Veclaiku un jaunlaiku auto «Mūsā» aicina domāt zaļi

Aukstumā drebinoties, sacīkšu rīkotāji un auto fani 6. maija pusdienlaikā nepacietīgi gaidīja un sagaidīja Mūsas trasē ierodamies starptautiskā retroautomobiļu rallija «The Nordconnect Trial 2009» dalībniekus no Nīderlandes. «Mūsā» ātrumbraucienu iemēģināja 35 automašīnu ekipāžas. Viņu vidū – arī vairāki ar jauniem automobiļiem, kuri izmanto biodegvielu. Retroauto vairums bija pagājušā gadsimta 60. gadu izlaiduma volvo, jaguāri, mersedesi, BMW.Deviņās dienās septiņas valstisRallistu plāns – deviņās dienās izbraukt caur Baltijas reģiona zemēm (Nīderlande, Vācija, Polija, Lietuva, Latvija, Zviedrija, Dānija), starts dots 2. maijā.«Nordconnect Trial» mērķis ir veidot un stiprināt biznesa un sadarbības kontaktus starp ziemeļu Nīderlandi un ziemeļaustrumu Eiropas valstīm, protams, arī atpūsties, šādi sportojot, kā arī aicināt domāt zaļi, lietojot alternatīvo degvielu. Dalībnieki ir Nīderlandes ziemeļdaļas uzņēmēji, savā zemē atgriezties viņi plāno 10. maijā.Rallija «The Nordconnect Trial 2009» dalībnieki startē trīs kategorijās: veclaiku auto grupa (mašīnas, kas ražotas līdz 1976. gada 31. decembrim), jaunlaiku auto klase (pēc 1976. gada ražotas mašīnas) un trešā kategorija – automobiļi, kas izmanto alternatīvo degvielu.Kā filmā – atpakaļ nākotnēŠis ir vēsturisks rallijs, jo pirmo reizi tajā piedalās mašīnas, kas brauc ar alternatīvu degvielu. Šīs rallija klases interesantākie eksemplāri ir tādi spēkrati kā «Mega Tjaffer» (Biodiesel), kas ražots Francijā ļoti nelielā skaitā, īpašu popularitāti un vārdu «Tjaffer» ieguvis Nīderlandē, un «Volvo-244 LPG». Tas aprīkots ar ģeneratoru, kas no ūdens ļauj atdalīt ūdeņradi, kuru piemaisa degmaisījumam, tādējādi par 20% samazinot automašīnas degvielas patēriņu.Atceramies, ka pirmās mašīnas, kas tika radītas pagājušā gadsimta sākumā, brauca ar to, ko mēs tagad saucam par biodīzeli, piemēram, ar zemesriekstu eļļu, ar bioetanolu (spirtu) un ar elektrību. Tad tika rasts lētāks variants – benzīns un dīzeļdegviela. Bet nu alternatīvā degviela ir atkal atpakaļ tirgū. Kā rallija interneta mājaslapā www.thetrial.nl trāpīgi rakstīts – esam atpakaļ nākotnē.KIA džipa stūrmanis un pilots, piemēram, «Bauskas Dzīvei» stāstīja, ka viņu auto brauc ar biodīzeli. Protams, šāda rīcība saudzē dabu, bet Eiropas Savienības regulas Nīderlandei arī prasot aizvien vairāk pielietot alternatīvo degvielu. Biodīzeļa ražošanā izmantojot rapšus, izejvielu nīderlandieši ņemot, piemēram, no Ukrainas. Šī «manta» gan aug arī Bauskas apkaimē...Gerhards Mestemakers un Jans ten Hors, kuri stūrē un pilotē ekskluzīvo «Jaguar MK II» (1966. g.), bija ļoti apmierināti ar Mūsas trasē veiktā ātrumposma četriem apļiem. Līdz šim rallijos nekad viņiem nav bijis jābrauc šādā grunts seguma slēgtā trasē. Pavisam cita stūrēšana esot pa smiltīm, putekļiem nekā pa allaž pierasto asfaltu.Atceras 80. gadu turiādesUz šo auto parādi «Mūsā» bija ieradušies arī vairāki interesenti, skatītāji no Bauskas un tuvākās apkārtnes, kas izmantoja pusdienlaiku, lai papriecētu acis, viņu vidū kādreizējais autosportists Nikolajs Tions, Daina un Jānis Mičuļi. Nikolajs Tions, vērojot automobiļus, sacīja, ka Rumānijā un Horvātijā viņš redzējis daudz šāda tipa un vecuma auto (1960. – 70. gadi) joprojām braucam ielās un uz ceļiem.Jānis Mičulis, staigājot gar nīderlandiešu rallija mašīnām, kas aplīmētas un aprakstītas ar pārbrauciena emblēmām un sponsoru vārdiem, atcerējās tālajos padomju laikos organizētās auto-moto turiādes. Centrālais auto-moto klubs rīkojis Latvijas ģimeņu pārbraucienus ar mašīnām (toreiz gan žiguļi, volgas un moskviči) uz Baltkrieviju, Karēliju un citur, arī viņu automobiļi bijuši tāpat aplīmēti ar emblēmām. Kādi 100 auto no Latvijas braukuši, pat sava policijas mašīna viņus pavadījusi.Mičuļu ģimene esot četrās turiādēs piedalījusies, no Bauskas puses aktīvi dalībnieki vēl bijuši dakteru Ozolu ģimene, Emeritas Buķeles ģimene. Toreiz bijis sapnis – apbraukt valstis ap Baltijas jūru. «Domājām – būs Latvija brīva, varēsim to izdarīt. Nu brīvi esam, braukt varam, bet neesam to paveikuši. Redz, toties nīderlandieši deviņās dienās būs šīs piejūras zemes izbraukuši,» stāsta Daina un Jānis Mičuļi.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»