Dārgāka kļūst braukšana rajona autobusu maršrutos
Dodoties piektdien, 1. augustā, uz autobusu, jāpaņem līdzi papildu santīmi. SIA «Aips» no 1. augusta paaugstina braukšanas maksu visos rajona maršrutos. Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Uldis Kolužs stāsta, ka tas pašlaik ir vienīgais risinājums, kā pasažieru pārvadājumu nozarei neizputēt: «Ja degvielas cenu kāpums mūs ļoti nepatīkami nepārsteigs, gribu cerēt, ka šogad rajona reisos braukšanas maksu vairs nepaaugstināsim. Vēl, protams, svarīgs būs rajona Padomes pieņemtais lēmums par reisu slēgšanu. Satiksmes ministrija mums «spiež» uz diviem darbiem: paaugstināt braukšanas maksu un samazināt reisu skaitu, jo otrajā pusgadā ministrija pārvadātājiem valstī ir parādā 12 miljonus.» Cenu kāpums – 30 procentuIr noteikts, ka no 1. augusta braukšana pilsētas robežās būs 30 līdzšinējo 25 santīmu vietā. Ārpus pilsētas minimālā maksa starp pieturām no 15 santīmiem tiek paaugstināta līdz 20 santīmiem. Pārējā posmā biļešu cenu kāpums ir par 30 procentiem. Tas pacelts no 2,8 santīmiem par nobraukto kilometru līdz 4 santīmiem. Piemēram, nokļūšana Vecumniekos, braucot caur Misu, turpmāk maksās Ls 1,55 līdzšinējo Ls 1,10 vietā. Ādžūnu ciema ļaudīm ceļš līdz Bauskai būs par 15 santīmiem dārgāks.Bauskas autoostā uzrunātie pasažieri līdztekus neapmierinātībai par cenu celšanos izteica arī sapratni. Ārija no Brunavas atzina, ka vēl jau kādus desmit līdz divdesmit santīmus varētu maksāt vairāk. Bauskā viņa ierodas reti, bet pilnī-gi bez autobusa arī nevarot iztikt. Mazāk autobusu uz RīguŠonedēļ saņemti jauni norādījumi no Satiksmes ministrijas. No 15. sep-tembra tiks slēgti vairāki reisi maršrutā Rīga–Bauska. «Jebkuru reisu skaita samazināšanu vērtēju negatīvi. No mums prasa kvalitāti, bet autobusi kursēs retāk, braucējiem nāksies stāvēt kājās. Tas ir vēl viens žests par labu nelegālajiem pārvadātājiem, jo cilvēkiem taču braukt vajadzēs,» tā jaunumus komentē U. Kolužs.Negatīvo ziņu klāstu papildinot, «Bauskas Dzīves» rīcībā ir arī informācija, ka no janvāra uz darbu Bauskas–Rīgas maršrutā pretendē arī uzņēmums «Nordeka». U. Kolužs atzina, izstrādātajā konkursa nolikumā starppilsētu pārvadājumiem no nākamā gada 1. janvāra ietvertās prasības pa spēkam ir tikai «Nordekai». Ja «Aips» neiegūs tiesības nodrošināt satiksmi Rīgas maršrutā, uzņēmums būs spiests samazināt savu darbību par 80 procentiem. Tādējādi saruks iespēja veikt pasažieru pārvadājumus rajona reisos. Naivi cerēt, ka Rīgas uzņēmums nodrošinās satiksmi ar nerentablajiem lauku nostūriem. Ja ministrijas inspirēti procesi turpināsies līdzšinējos tempos, drīz piedzīvosim sabiedrisko pārvadājumu laika beigas rajonā. Tā spriež uzņēmējs. «Reisu skaita samazināšana Rīgas līnijā paver ceļu nelegālajiem pārvadātājiem.»Uldis Kolužs
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»