Dakaras rallijs pārceļas uz Dienvidameriku
Ziedonis Edušs rīt, 28. decembrī, dosies lidojumā uz Dienvidameriku, lai kopā ar «Rīga Rally-Raid Team» sportistiem un tehniskās palīdzības speciālistiem nokļūtu Argentīnas galvaspilsētā Buenosairesā.Tieši šajā pilsētā 2009. gada 3. janvārī tiks dots starts leģendārajam Dakaras rallijam, kas pirmo reizi virzīsies pa Argentīnas un Čīles teritoriju. Ar kolēģu un ģimenes labvēlību Pirmo reizi kāds baušķenieks būs gada galvenā un prestižākā autosporta notikuma pašā viducī. Z. Edušs atklāj, ka jau ilgu laiku saistīts ar šo sporta veidu. Darbojies par mehāniķi pie brāļiem Neikšāniem, palīdzējis rīdzinieku Andra un Krista Feldmaņu ekipāžai. Viņi arī piedāvājuši baušķeniekam doties līdzi uz Dien-vidameriku. Pirmajā brīdī pārņēmis samulsums un neziņa, vai būs iespējams saskaņot ilgo prombūtni ar darbavietu SIA «Iecavnieks» un ģimeni. Taču visi bijuši labvēlīgi noskaņoti. Feldmaņu mašīna ir iepazīta pamatīgāk jau pirms spēkratu vešanas uz Francijas ostu Havru. No turienes 28. novembrī automobiļi ar kuģi sāka tālo ceļojumu.«Ir būts autorallija pasaules čempionāta posmos Somijā, taču tā ir krietni mazāka slodze nekā gaidāms Dienvidamerikā. Būs jāstrādā naktīs, kas arī nav pierasts. Trase ir gara un ļoti sarežģīta,» spriež Z. Edušs. Sāk no jauna citā kontinentā«Bauskas Dzīve» jau stāstījusi, ka «Oscar» pilots Jānis Āzis, kura dzimtā puse ir Brunavas pagasta Budberga un kur joprojām dzīvo viņa vecāki, piedalījies vairākos Dakaras rallijos un gatavojas sportiskajām izturības cīņām arī Dienvidamerikā.Pirmsstarta sarunā ar «Bauskas Dzīvi» viņš sacīja: «Manuprāt, šo ralliju var salīdzināt ar filmu «Jaunās pasaules iekarošana». Vispirms – tas būs cits kontinents. Pēc iepriekšējā Dakaras rallija neveiksmīgā noslēguma turpinājums ir savā ziņā simbolisks – pavelk strīpu un sāk no jauna. Visa trase ir sarežģīta. Jau pirmajā posmā ir 370 kilometru ātrumposms un 400 kilometru garš pārbrauciens. No trīspadsmit sacīkšu dienām tikai viena paredzēta atpūtai. Kopumā jāpieveic deviņarpus tūkstoši kilometru. Vidēji dienā jānobrauc 730 kilometru.»Skatītāji rallija norisei varēs sekot līdzi kanālā LNT. Katru sacīkšu dienu būs rezumējums, kā arī četri raidījumi, katrs ilgs stundu, tie sāksies 4. janvārī.Būdams vairākkārtējs Dakaras rallija dalībnieks, J. Āzis raksturoja īpatnības, ar ko šīs sacensības atšķirsies no iepriekšējām. Paredzams, ka ievērojami vieglāk būs tehniskajām mašīnām. Tām nevajadzēs pārvietoties lielus attālumus pa bezceļiem, kā tas bija Āfrikā. Organizatori ir gādājuši, lai šajā rallijā būtu vieglāk. Visas nometnes jeb tā sauktie bivoki atrodas netālu no lidostām, līdz tām var nokļūt pa normālu ceļu. Degviela jānodrošina pašiem, Āfrikā to gādāja organizatori. Čīlē un Argentīnā gan benzīns, gan dīzeļdegviela ir lētāki nekā Latvijā. Tehniskās apkopes mašīnas to sagādās, ir solīts, ka maršrutā degvielu varēs brīvi iegādāties.J. Āzis skaidroja, ka šīgada rallijā bijis jāpiedalās pat negribot. Ja atteiktos, tad nevarētu pilnībā dabūt atpakaļ pērn iemaksāto dalības naudu. Vienu daļu summas organizatori, akciju sabiedrība «ASO», ieskaitīja, bet otra palika kā dalības maksa nākamajām sacīkstēm.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»