Autopārvadātāji vērsīsies tiesā
Ar Bauskas rajonam nelabvēlīgu rezultātu noslēdzies koncesijas konkurss «Par tiesību piešķiršanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai ar autobusiem reģionālā starppilsētu nozīmes maršruta tīkla daļas maršrutos».Uzvar konkurentiSaskaņā ar valsts SIA «Autotransporta direkcija» konkursa komisijas lēmumu SIA «Aips», Bauskas rajona galvenā pasažieru pārvadātāja, kopā ar vēl četriem līdzīgiem uzņēmumiem no Tukuma, Ogres, Aizkraukles un Jūrmalas saņēmuši mazāku punktu skaitu nekā otrs pretendents. Tādējādi no iepriekšminētajām vietām cits konkursa dalībnieks veiks reisus starppilsētu maršrutos, līdz 15. novembrim Satiksmes ministrija noslēgs attiecīgu līgumu. Tad maršrutus no Bauskas uz Rīgu, Jelgavu un Dobeli ar 2009. gada 1. janvāri apkalpos pretendenti, kuri konkursa galīgajā vērtējumā saņēma lielāku punktu skaitu 50,07 (vietējie pārvadātāji – 48,91). Tādējādi starppilsētu reisus nodrošinās akciju sabiedrība «Nordeka» sadarbībā ar a/s «Rīgas taksometru parks», SIA «Blagovest TUR» un SIA «Norma-A».Par šādu rezultātu ir neapmierināts SIA «Aips» direktors Uldis Kolužs, kā arī viņa kolēģi. Tādēļ šodien, 17. oktobrī, satiekas visu piecu pasažieru pārvadātāju uzņēmumu vadītāji, lai konsultētos ar juristu un sagatavotu iesniegšanai tiesā prasību par negodīgu konkursa nolikumu un arī par rezultātiem. U. Kolužs informēja, ka no starppilsētu pārvadājumiem saskaņā ar konkursa rezultātiem ir izslēgti vēl septiņu Latvijas rajonu autobusu parki. Arī to vadītāji ir noskaņojušies izrādīt pretsparu sākumā minētā konkursa rezultātiem.Pārorientēt biznesuKonkursa komisijas dalībnieks valsts SIA «Autotransporta direkcija» valdes loceklis Adrians Ļublins «Bauskas Dzīvei» skaidroja, ka detalizēti ir bijuši izsvērti visu pušu piedāvājumi. Par to liecina kaut vai tas, ka tikai nepilni divi punkti šķir vienu pretendentu no otra. Viņaprāt, pieciem reģionu pārvadātājiem nebija izdevies rast kopsaucēju, kas ļautu katra intereses likt pāri Latvijas uzņēmēju ierastajai shēmai «mazs, bet savs». Konkursa uzvarētājam ir bijušas labākas garantijas par autobusu nodrošinājumu. A. Ļublins uzskata, ka «Aipam» un vēl citiem pasažieru pārvadātājiem paliks vietējo rajonu reisi, par kuriem varēs saņemt ar likumu noteiktās valsts dotācijas. Būs jāspēj pārorientēt biznesu. U. Kolužs neslēpa, ka ir sāpīgi apzināties, ka 12 gadu veidotā sistēma sagrūs. Turklāt laikā, kad valdības politika ir ekonomiski stiprināt reģionus, nevis tikai galvaspilsētu. Vēršoties tiesā un pieņemot, ka komisijas lēmumu neanulēs, tomēr ir cerība panākt, ka kompensācijas personām, kas zaudēs darbu, tiks maksātas no valsts budžeta.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»