Pasažieru pārvadātāji gatavi protestam, sola vienu dienu atstāt bez sabiedriskā transporta

Ja valdība nepildīs pārvadātāju prasības, jūnijā vienu dienu visā valstī nekurēs sabiedriskais transports. Tādu paziņojumu izplatījis Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas (LPPA) prezidents Pēteris Salkazanovs.LPPA valde 10. maijā uzklausīja Satiksmes ministrijas priekšlikumus par turpmāko finansēšanas kārtību, taču vairums pārvadātāju prasību netika apmierinātas. 15. maijā LPPA iesniegs savas prasības valdībai. Tajās galvenais ir pasažieru pārvadājumu finansēšanas nodrošināšana. «Mēs gaidām no valdības konkrētu dokumentu ar parakstiem un zīmogiem, kurā ir norādītas summas, konkrēti datumi, kad samaksās parādu par pērno gadu, kad tiks veikti šogad noteikti maksājumi. Līdz šim esam tikai dzirdējuši tukšus solījumus no ministrijas. Pēdējā tikšanās reizē valsts sekretārs Anrijs Matīss atkal runāja par optimizācijas iecerēm un vēlmēm. Bet mums, lai nodrošinātu pārvadājumus, vajadzīga reāla nauda, ko maksāt par degvielu, algās. Tādēļ šoreiz esam tik kategoriski. Mūsu valdībai izvirzīto prasību izpildes termiņš ir 31. maijs. Ja prasības netiks izpildītas, tad jūnijā Latvijā būs diena bez sabiedriskā transporta,» «Bauskas Dzīvei» to apliecināja SIA «Aips» valdes loceklis Uldis Kolužs. P. Salkazanovs piebilda, ka pagaidām nav izlemts, kurā datumā streiks varētu notikt. Taču protesta akcijā piedalīsies pārvadātāji visā Latvijā, izņemot deviņas republikas pakļautības pilsētas, kur sabiedrisko transportu uztur pašvaldības.Satiksmes ministrija uzskata, ka plānotie fiskālie pasākumi ir pietiekami, lai šajā un nākamajā gadā sabiedriskā transporta pārvadājumi tiktu nodrošināti. A. Matīss, tiekoties ar LPPA pārstāvjiem, atzina, ka valsts budžeta konsolidācijas dēļ dotāciju apjoms pasažieru pārvadātājiem šogad samazināts par pieciem miljoniem latu. Tomēr SM intensīvi strādājusi, lai panāktu pārvadājumu izmaksu samazināšanu un maršruta tīklu reisu optimizāciju. Tāpat tiek strādāts pie autoostu sistēmas efektivizācijas. Pēdējo četru gadu laikā finansējums pārvadātājiem ir sarucis no 74,4 miljoniem latu 2008. gadā līdz 46,5 miljoniem latu 2012. gadā.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»