Andis Neikšāns startēs pasaules čempionātā

Latvijas čempione – Latvijas Mobilā telefona (LMT) rallija komanda – 2012. gadā gatavojas startēt sešos pasaules rallija čempionāta posmos. Tie būs beļģu komandas «Symtech Racing» organizētajā «Rally Class» ieskaitē.Ar N klases «Subaru Impreza STR12» rallija automašīnu brauks baušķenieks Andis Neikšāns un Pēteris Dzirkals. Par to LMT rallija komanda informēja preses konferencē 17. janvārī.«Esam atraduši lielisku iespēju startēt pasaules čempionāta posmos. Domāju, ka mums ir ļoti lielas izredzes cīnīties par godalgotām vietām. Iespējams, grūtākais un vienlaikus interesantākais būs pierast pie «Subaru» rallija automobiļa,» tā A. Neikšāns. Viņš uzskata, ka sacensībās palīdzēs iepriekš pasaules čempionāta posmos Somijā gūtā pieredze. Savukārt par pāreju no «Mitsubishi EVO» uz «Subaru Impreza» viņš atzina, ka jaunās paaudzes auto ir lielāka līdzība nekā iepriekšējiem modeļiem, tāpēc pāriet uz cita modeļa braucamo nevajadzētu būt grūti. Pirms čempionāta sākuma ir plānots atrast līdzīgu mašīnu Baltijā, lai varētu veikt treniņbraucienus. Juris Binde, LMT prezidents, atzina – komandas abu ekipāžu panākumi aizvadītajā rallija sezonā apliecina to, ka vienība ir sasniegusi Latvijā augstāko iespējamo līmeni un ir gatava startiem pasaules konkurencē.Savukārt no starta pasaules čempionātā Andis Neikšāns cer iegūt ievērojamu pieredzi: «Liels pluss ir «Symtech Racing» komandas profesionalitāte. Baltijā var būt ļoti laba vienība, viņi var visu zināt par mūsu sacensībām, bet pasaulē trases ir ļoti atšķirīgas no Baltijas trasēm. Ir ļoti būtiski zināt regulējumus un mašīnas uzstādījumus, kurus nevar iegūt pat ļoti laba komanda no Baltijas reģiona. Sacīkstēs varēs iepazīties ar šo specifiku.»Pasaules rallija čempionātā automašīnas ir sadalītas četrās klasēs. Visjaudīgākās un spēcīgākās ir «WRC» klases automašīnas, kuras gatavo autoražotāju rūpnīcas. Nākamie ir S2000 klases auto – izmanto sērijveida automašīnas, bet speciāli sporta sacensībām paredzēto detaļu ir tik daudz, ka no sērijveida mašīnas maz paliek pāri. Vājākā klase ir «PWRC» – sērijveida auto, Latvijā saukta N klase. Par pamatu tiek ņemta automašīna, kurai daži auto mezgli tiek aizvietoti ar sporta detaļām. Vēl ir junioru klases automobiļi, tāda informācija atrodama wrc.com un best-of-rallylive.com.Lai samazinātu izdevumus un palielinātu sacensību intrigu, «Symtech Racing» komanda, kurā «PWRC» klasē pagājušajā gadā par pasaules čempionu kļuva Haidens Padons, šogad piedāvā «PWRC» sacensībās jaunu ieskaiti – «Rally Class», kurā sportisti startēs ar vienādām īrētām «Subaru Impreza STR12s» automašīnām un «DMACK» riepām. Paredzēts, ka šo sacīkšu rezultāti neies kopējā ieskaitē ar «PWRC» sacensībām. Pašlaik ir zināms, ka dalību sacīkstēs apstiprinājuši seši sportisti.Īres izmaksas vienam auto ir ap 260 000 eiro, kas ir aptuveni divreiz mazāk, nekā nepieciešams šādām sacensībām «PWRC» klasē. UZZIŅAI«Rally Class 2012» kalendārs:29. marts – 1. aprīlis – Portugāle (grants);25. – 27. maijs – Grieķija (grants);24. – 26. augusts – Vācija (asfalts);4. – 7. oktobris – Francija (asfalts);18. – 21. oktobris – Itālija (grants);1. – 4. novembris – Spānija (jaukts).
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»