Ūdens cenu veido mārketings

Maksimālās gaisa temperatūras rekordi krīt gandrīz vai katru dienu. Attiecīgi arī atsvaidzinošo dzērienu plaukti veikalos kļūst tukšāki. Kā tas ietekmē ražotājus?«Bauskas Dzīve» pārliecinājās, ka Bauskas «Rimi» veikala plauktos reizēm daži «Stelpes minerālūdens» produkti ir izpirkti pilnībā. Devāmies uz Stelpi uzzināt, cik ļoti ir palīdzējis karstais laiks.Cīņa par plauktiem«Ir jūtams, ka minerālūdens pieprasījums aug. Veikalos izpērk arī mūsu jauno produktu – viegli gāzēto minerālūdeni,» stāsta «Stelpes minerālūdens» ražotnes vadītājs Aldis Dzirkalis. Vispretimnākošākais sadarbības partneris esot «Rimi» veikalu tīkls – pieprasījums pēc minerālūdens ir visu gadu. Toties «Maxima» veikalu ķēdē «Stelpes minerālūdens» ir tikai desmit veikalos.««Iki» veikalu tīkla vadība skaidri pateica, ka viņi priekšroku dod Lietuvas produktiem. Iznāk tā – aizved savu produkciju uz Lietuvu, noformē kā šīs valsts preci, un tad to pirks Latvijā,» ironizē A. Dzirkalis. Arī veikalu tīkls «Elvi», kurš reklāmās uzsver, ka ir par savējiem, plānojot pārtraukt sadarbību. Pamatojums – produkciju nepērk. Dažos viņu veikalu plauktos katram produktam atvēlēti deviņi centimetri – vienas pudeles platums. A. Dzirkalis vairākas reizes apmeklējis «Elvi» veikalus un pārliecinājies, ka diezgan bieži «Stelpes minerālūdens» ir izpirkts. Jāzina, par ko maksāPēdējā laikā gan ražotāji, gan arī patērētāji pieprasa, lai uz etiķetēm būtu pēc iespējas detalizētāka informācija par produktu. Par to cīnās arī «Rūjienas saldējuma» ražotāji, kuri vēlas, lai arī citi saldējuma piedāvātāji precīzi norādītu, vai tas ir piena, krējuma saldējums vai tikai izstrādājums, kurš satur augu taukus. Līdzīgu cīņu ir sācis arī Aldis Dzirkalis.Kopā ar trim minerālūdens produktiem – negāzētais, viegli gāzētais un gāzētais – tiek piedāvāts dzeramais ūdens «H2O». To iegūst no dziļurbuma, kurš atrodas netālu no rūpnīcas. Par minerālūdens izcelsmi un sastāvdaļām ir ļoti strikti noteikumi, kādiem datiem jābūt uz etiķetes, bet par dzeramo ūdeni tādu nav. Daļa ūdens no veikalos piedāvātā, iespējams, ir ņemts no tā paša ūdensvada. Ražotāji, kuru produktam ir dabiska izcelsme, pieprasa, lai uz etiķetes tiktu norādīts, no kurienes ir ņemts ūdens. Diemžēl šajā ziņā pagaidām panākumu nav.«Apvienotajos Arābu Emirātos attīra jūras ūdeni un pārdod veikalā par 20 santīmiem. To var saprast, kāpēc ir tāda cena. Katra avota minerālūdens ir citādāks, un cenas ir atšķirīgas. Bet dzeramā ūdens produkti ir vienādi. Cenu atšķirības veido mārketings, reklāma un iepakojuma kvalitāte,» tā A. Dzirkalis. «Stelpes minerālūdens» ražotnē ikvienam ir iespēja apskatīties, kā top produkcija. Iepakojuma pudeles ražo Bauskas novada uzņēmums SIA «Bēris». Tomēr ir ražotnes Latvijā, kur vērot ražošanas procesu ir liegts. Acīmredzot tam ir savi iemesli. Iztukšo pagrabusKarstajam laikam ir gatavojušies «Bauskas alus» darītāji. Pieprasījums ir palielinājies, un uzņēmums to spēj nodrošināt, jo pagrabos preču esot pietiekami.«Mēs bijām gatavi šādam notikumu pavērsienam. Veiksmīgs ir arī mūsu jaunais produkts «Iesala dzēriens». Pieprasījums pēc tā pieaug. Nākamnedēļ šis dzēriens parādīsies arī «Rimi» veikalos,» gandarījumu neslēpj SIA «Bauskas alus» valdes loceklis Vladimirs Barskovs.«Bauskas Dzīve» jau informēja, ka Latvijas lielākā alus darītava «Aldaris» sadarbosies ar «Bauskas alus» darītavu, nodrošinot tās produkcijas pārdošanu un piegādi tirdzniecības vietām. V. Barskovs sacīja, ka jau ir saņemts pirmais pasūtījums. Precīzus vasaras sezonas rezultātus varēs uzzināt tikai augustā vai septembrī, kad būs apkopoti pārdošanas dati.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»