BauskasDzive.lv ARHĪVS

Profesionāli un aizrautīgi

ANTRA ĒRGLE

2011. gada 19. septembris 00:00

65
Profesionāli un aizrautīgi

Tikpat daudz jauno skolotāju, cik visā Bauskas novadā kopā, iepazīstinot ar šogad darbu sākušajiem četriem skolotājiem, var palepoties Iecavas internātskolas direktore Judīte Rubina.Saruna ar jaunajiem cilvēkiem, kas apzināti izvēlējušies grūto, taču aizraujošo profesiju, dod pārliecību, ka viņu skolēni būs ieguvēji. Direktore teic – jau pirmajās mācību gada dienās viņi strādā rosīgi un pārliecinoši. Savukārt jaunie profesionāļi uzslavē šīs skolas kolektīvu un tajā valdošo noskaņu – te atbalsta radošu iniciatīvu un ar prieku sniedz padomu sarežģītā situācijā.Prieki retākiAngļu valodas skolotāju Ivetu Klīdzēju nācies pierunāt steigā, neslēpj J. Rubina. Augustā uz Angliju devusies iepriekšējā pedagoģe, kura ar valodas zināšanām tur veidojot vieglāku un ienesīgāku karjeru. Internātskolā datorus kārtībā uztur Ivetas dzīvesbiedrs Jēkabs, kurš strādā arī Dzimtmisas pamatskolā.Ģimenei pretī nākusi Iecavas novada domes izglītības, kultūras un sporta komiteja, proti, ārpus kārtas bērnudārzā «Cālītis» vieta piešķirta Klīdzēju trīs gadus vecajam bērnam, kurš bijis sestais gaidītāju rindā. Kā uzsvēra komitejas vadītājs deputāts Juris Krievs (TB/LNNK/ZZS), novadam ar izglītības prioritāti jaunās ģimenes darbs ir ļoti svarīgs, tāpēc komiteja pirmo reizi šādi izmantojusi savas pilnvaras.Internātskolas direktore atzīst, ka jaunajiem skolotājiem atbalsts ir ļoti svarīgs: «Mūsu darbā uzvaras prieka ir mazāk nekā ikdienas vilšanās. Kad zemnieks uzar vagu vai nopļauj lauku, gandarījums jūtams tūlīt. Mums lielākais prieks ir par audzēkņiem, kas uz nepareizo pusi gājuši un kļuvuši labi.»Personiska izpratneJaunos atrast nav bijis viegli, jo bezdarbnieku vidū ir maz kvalificētu pedagogu, saka J. Rubina. Elīna Meldere, kas šogad internātskolā sāk mācīt dabaszinības un ģeogrāfiju, vēl studē maģistrantūrā. «Gribu mēģināt strādāt profesijā, bērniem stāstīt visu, ko zinu,» skaidro Elīna, kura pirmajā darbavietā jau uzņēmusies 5. klases audzināšanu.Speciālā pedagoģe Linda Fiļipova ir iecavniece, darbam internātskolā pieteikusies jau pirms gada, pārnākot no Baldones vidusskolas. Linda audzina 5. klasi un vada bērnu dzīvi internātā. «Kā jaunās skolotājas tiekam pārbaudītas, bērni mūs uzņem dažādi, tomēr vairākums ir ļoti atsaucīgi un cītīgi,» pirmos iespaidus stāsta Linda.Linda speciālo pedagoģiju izvēlējusies apzināti, jo kopš mazotnes rados pazīst cilvēku ar īpašām vajadzībām. Viņa guvusi pieredzi ārzemēs un secina: «Šādiem cilvēkiem ir dziļš intelekts, un mūsu sabiedrība ir ceļā, lai viņus pieņemtu ikdienā.» Šogad internātskolā katram bērnam jāveido speciālās izglītības plāns, kura tapšanā daudz jāiegulda L. Fiļipovai, saka skolas vadītāja.Dzirkstošām acīmI. Klīdzēja skolā atgriežas pēc bērna kopšanas atvaļinājuma, iepriekš viņa strādāja lielā Rīgas vidusskolā. «Skola ir mūsu sabiedrības spogulis, un tas ir visraibākais. Vienā klasē nedrīkst izmantot aktīvas metodes, citādi bērnus vairs nevar dabūt pie kārtības, citā viņi jāuzmundrina,» pirmo pieredzi rezumē pedagoģe, «toties kolēģi šeit ir nesavtīgāki nekā Rīgā, viņi burtiski dzīvo skolā un paši piedāvā palīdzību. Arī skolēni te smaidīgāki.»Kā internātskolas uzdevumu Iveta nosauc bērnu radošo spēju pilnveidi, jo nereti vecākiem tam trūkst laika un pieredzes. Sacītajam piekrīt iecavnieks Bruno Bahs, kurš divus gadus strādājis Olaines skolā ar «Iespējamās misijas» mandātu, šogad atgriezies dzimtajā vietā mācīt vizuālo mākslu. Arī Bahi internātskolā veido dinastiju – te jau strādā Bruno māte Daiga un māsa Laine.«Olainē divus gadus mani nosauca par labāko skolotāju pamatskolā. Gribēju aiziet ar patīkamu pēcgaršu,» skaidro Bruno, kuram nācies izšķirties starp darbu Norvēģijā vai Iecavas skolā. Līdz ar 6. klases audzināšanu viņš vadīs radošās pašizpausmes pulciņu. Bruno prot veidot bērnu radošumu «no nulles» ar smaidu un pacietību. Savus pirmos iespaidus Iecavas skolā Bruno aprakstījis blogā portālā bauskasdzive.lv.Direktore uzslavē komandas papildinājumu: «Viņi nāk pilni enerģijas, aizrauj citus, ilgāk strādājošos skolotājus izceļ no rutīnas un iedvesmo.» Viņa gan ieteic jaunajiem iemācīties «nenest darbu uz mājām», bet katru dienu veltīt laiku sev vai ģimenei, lai atpūstos no skolas ikdienas.