BauskasDzive.lv ARHĪVS

Jaunais automobilis «ugunskristības» izturējis

KRISTĪNE STRAUJĀ

2012. gada 22. februāris 00:00

51
Jaunais automobilis «ugunskristības» izturējis

Sniegputeņa dēļ 19. februārī daudzviet Latvijā bija apgrūtināti braukšanas apstākļi. Valsts akciju sabiedrības «Latvijas Autoceļu uzturētājs» Bauskas ceļu rajons strādāja pastiprinātā režīmā līdz pulksten 23, atsākot darbu jau pulksten 4 no rīta. Tā informē Valdis Tijons, Bauskas ceļu rajona direktors.Uz brauktuvēm bija visas sešas struktūrvienības lielās automašīnas ar speciālām iekārtām. Bauskas ceļu rajons apkalpo bijušā rajona teritoriju, valsts ceļu kopgarums tajā sasniedz 710 kilometru. Iestieg uz ceļaAutoceļu uzturētāja ziemas dienesta dežurants Guntis Arājs maiņas laikā līdz 19. februāra pulksten 17 saņēma telefona zvanu no kādas autovadītājas, kuras spēkrats bija iestidzis uz Jelgavas–Staļģenes–Codes ceļa Codes pagastā. Drīz tuvojās autogreiders un izpestīja iedzīvotāju. Par to, kad iztīrīs ceļu, interesējās ļaudis no Rundāles novada Viesturu pagasta Vairogiem. Arī tur atbildīgā dienesta tehnika jau tuvojās, pēc pāris stundām brauktuve bija izmantojama. Turpretim nākamais dežurants līdz 20. februāra rītam ziņas no ceļu lietotājiem par neizbraucamām vietām neesot saņēmis. Autoceļu uzturētāja ziemas dienesta dežurants strādā diennakti, Bauskas ceļu rajona telefona numurs ir 26443392.Slodzi iztur«Ugunskristības» stiprajā sniegā bija jaunajai ziemas dienesta universālajai mašīnai «Scania» ar kaisīšanas iekārtu, kuru piegādāja tikai pagājušajā nedēļā. Jaunās tehnikas bāzes vieta ir Iecavas iecirknis. Kopumā darbību pastiprinātas slodzes apstākļos izturējusi visa Bauskas ceļu rajona tehnika, problēmu nav bijis. Ik pa laikam ir kaut kas jāremontē, bet pagājušajā nedēļas nogalē neviena mašīna nesalūza, stāsta direktors.Viņa vērtējumā šīs ziemas sākums bija daudz maigāks nekā divu iepriekšējo. Janvārī daudz sniega nebija, bet brauktuves bija jāapstrādā ar pretslīdes materiālu. Pārsvarā ceļus kaisa ar sāli. Tā kā pirms sezonas sākuma sagatavotie krājumi Iecavas noliktavā gāja uz beigām, atbildīgais dienests baušķeniekiem piegādājis ap 600 tūkstošiem tonnu lielu papildinājumu.Teju miljons kilometruBauskas ceļu rajona rīcībā ir sešas ziemas dienesta iekārtas, kas kaisa materiālus, un seši autogreideri. Jaunā mašīna «Scania» aizstāja veco, 1993. gada izlaiduma, kuru dienests savulaik iegādājās lietotu no Somijas un mūspuses struktūrvienība ekspluatēja jau astoņus gadus. V. Tijons pārliecināts, ka Bauskas ceļu rajonam pilnīgi pietiek ar to tehnikas vienību skaitu, kāds pašlaik ir.Ar jauno spēkratu strādās Guntars Vasiļevskis, dienesta Iecavas iecirkņa smagās automašīnas vadītājs: «Jauna mašīna vienmēr ir jauna, «Scania» darbojas labi. Vecā «Sisu» no Somijas kalpoja ne vainas. Tās nobraukums, ja var ticēt spidometram, tuvojās jau 800 000 kilometriem. Vasarās auto varēs izmantot bedrīšu lāpīšanas darbos.» Iecavnieks mūspuses ceļu rajonā strādā jau 17. gadu. Ceļu uzturētāja autovadītājs Valdis Raubišķis un būvstrādnieks Dainis Roķis «Bauskas Dzīvei» pastāstīja, ka uz «Via Baltica» lielceļa sanāk biežāk strādāt, jo tas ir A kategorijas ceļš. Autobusu pieturvietas, krustojumi un brauktuves paplašinājuma vietas tiek tīrītas arī uz zemākas klases valsts brauktuvēm. Vēl no sniega biezās kārtas strādnieki atbrīvo tiltus, kur tehnika nevar piekļūt. «Veicas normāli, darba pietiek. Līdz šim sniega nav bijis daudz, citos Latvijas reģionos situācija ir pretēja,» sacīja V. Raubišķis. «Bauskas Dzīve» jau ziņoja, ka 19. februārī dažviet mūspuses novados sabiedriskais transports reisus pilnībā nav varējis veikt. Problēmas ar nokļūšanu galapunktā bijušas autobusiem Mežotnes pagasta Bērzos un Rundāles novada Svitenes pusē. Grafikā nav varējuši iekļauties vairāki Rīgas maršruta autobusi, jo grūti izbraucama bijusi maģistrāle A7. Ceļu uzturētāji aicina vadītājus izvēlēties laika un brauktuves ap­stākļiem atbilstīgu braukšanas ātrumu. Laika apstākļu ietekmē ceļa stāvoklis var strauji mainīties.