BauskasDzive.lv ARHĪVS

Vecumnieku laulību zālē tagad pusdieno

AINA UŠČA

2010. gada 12. februāris 00:00

47
Vecumnieku laulību zālē  tagad pusdieno

Jauns ģimenes uzņēmums šī gada janvārī tika atvērts Vecumniekos. Kafejnīcas «Vecmuiža» īpašnieki ir Guntars un Līga Veismaņi – vietējie iedzīvotāji. Ekonomisko depresiju viņi cenšas pārvarēt ar drosmi un radošumu.Iespējams, ka biznesa teorētiķi Veismaņu iniciatīvu uzskatītu par pārgalvīgu, taču Guntars domā citādi: «Mums jau sen bija sapnis izveidot nelielu, mājīgu kafejnīcu bez jebkādām pretenzijām uz smalku stilu. Esam daudz ceļojuši pa Bavāriju, kādu laiku Vācijā uzturējos, iepazīstot vidi un tradīcijas. Esam sadraudzējušies ar krodziņa īpašnieku Minhenē – sarakstāmies, sūtām cits citam apsveikumus.Uz Bavāriju parasti dodamies ar savu auto, bet mūsu ceļa mērķis ir mazie ciematiņi. Viesmīlības standarts, kas valda krodziņos un kafejnīcās, ir paraugs, pēc kā tiekties. Tie ir nelieli ģimenes uzņēmumi. Viesus vienmēr sagaida un pavada saimnieki. Laiku, kas tiek pavadīts sarunās ar ciemiņiem, īpašnieki neuzskata par veltīgi izniekotu. Draudzīga gaisotne un personiska attieksme ir galvenie iemesli, lai klienti šajās vietās atgrieztos. Kad biju zaudējis darbu celtniecībā, nolēmu, ka ir īstais brīdis sākt darbības jaunu jomu. Līga ir floriste un fotogrāfe. Viņa strādā Vecumnieku fotosalonā, kas atrodas zem viena jumta ar «Vecmuižu».» Muzikantu niša Kafejnīca pavisam noteikti nekļūs par nakts izklaižu centru. Tā ir omulīga vieta pusdienošanai un sarunām ar draugiem. Ēdienus gatavo abi Veismaņi, bet klientus apkalpo Guntars. Viņi ir arī interjera autori un izpildītāji. Namā, kur savulaik atradās pagasta pašvaldība, bijusī laulību zāle jau daudzus gadus stāvēja tukša. Guntars un Līga izstrādāja biznesa plānu, noīrēja neizmantotās platības un pārveidoja atbilstīgi kafejnīcas vajadzībām. Ideju skices izstrādāja Līga.Telpa ir sadalīta divās funkcionālās zonās. Nojaucot starpsienu, ir ierīkota niša, kurā atrodas zemi galdiņi un dīvāni. No ēdamzāles šī telpas daļa ir norobežota ar dekoratīviem aizkariem. Nišā var uzturēties nelielas kompānijas, lai patērzētu un iemalkotu kafiju. Guntars jau ir apdzīvojis mājīgo stūrīti: kad kafejnīcā nav apmeklētāju, viņš, brīvi iekārtojies uz dīvāna, spēlē ģitāru. Tas ir saimnieka vaļasprieks. «Brīvstundās reizēm atnāk tuvējās Vecumnieku mūzikas un mākslas skolas puiši. Arī viņiem atļauju spēlēt ģitāru, jo fona mūzika pusdienotājiem netraucē,» piemetina Guntars.Vecmuižas vēstures stāsti Telpas iekārtojumā ir izmantota balta un dažādu nianšu pelēku toņu gamma. Paneļu apdarei Līga ir izraudzījusies pret mehāniskiem bojājumiem noturīgas tapetes ar stilizētu ziedu rakstu. Šis motīvs atkārtojas arī nišas aizkaru apdrukā. Atpūtas un sarunu zonā eksponēta Veismaņu dēla Mika Reiņa ainava – pirmais lielformāta darbs, ko vietējās mūzikas un mākslas skolas audzēknis ir uzgleznojis. Iepretim atrodas Mika Reiņa skolotājas Andas Sproģes gleznotā klusā daba.Guntars atklāj interjera pilnveidošanas ieceres: «Ēdamzāles siena kļūs par Vecumnieku (Vecmuižas) vēsturisko fotogrāfiju ekspozīciju. Attēliem būs pievienoti arī īsi apraksti. Pagasta muzeja vadītāja Aloida Baķe ar entuziasmu uztvēra mūsu priekšlikumu. Viņa izvēlas fotogrāfijas un gatavo tekstus. Attēlu kolekcija tiks mainīta, jo vēsturisko bilžu muzejā ir daudz.» Īpašnieks uzskata, ka ir ļoti svarīgi apmeklētājiem radīt priekšstatu par apdzīvotu vietu, kurā viņi apstājušies tikai garāmbraucot.Akcentēs savdabību Tā kā kafejnīca atrodas šosejas Rīga–Skaistkalne malā, klientu vairākumu tūrisma aktīvajā sezonā, visticamāk, veidos vietējie ceļotāji un lietuvieši, kuri dosies uz Rīgu un Jūrmalu. Uzņēmuma saimnieku sadarbības priekšlikumu ir atbalstījusi arī Mūzikas un mākslas skolas vadība. Kafejnīcas nišā Veismaņi ir nolēmuši iekārtot audzēkņu un pedagogu mākslas darbu ekspozīcijas.Veismaņu ģimenes uzņēmums ir viena no trim Vecumnieku ciema kafejnīcām. Vai īpašniekus nebiedē konkurence? Guntars pārliecinoši atbild: «Daudzi, labu gribēdami, mūs ir centušies atrunāt no kafejnīcas atvēršanas. Taču mans un Līgas mērķis nav ātra naudas pelnīšana, bet gan vēlme izveidot klientus uzrunājošu vidi, ko cenšamies panākt ar draudzīgumu, personisku attieksmi un mierīgu gaisotni.»