BauskasDzive.lv ARHĪVS

«Mēmeles sports» Jūrmalā, Uvis Slakteris Kaljāri

ULDIS VARNEVIČS

2011. gada 15. jūnijs 00:00

6
«Mēmeles sports» Jūrmalā, Uvis Slakteris Kaljāri

Pirmo vietu un kausu starptautiskajās sacensībās «Jurmala Open» JT-250 klasē izcīnījis mūsu ūdensmotosporta kluba «Mēmeles sports» pilots Maksimiliāns Tučkovs.Savukārt codietis Uvis Slakteris F2 pasaules čempionātā Itālijā, Sardīnijas salas pilsētā Kaljāri, sarežģītā trasē izcīnījis ceturto vietu, čempionāta kopvērtējumā paceļoties uz piekto vietu. Pārspēj pasaules čempionu«Mēmeles sports» komandas vadītājs Didzis Paegle atzina, ka vienības sportistu sasniegtie rezultāti ir gluži vienkārši lieliski. Vēl viena pirmā vieta Lotāram Milleram FR-1000 klasē. Otrais – Māris Brigmanis.Tomēr vissīvākā cīņa bija jauniešu JT-250 klasē, kur uzvarēja Maksimiliāns Tučkovs. Tur startēja arī 12 labākie piloti no Igaunijas, Lietuvas, Ungārijas un Krievijas. Sestajā vietā palika Rolands Kovaļevskis, bet starp Latvijas sportistiem viņam otrais rezultāts un arī iegūts «Jurmala Open» kauss. Pēc D. Paegles domām, nozīmīgi, ka R. Kovaļevskis aiz muguras atstāja 2010. gada pasaules čempionu Nikitu Lijcu.T-550 klasē – Reinim Paeglem otrā vieta, S-550 klasē – Mārtiņš Jātnieks izcīnīja sesto vietu. Komandu kopvērtējumā iegūta otrā vieta.  Cerams, ka būs arī sacensības, kur «Mēmeles sports» sastāvā varēsim vērot startējam arī Ata Slaktera un Uvja Slaktera vadītās F2 laivas, jo šis Jūrmalas posms sakrita ar F2 pasaules čempionāta posmu Kaljāri. «Zaļie» dzinējiPasaules čempionāta posms notika 11. un 12. jūnijā. Uvis Slakteris startēja komandas «Riga Powerboat Team» sastāvā. Ungārijā pirms nedēļas pirmajā posmā izcīnīta septītā vieta. Sportista tēvs Atis Slakteris pastāstīja, ka, līdzīgi kā Ungārijā, arī Kaljāri nav paveicies startā. Tomēr sacensībās tika uzrādīts ātrākais aplis, kas liecina par to, ka nākotnē ir labas cerības cīnīties par goda pjedestālu un pirmo vietu.  Šogad ceļš līdz startam F2 pasaules čempionātā nebija viegls. A. Slakteris pastāstīja, ka čempionāts cenšas kļūt «zaļāks» – vairāk domā par apkārtējo vidi, tāpēc priekšroka tiek dota dzinējiem ar zemāku oglekļa izmešu līmeni. Vecajiem motoriem atļauts divu litru tilpums, turpretī «zaļajiem» dzinējiem var būt 2,5 litri. «Pagājušajā gadā jau puse braucēju startēja ar jaunajiem dzinējiem. Šogad no desmit pirmajiem kvalifikācijā astoņi brauca ar «zaļajiem» motoriem. Interesanti skatītājiem – vecie motori startā aiziet uz priekšu, bet vēlāk tos pārspēj un apdzen jaudīgākie jaunie motori.» Izmaiņas radījušas papildu finansiālos izdevumus, tomēr jaunie motori mazāk lūstot, vajag mazāk rezerves daļu.Izmēģina MēmelēPie jaunās formulas jāpierod. Tomēr sacensības Zviedrijā, kur tika plānots to izmēģināt, tika atceltas. Tāpēc vispirms laivas iespējas lūkotas Mēmelē, kur pirmais laivā sēdās Atis Slakteris, pielāgojot motoru, un pēc tam Mēmeles ūdeņus izkustināja arī Uvis Slakteris. «Tur ir viena vieta, kur pagriezienu var veikt, nemaz nenoņemot kāju no gāzes pedāļa. Tiesa, to darīja vienīgi Uvis, jo viena kļūda un tu ar laivu ietriecies krastā,» stāsta A. Slakteris. Pārbaudes braucieni tika veikti arī Jūrmalā.Nelielas izmaiņas skārušas komandas sastāvu. Kopā ar braucēju sacensībās piedalās arī «radiovīrs» – persona, kas saista pilotu ar apkārtējo pasauli, kura pienākumus šosezon pilda Atis Slakteris, trīs mehāniķi – Juris Slavītis, Aivars Lenerts un Gints Mankevičs, kā arī šoferis Henrijs Paeglis. Sagatavošanās procesā daudz palīdzēja arī Miervaldis Zaharčenoks un Aldis Lakovičs.