Rīgas maršrutā strādā divi pārvadātāji

Maršrutā Bauska–Rīga kopš 3. augusta pasažieru pārvadājumus veic divi balti «Ford» markas autobusi. «Bauskas Dzīve» noskaidroja, ka tie ir firmas «Reverss reiss» busi.Autobusi, kuru logā ievietots uzraksts «Bauska (Bauskas pils)–Rīga», atiet no Bauskas viesnīcas laukuma. Uz Rīgu tie brauc regulāri noteiktā laikā, par kuru informācija atrodama internetā. Rīgā pasažierus izlaiž pie Centrāltirgus. Šoferis par braucienu līdz Rīgai iekasē Ls 1,80 un izsniedz biļeti. Braucējus izlaiž un uzņem arī pa ceļam.«Bauskas Dzīve» pirmdien, 8. au-gusta rītā, aprunājās ar vienu no šoferiem. Viņš atzina, ka pagaidām braucēju nav īpaši daudz. Iespējams, ne visi zina par šādu autobusu esamību. Pēc «Bauskas Dzīves» rīcībā esošās informācijas, abos virzienos notiek astoņi reisi. Daži uzrunātie braucēji atzina – viņi ar «Reverss reiss» autobusu brauc tāpēc, ka līdz Rīgai tas aizved ātrāk, arī 20 santīmu ietaupījumam ir nozīme.Sazinoties ar SIA «Reverss reiss» biroju, sarunā ar «Bauskas Dzīvi» iesaistījās jau zināmais SIA «B-Buss» valdes loceklis Vitālijs Komars. Viņš paskaidroja, ka ar «Reverss reiss» viņam nav nekāda sakara, šo SIA vada cita persona, taču par tā darbību V. Komars bija gatavs pastāstīt. Tā kā nav saņemta licence regulārajiem pārvadājumiem Bauskas–Rīgas maršrutā, uzņēmums tos noformulējis par neregulāriem pasažieru pārvadājumiem. Tas nozīmē, ka maršruta galapunkts neatrodas autoostā un autobusi nekursē pēc noteikta grafika. SIA «Reverss reiss» ir oficiāli reģistrēta, braucējiem izsniedz biļetes, tiek maksāti nodokļi. Par braucie-nu līdz Rīgai var atļauties prasīt 20 santīmus mazāk nekā «Aips», jo nav jāmaksā iebraukšanas maksa autoostā.Valsts SIA «Autotransporta direkcija» (ATD) preses sekretāre Sandra Maļuha skaidro, ka direkcija SIA «Revers reiss» ir izsniegusi licenci pasažieru komercpārvadājumiem. Uzņēmums var veikt neregulāros pārvadājumus, izmantojot trīs direkcijas licencētos transporta līdzekļus. Taču tam nav tiesību veikt regulāros pārvadājumus maršrutā Rīga–Bauska, jo direkcija tam nav izsniegusi apliecinājumu.S. Maļuha skaidro, ka neregulārie pārvadātāji, pārkāpjot savas tiesības, uzņem braucējus sabiedriskā transporta tīkla maršrutos, kur pasažieru plūsma ir visintensīvākā. Viņiem nav jāizpilda prasības, kas attiecas uz regulārajiem pārvadātājiem – nav jāiebrauc autoostā un jāmaksā par to, nav jāpiešķir atlaides atsevišķām pasažieru kategorijām. Šādi pārvadātāji bieži vien izvairās no nodokļu nomaksas.ATD lūgusi SIA «Aips» iesniegt informāciju par novērotajām nelikumībām. Plānots veikt kontroles reidus, lai fiksētu neregulārā pārvadātāja pārkāpumus. Iegūtos datus direkcija iesniegs Valsts policijai, lūdzot tos izvērtēt.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»