tiešām pieder firmai «ETP serviss», «Bauskas Dzīvei» neizdevās noskaidrot, jo uzņēmuma grāmatvede jebkādu informāciju atteicās izpaust. LVC Bauskas nodaļas būvinženieris Juris Derevjanko «Bauskas Dzīvei» apliecināja, ka šim, kā arī daudziem citiem valsts ceļu posmiem noteikti masas ierobežojumi. Vairumā gadījumu tie stājušies spēkā no 8. aprīļa, dažviet smagsvara transporta kustību ierobežos no 15. aprīļa. Speciālists skaidroja, ka internetā atrodama detalizēta informācija, no kura laika kurš ceļa posms slēgts smagsvara transporta satiksmei. Diemžēl konkrētajā gadījumā Vecsaules pagastā tiešām ir tā, ka aizlieguma zīmi var apbraukt un granti izvest, nebaidoties no soda. J. Derevjanko sacīja, ka LVC ierobežojumu ievērošanu nekontrolē, tikai novērtē brauktuvju stāvokli. Īpaši reidi netiek veikti, atzīst arī Valsts policijas Zemgales reģiona pārvaldes Bauskas iecirkņa Kārtības policijas nodaļas patruļdienesta rotas inspektors Aleksandrs Sidorčiks. Šogad nav sodīts neviens vadītājs, kurš būtu braucis pa ceļu, kam noteikti braukšanas ierobežojumi.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»