Velosipēdistu drošībai

Policijas, arī apdrošināšanas kompāniju veiktie pētījumi liecina, ka samazinājies smagi cietušo un bojāgājušo velosipēdistu skaits ceļu satiksmes negadījumos. Tomēr ievērojami pieaudzis negadījumu skaits, kuros velosipēdisti guvuši vieglus ievainojumus.Apdrošināšanas sabiedrības «Balta» pētījums liecina, ka 2010. gadā, salīdzinot ar 2009. gadu, par 41 procentu samazinājies velosipēdistu izraisīto smago negadījumu skaits. Apdrošinātāji skaidro, ka visbiežāk negadījumus izraisa ceļa nedošana un pārgalvīga gājēju pārejas šķērsošana ar riteni.Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes priekšnieks Ints Ķuzis pieļauj, ka būtiska loma smago ievainojumu mazināšanā ir veloceliņu iekārtošanai. Līdzīgu viedokli pauž arī Bauskas policijas iecirkņa pārstāvis Aleksandrs Sidorčiks. Viņš informē, ka šogad ceļu satiksmes negadījumos neviens velosipēdists nav gājis bojā. «Ja par velosipēdistiem gādātu vairāk, arī autovadītāji justos vēl drošāk. Pozitīvs piemērs ir iespēja braukt pa norobežotu trotuāru no Bauskas līdz Mūsas ciematam. Mēs gribētu, lai tā būtu visos virzienos. Taču droša brauktuve visvairāk velosipēdistiem nepieciešama Bērzkalnu, Rītausmu virzienā.»Bauskas novada domes attīstības un plānošanas nodaļas vadītāja Ilze Tijone min tos pašus – Bērzkalnu un Rītausmu ceļu posmus, kuros tiek domāts par veloceliņa izbūvi. Pagaidām gan tā ir tikai iecere, nav tapis pat tehniskais projekts. Pašvaldība pieteikusies vienā pārrobežu sadarbības projektā. Ja to akceptēs, tad kādā no pilsētas ielām varētu izbūvēt velosipēdistu un gājēju apvienoto trotuāru.Palielinoties velosipēdistu skaitam, drošas braukšanas skolas eksperts Andris Pļavenieks atgādina dažas svarīgākās lietas, kas velobraucējiem jāņem vērā:braucot pa veloceliņu, kur tas šķērso brauktuvi, pat ja tas iezīmēts ar sarkanu krāsu, velosipēdistam nav priekšrokas;pa ceļa braucamo daļu jāpārvietojas pēc iespējas tuvāk labajai malai, nomalei;noteikti jāaprīko velosipēds ar degošām vai mirgojošām signāl-ugunīm gan priekšā (baltām), gan aizmugurē (sarkanām). Tās jāieslēdz ne tikai sliktas redzamības apstākļos, bet arī intensīvas satiksmes gadījumā; jāizvēlas tāds ātrums, lai jebkura nepieciešamā manevra izpildīšana neradītu bīstamu situāciju sev vai citiem ceļu satiksmes dalībniekiem;uz ietvēm sevišķa uzmanība jāpievērš maziem bērniem un dzīvniekiem – tie var izpildīt absolūti nestandarta darbības un nereaģēt uz brīdinājumiem.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»