Komentāri: tehnoloģiju laikmets

Kāpēc bērnam nepieciešams mobilais tālrunis?Rūpes citam par citu Inta Šarikova, skolotāja:Bauskas pamatskolā šogad esmu 1. un 4. klases audzinātāja. No 18 pirmklasniekiem ne visiem ir mobilais telefons, bet ceturtajā klasē tāds, manuprāt, ir katram. Ja bērns nāk tieši uz skolu, pēc stundām iet uz mājām, kur viņu kāds sagaida, tad varbūt tas nav vajadzīgs. Taču daudzi pēc skolas steidzas uz mūzikas, mākslas skolu, sporta treniņiem. Ne visi dzīvo Bauskā, audzēkņi ir no Codes, Ceraukstes. Pirmklasniekus vecāki atved uz skolu, un bērns piezvana, kad jābrauc pakaļ. Ja iznāk aizkavēšanās vai notiek kas neparedzēts, telefons dod iespēju sazināties. Taču niekošanās ar tālruni skolā un pļāpāšana stundu laikā nav atļauta.Skolā strādāju 26 gadus. Vecākajai meitai Agnesei ir 24, jaunākajai Gitai – 19 gadu. Kad viņas sāka skolas gaitas, mobilā telefona ģimenē pat pieaugušajiem nebija. Agri iemācīju meitām rakstīt, un mums bija zīmīšu sistēma. Ieaudzināju, ka ir svarīgi zināt, kur katrs ir, kad būs mājās, lai lieki nav jāuztraucas. Manuprāt, tas arī ir pats svarīgākais, jo arī tā izpaužas rūpes citam par citu ģimenē. Iespēja būt mierīgākiem Elita Saulīte, skolnieces mamma:Mana meita Baiba Betija mācās ceturtajā klasē. Mobilais telefons viņai ir kopš 2. klases. Pirmais aparāts gāja bojā, jo bija aizmirsts jakas kabatā un tika izmazgāts veļas mašīnā. Tagad viņai ir lietots mobilais tālrunis. Mūsu ģimenē tā ir nepieciešamība, jo dzīvojam ne visai tālu no skolas, tomēr ārpus pilsētas, jau Ceraukstes pagastā. Tur ir gabaliņš, ko iet. Strādāju veikalā, darba laiks ir garš, vienmēr nevaru meitu izvadāt, taču būtiski, lai zinu, kur viņa ir.Ir svarīgi, lai bērns var sazināties ar vecākiem. Piezvanīt, atsūtīt īsziņu – tās ir arī iemaņas lietot tālruni. Meitas rēķins nav pārāk liels, esam norunājuši, ka ar priekšapmaksas karti par vienu latu viņai ir jāiztiek visu mēnesi. Telefons dod iespēju vecākiem un bērnam būt mierīgākiem, jo jebkurā laikā esam sasniedzami.Neatņemama ikdienas sastāvdaļa Jānis Spoģis, «Tele 2» tirdzniecības un mārketinga direktors:Bieži vien telefona saruna vai īsziņas nosūtīšana palīdz ietaupīt gan laiku, gan, piemēram, ceļa izdevumus. Šā gada vasarā izejošo sarunu minūšu skaits «Tele 2» tīklā ir pieaudzis, salīdzinājumā ar to pašu periodu pērn, un nosūtīto īsziņu skaits ir gandrīz dubultojies. Mobilais telefons kļuvis par neatņemamu ikdienas sastāvdaļu teju ikvienam. Palielinās tālruņu lietotāju un pakalpojumu skaits. Svarīgi arī tas, ka, salīdzinot ar 2008. gadu, cena par sarunas minūti mobilajos tīklos ir samazinājusies. Telekomunikāciju nozare attīstās ļoti dinamiski, daudzi tālruni izmanto, lai piekļūtu internetam. Cilvēki meklē sev izdevīgāko mobilo sakaru piedāvājumu, labāko pakalpojuma cenu. Atrast veidu, kā samazināt izmaksas, pašlaik ir moderni. Tāpēc tiek izstrādāti dažādi tarifu plāni, lai starp daudzajiem piedāvājumiem kaut ko sev noderīgu var atrast gan pensionārs, gan pirmklasnieka vecāki.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»