BauskasDzive.lv ARHĪVS

Rīgas līnijā varētu atgriezties «Aips»

VILNIS AUZĀNS

2011. gada 18. jūlijs 00:00

68
Rīgas līnijā varētu atgriezties «Aips»

Braucējus, iespējams, ar 1. augustu gaida pārmaiņas maršrutā Bauska– Rīga.Autotransporta direkcijas (ATD) valdes sēdē šodien, 18. jūlijā, jāpieņem galīgais lēmums par pasažieru pārvadājumiem no šī gada 1. augusta līdz 2012. gada 31. decembrim lotē «Centrs 1», arī līnijā Bauska–Rīga.14. jūlijā atvērti cenu aptaujas piedāvājumi, un minētajā līnijā tās viszemākās ir SIA «Aips». Vēlmi strādāt Bauskas maršrutā bija izteikuši arī uzņēmumi no Liepājas, Talsiem, pašreizējais pārvadātājs «B-Bus». Par cenu aptaujas rezultātiem «Bauskas Dzīvei» vēstīja SIA «Aips» valdes loceklis Uldis Kolužs. Rīgas līnijā «Aips» piedāvātā cena ir 56,7 santīmi par kilometru. SIA «B-Bus» bija izkalkulējis, ka zemākais iespējamais piedāvājums ir 59 santīmi. U. Kolužs skaidro, ka Rīgas maršrutā reisā gatavi doties deviņi autobusi. Jaunākais ir 2009. gada izlaidums, vecākais ražots 1993. gadā. «Pasažieriem jāsaprot, ka uz Rīgu viņiem būs jābrauc ar lūžņiem vai arī jāizvēlas nelegālie pārvadātāji,» tik kategoriski cenu aptauju vērtē SIA «B-Bus» valdes loceklis Vitālijs Saulītis. Par nepieņemamu viņš atzīst ATD nostāju izvēlēties lētāko piedāvājumu, nedomājot par pasažieru ērtībām. «Arī 59 santīmi par kilometru nozīmē, ka līnijā mums būtu jālaiž veci, neērti autobusi bez gaisa kondicionieriem, citām elementārām ērtībām. Bet mēs meklētu citu risinājumu, aicinātu pasažierus nākt talkā pārliecināt direkciju, ka braucēju ērtības, arī drošību nevar ignorēt. Ja pa A-7 kursēs vecie autobusi, tie pat apdraudēs citus satiksmes dalībniekus. Uzskatu, ka ar likumu jāaizliedz izmantot pasažieru pārvadājumiem autobusi, kas ir vecāki par 12 gadiem.Vēl jau var ekonomēt uz šoferu algām, bet arī tās nedrīkst kļūt par izsmieklu. Vidēji mēnesī uz papīra mūsu šoferi saņem 500 latu. Par to mēs no viņiem varam prasīt attiecīgu darba kvalitāti. Uzskatu, ka šāds ATD valdes lēmums nāks par labu tikai nelegālajiem pārvadātājiem,» spriež V. Saulītis.Pārvadātājs uzskata, ka ir jāveic korekcijas arī maksas noteikšanā par iebraukšanu autoostās. Pašlaik «B-Bus» mēnesī par iebraukšanu Rīgas Starptautiskajā autoostā maksā 9000 latu, Bauskā – 6000. Autoostas «apēd» autobusus, uzskata V. Saulītis. Arī Uldis Kolužs atzīst, ka noteiktā iebraukšanas maksa autoostās ir par lielu. Viņš pašlaik strādā ministrijas izveidotajā darba grupā, kas pēta iespējas samazināt autoostu izmaksas.