BauskasDzive.lv ARHĪVS

Uz Rīgu vedīs SIA «Blagovest Tur»

VILNIS AUZĀNS

2008. gada 27. decembris 00:00

49
Uz Rīgu vedīs SIA «Blagovest Tur»

Autotransporta direkcija noslēgusi vienošanos ar akciju sabiedrību «Liepājas autobusu parks» (LAP), kas paredz no 1. janvāra veikt pasažieru pārvadājumus maršrutā Bauska–Rīga.Tā «Bauskas Dzīvi» informē Autotransporta direkcijas (ATD) valdes loceklis, sabiedriskā transporta daļas vadītājs Andrians Ļublins. Šo informāciju «Bauskas Dzīvei» apstiprināja LAP valdes priekšsēdētājs Gundars Kristapsons. Viņš paskaidroja, ka līgums ar ATD noslēgts uz gadu ar tiesībām pagarināt to vēl uz gadu. Lai nodrošinātu pārvadājumus maršrutā Rīga–Bauska, līgumā noteikts, ka «Liepājas autobusu parks» drīkst uzaicināt apakšuzņēmējus. G. Kristapsons nosauca firmas «Nordeka», «NormaA» un «Blagovest Tur».No 1. janvāra būs ne tikai jauns pasažieru pārvadātājs, dārgāka kļūs arī maksa par braukšanu. SIA «Blagovest Tur» valdes loceklis Vitālijs Saulītis apliecināja, ka rīkojums mainīt cenas saņemts no SIA «Autotransporta direkcija». Paredzams, ka braukšanas maksa parasta- jos reisos palielināsies no pieciem līdz 20 santīmiem, eksprešos – par 30 procentiem. Brauciens no Bauskas uz Rīgu maksās divarpus latu.V. Saulītis piebilda, ka saglabāsies tādas pašas ērtības: «Mazākie autobusi būs ar 45 sēdvietām, lielākajos būs 56 vietas. Vecākais autobuss ražots 1988. gadā, jaunākais – 2002. gadā. Mūsu bāzes vieta Bauskas rajonā būs Saulainē, SIA «Notanda» teritorijā. Tur būs darbnīcas, biroja telpas, dispečers. Šoferi galvenokārt būs tie, kas līdz šim strādāja uzņēmumā «Aips». Kustības sarakstos lielas pārmaiņas nav paredzētas. Varbūt kaut ko nedaudz pamainīsim, informācija par to būs atrodama Bauskas autoostā, iespējams, arī Rīgā.»ATD sabiedriskā transporta daļas vadītājs Andrians Ļublins «Bauskas Dzīvei» skaidroja, ka lēmums paaugstināt braukšanas maksu pieņemts, lai sabalansētu budžeta iespējas. 1. janvārī pievienotās vērtības nodoklis pasažieru pārvadājumiem palielināsies no pieciem uz desmit procentiem. Paredzēta arī akcīzes nodokļa paaugstināšana degvielai. A. Ļublins precizēja, ka tarifu kāpums vērojams visā valstī, ne tikai Bauskas maršrutā. Viņš noliedza, ka cenu pieaugums maršrutā Bauska–Rīga būtu saistīts ar jaunā pārvadātāja darba sākšanu un tam sekojošo pašizmaksas palielināšanos.«Liepājas autobusu parks» par apakšuzņēmējām izvēlējies firmas, kas iesaistītas tiesvedībā starp ATD un reģionālajiem pārvadātājiem. Turklāt visas ir Rīgas firmas. G. Kristapsons skaidroja, ka viņa izvēli noteica ekonomiskie apsvērumi, arī šo firmu piedāvājumi ATD izsludinātā konkursā, kurā reģionālie pārvadātāji sākotnēji zaudēja. G. Kristapsons noliedza, ka izvēlēties tieši šos apakšuzņēmējus viņam būtu ieteikusi vai likusi ATD. ATD valdes priekšsēdētājs An-dris Lubāns atzina, ka solījumu līdz tiesvedības beigām neuzticēt pārvadājumus nevienai no konfliktā iesaistītām pusēm ir turējis: «Nedz likumu, nedz solījumu neesmu pārkāpis. Tiešs līgums nav noslēgts ne ar vienu no strīdā iesaistītām pusēm. Ar ko tālāk vienoties LAP, mēs viņiem nevaram pavēlēt.»SIA «Aips» valdes priekšsēdētājs Uldis Kolužs ar ironisku smaidu uztvēra šo informāciju: «Man jau sākumā bija pārliecība, ka viņi meklēs jebkādu juridisko ceļu, lai dabūtu šajos reisos Rīgas firmas.» U. Kolužs skumji atzina, ka ATD tik pašpārliecināti un ciniski izturas ne tikai pret viņa uzņēmumu. Lūgumu atstāt starppilsētu pārvadājumus līdzšinējiem rajonu uzņēmumiem izteica gan Latvijas Pašvaldību savienība, gan Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija.Administratīvajā apgabaltiesā skaidroja, ka ir saņemta apelācijas sūdzība par Administratīvās rajona tiesas lēmumu. Rakstveida procesā šo lietu tiesnesis Edgars Puriņš skatīs 29. decembrī. Lēmums, kurš būs galīgs un nebūs pārsūdzams, varētu būt zināms šīgada beigās vai janvāra pirmajās dienās.