BauskasDzive.lv ARHĪVS

Ceļu ikdienas uzturēšanai naudas šogad mazāk

Vilnis Auzāns

2012. gada 30. maijs 07:39

650
Ceļu ikdienas uzturēšanai naudas šogad mazāk

Bedrītes melnajā asfalta segumā tiek aizlāpītas. Grantsceļi tiek planēti, dažviet uz brauktuvēm vedīs arī šķembas. Tādi ir pašreiz veiktie un vēl iecerētie ikdienas uzturēšanas darbi uz valsts ceļiem.Teorētiski valsts ceļu uzturēšanas darbi rit, taču reāli to apjoms ir tālu no nepieciešamā. Gailīšu pagasta pārvaldes vadītājs Aleksandrs Gurkovskis nenoliedz, bedrītes uz asfalta ir aizlāpītas. Kādu laiku brauktuve būs pietiekami laba, tomēr lāpīts paliek lāpīts. Ceļam uz Uzvaru jau sen nepieciešams kapitālais remonts. Pagastā ļoti sliktā stāvoklī ir valsts pārziņā esošais grants seguma ceļš uz Pāci. Dažviet virsējā kārtāa ir pilnībā izzudusi, atklājas smilts pamatne, kas apdraud satiksmes drošību. Līdzīgu viedokli pauda arī Vecsaules pagasta pārvaldes vadītāja Laimdota Kolberga. Bedrītes melnajā segumā aizlāpītas, grantsceļi nogreiderēti, kamēr nav lielo lietavu, tikmēr neizbraucamu ceļu pagastā nav. Taču to kvalitātes uzlabošana ir ļoti nepieciešama, par jaunu asfaltētu posmu izbūvi nemaz nerunājot. Akciju sabiedrības «Latvijas Valsts ceļi» Bauskas nodaļas vadītājs Dzintars Dzenis savā skaidrojumā ir tiešs - grantsceļiem jaunu posmu asfaltēšana šogad noteikti nav paredzēta. Arī par nākotni cerīgu prognožu pagaidām nav. Tāpat neko konkrētu pateikt nav iespējams par kapitālu grants vai asfaltēto ceļu remontu. Līdzekļu pietiek vien brauktuvju ikdienas uzturēšanai. «Turklāt šogad šīs naudas ir apmēram par procentiem desmit mazāk nekā pērn,» skaidro vadītājs. Tas nozīmē, ka ne visus valsts pārziņā esošos grantsceļus varēs uzturēt kaut cik pietiekamā stāvoklī. Darbu izpildītāji ir akciju sabiedrība «Latvijas Autoceļu uzturētājs». Bauskas icirkņa izpilddirektore Antra Kuka skaidro, ka pašlaik paveiktas vairāk kā divas trešdaļas melnā seguma remonta darbu. Bedrītes tiek aizpildītas ar bitumena emulsiju, kurai virsū uzber mazgātās šķembas. Šo darbu veikšana atkarīga no laika apstākļiem. Ja vien tie ir piemēroti, strādnieki strādā. Paralēli alsfaltēto brauktuvju remontam notiek arī grantsceļu virsmas planēšana.A. Kuka nenoliedz, ka daudzviet bijušā Bauskas rajona teritorijā grantsceļi ir ļoti bēdīgā stāvoklī. Pa vairumu no tiem vienreiz mēnesī izbrauc greiders, taču ne visur ar to pietiek. Ir apzinātas vietas, kur ceļš tiktāl nolietojies, ka ir atsegts smilts drenējošais slānis. Šajās vietās brauktuves tiks labotas, aizpildot bedres ar dolomīta šķembām. Protams, ja pasūtītājs «Latvijas valsts ceļi» dos uzdevumu kādā posmā veikt nopietnāku remontu, izpildītājs tam ir gatavs. Taču, kā jau minēja Dz. Dzenis, līdzekļi nopietniem ceļu remonta darbiem šobrīd nav paredzēti.