Brīdina par uzmanības trūkumu
Kā skolotāji un citi profesionāļi var palīdzēt vecākiem audzināt bērnu ar uzvedības problēmām, kā tās rodas, par ko liecina, kāda palīdzība ir iespējama ģimenēm un bērnam – to palīdzēja izprast sociālās psiholoģijas maģistre augstskolas «Attīstība» lektore Aija Juhna.Seminārs par bērnu uzvedības traucējumu cēloņiem, hiperaktivitātes izpausmēm un sekām 29. septembrī notika Bauskas Domes centrā «Ābele». Tajā piedalījās profesionāļi – sociālie pedagogi, sociālie darbinieki, psihologi, informē semināra koordinatore Irēna Kalniņa.Mežgaļu pamatskolas psiholoģe Anna Moiseičenko atzīst, ka nelielā mācību iestādē, kur lielākajā klasē ir 19 audzēkņu, ir vieglāk pamanīt bērnus, kuriem vajadzīga palīdzība. «Savureiz katrs skolēns pateiks, ka viņam nepatīk nākt uz skolu, bet tas vēl nenozīmē, ka bērns ir slinks, negrib mācīties. Individuālais kontakts ar bērnu un viņa ģimeni ir ļoti svarīgs. Ar slikto, reizēm agresīvo uzvedību bērns panāk sev vēlamo – viņu pamana. Tas ir signāls, cik ļoti viņam trūkst atbalsta, uzmanības, mīlestības ģimenē. Visbiežāk tas ir viens no neveiksmju cēloņiem,» atzīst Anna Moiseičenko.Kolēģei piekrīt Bauskas Kristīgās pamatskolas skolotāja Gunta Ķikure: «Seminārs notiek īstajā laikā, un problēma ļoti aktuāla. Manā klasē ir vairāki tādi bērni, kuriem ir jāpalīdz, citādi konflikts ar skolotājiem un līdzaudžiem, grūtības mācīties un sliktas sekmes sagandēs visu dzīvi. Savā klasē uz vienas rokas pirkstiem varu saskaitīt bērnus, kuriem ir abi vecāki. Lielākoties tās ir pārgurušas mātes, kurām jācenšas strādāt, lai nodrošinātu ģimenes eksistenci. Skolotājiem sadarbojoties ar sociālajiem darbiniekiem un psihologiem, situāciju var vērst uz labu. Bet tas nav iespējams, ja vecāki to nevēlas un nesadarbojas.» No Vecumnieku pagasta uz semināru ieradušies sociālie pedagogi Rinalds Zandavs un Renārs Sprancis, kurš kopš 15. septembra strādā Misas vidusskolā. 26 gadus vecais puisis ieguvis Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības augstskolas diplomu ar specialitāti sociālais psihologs. «Dzīvoju Vecumniekos, tāpēc esmu apmierināts ar piedāvājumu strādāt savā specialitātē. Sociālā pedagoga darbs Misas vidusskolā šķiet interesants, varu izmantot augstskolā gūtās zināšanas, taču jāmācās vēl,» atzīst Renārs. 29. septembrī, seminārā iepazīstoties ar kolēģiem sociālā darba jomā mūsu rajonā, Renārs Sprancis atzina, ka cenšas izprast skolēnu sliktās uzvedības iemeslus. «Jāprot palīdzēt un arī piedot,» saka jaunais puisis.Labi vecāki bērna centienus, vēlmes atbalsta, taču arī konsekventi nosprauž robežas, kas māca sevi disciplinēt. Taču lektore Aija Juhna uzsver, ka hiperaktivitāte raksturīga ne tikai bērniem, bet bieži vien arī viņu vecākiem, kuri sociālās spriedzes dēļ nespēj organizēt savu dzīvi, mācīties, strādāt, atbildēt par rīcības sekām un objektīvi novērtēt situāciju, kur nu vēl audzināt bērnu. Seminārs notika SOS Bērnu ciematu asociācijas projektā «Ģimeņu atbalsta programma». Projekta sociālā pedagoģe Anda Krūmiņa informē, ka paredzēts rīkot arī semināru pusaudžu vecākiem. «Skolās ir gan sociālie pedagogi, gan psihologi, lai problēmu palīdzētu novērst, kad tā pamanīta, nevis vēlāk cīnīties ar sekām.» Aija Juhna
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»