Komentāri: vai divkāršot sodu dzērājšoferiem?

Plānots divkāršot maksimāli piemērojamā naudas soda apmēru par transporta līdzekļa vadīšanu alkohola reibumā. Pret radikālām metodēm Aleksandrs Sidorčiks, VALSTS POLICIJAS BAUSKAS IECIRKŅA INSPEKTORS:Savu jau agrāk pausto viedokli nemainu. Dubultots naudas sods, arī tiesību atņemšana nu jau uz četriem gadiem nevar būt vienīgais veids, kā samazināt piedzērušos šoferu skaitu. Ir jāmeklē citi varianti. Turklāt tagad iezīmējas citas tendences. Arvien biežāk vadītāji atsakās no ekspertīzēm, biežāk izvairās no aizturēšanas, bēg no ceļu policistiem. Šādos gadījumos sods ir mazāks, nekā noformējot protokolu par braukšanu alkohola reibumā un uzrādot tajā arī promiles. Tagad maksimālais termiņš, uz kuru var atņemt tiesības, ir divi gadi, taču projektā ir četri gadi. Tas tikai palielinās to vadītāju skaitu, kas brauc bez tiesībām. Tāda tendence iezīmējas jau tagad.Manuprāt, novārtā atstāti piedzērušies velosipēdisti. Viņi, būdami alkohola reibumā, ir ļoti apdraudēti, tāpat arī ir bīstami citiem satiksmes dalībniekiem. Taču sods par šādu pārkāpumu ir ļoti maigs.Vienreiz bija mācība Aivars, SODĪTS AR 500 LATIEM, UZ DIVIEM GADIEM ATŅEMTAS TIESĪBAS, DESMIT DIENNAKTIS PAVADĪJIS ARESTĀ:Protams, es zināju, kāds sods draud par braukšanu dzērumā. Taču, kad šņabis galvā, biju pārliecināts, ka mani nenoķers. Noteikto laiku esmu «nosēdējis». Nekas jauks un iepriecinošs tas nav. Noķēra mani tieši pēc algas dienas. Pusi naudas samaksāju, otru aizdeva sieva, draugi. Vistrakāk tagad ir bez mašīnas. Ja vajag, aizved sieva, izlīdz draugs. Ļoti baidos – kādreiz bez tiesībām varētu būt problēmas darbā. Es nezinu, vai soda dubultošana mani atturētu. Kad pēc diviem gadiem atkal dabūšu tiesības, noteikti jau centīšos tās atkal nepazaudēt. Bet situācijas var būt dažādas, visneiedomājamākās. Manuprāt, nauda daudziem nebūs šķērslis sēsties pie stūres dzērumā. Vistrakāk ir palikt bez tiesībām. Man šķiet, daudzi joprojām dzīvo ar pārliecību, ka viņus nenoķers. Arī par sevi varu teikt, aizturēja muļķīgas sagadīšanās dēļ. Otrreiz es vairs tā neiekristu. Jāpaaugstina drošība SATIKSMES MINISTRIJAS VIEDOKLIS:Ministru kabineta sēdē atbalstītie grozījumi paredz divkāršot maksimāli piemērojamo naudas sodu par braukšanu reibumā, nosakot to līdz 1000 latiem. Savukārt auto vadīšanas tiesību atņemšanas maksimālo laiku iecerēts palielināt līdz četriem gadiem. Šādi grozījumi izstrādāti, lai paaugstinātu ceļu satiksmes drošību un preventīvi samazinātu to negadījumu skaitu, kas izraisīti reibumā.Šādi grozījumi veicinātu Eiropas Savienības normatīvajos aktos iekļauto prasību ievērošanu. Ir paredzēts panākt, lai 2010. gadā ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaits būtu uz pusi mazāks, nekā tas bija 2001. gadā. Latvija pašlaik nav tālu no šī mērķa. 2001. gadā avārijās bojā gāja 558 cilvēki, 2008. gadā ceļu satiksmes negadījumu upuru skaits bija 316. To novērtējusi arī Eiropas Transporta drošības padome, šogad Latvijai piešķirot apbalvojumu par ievērojamāko progresu satiksmes drošības uzlabošanā. Ministru kabineta sagatavotais likumprojekts vēl jāapstiprina Saeimā.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»