Martā autobusi vēl kursēs

Apstiprināta kārtība, kādā Zemgalē izmaksās dotācijas pasažieru pārvadātājiem. Summas ir krietni mazākas nekā pērn.SIA «Aips» valdes priekšsēdētājs Uldis Kolužs «Bauskas Dzīvei» apliecināja, ka pasūtītāja, Zemgales plānošanas reģiona (ZPR), uzstādījums nav reāli izpildāms: «Ar to naudas apjomu, ko mums atvēl dotācijās no valsts, mēs vēl martu nostrādāsim. Kas būs tālāk, skatīsimies. Pašlaik gatavojam materiālus tiesai pret Zemgales plānošanas reģionu. Mēs kā izpildītājs visu esam izdarījuši, bet viņi, pasūtītāji, savas saistības nepilda.»ZPR attīstības padomes sēdē Bauskā 21. februārī reģiona pašvaldību vadītāji ilgi diskutēja par dotāciju sadali pasažieru pārvadātājiem. ZPR izpilddirektors Raitis Vītoliņš sacīja, ka valsts piešķirtās dotācijas apjomu vairs nemainīs. Zemgalei tie ir 1 336 669 lati, kas ir par 30 procentiem mazāk nekā pērn. Lai ar šo naudu segtu izdevumus pārvadātājiem, pašizmaksa jāsamazina līdz 55 santīmiem par kilometru. Tagad Zemgalē tā ir 72 santīmi, SIA «Aips» tā ir 75 santīmi par kilometru. Vairumam novadu vadītāju piedāvājums situācijas risinājumam bija panākt, lai pārvadātāji samazina pašizmaksu. «Ja pārvadātājs to nedarīs, jālauž līgums. Turklāt jāpanāk, lai viņi to dara pirmie. Mums jābūt gataviem ārkārtas situācijai, kad ļoti īsā laikā būs jāatrod cits pārvadātājs,» galējām metodēm gatavs bija Rundāles novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis.Skarbi izteicās Jēkabpils domes priekšsēdētājs Leonīds Salcevičs. Viņš sacīja, ka gadu no gada lielākās problēmas ir ar trim pārvadātājiem, to vidū ir SIA «Aips». Tās ir privātfirmas, kuras, iespējams, kāds lobē.Pārvadātājiem tiek pārmests, ka reisos dodas lieli, neekonomiski autobusi. Novecojis autoparks rada papildu zaudējumus. Aizstāvot pārvadātājus, Jelgavas novada domes priekšsēdētājs Ziedonis Caune sacīja, ka uzņēmēji šādos apstākļos nespēj attīstīties, nevar iegādāties jaunus autobusus. Naudu varētu ietaupīt, samazinot maksu par autoostu pakalpojumiem. Jelgavas pilsētas domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš aicināja nesteigties ar iespēju vietējos maršrutos par galapunktiem izvēlēties citas vietas pilsētā, nevis autoostas. Tā būs reāla naudas plūsmas atvēršana nelegālajiem pārvadātājiem. Pašvaldību vadītāji noraidīja iespēju palielināt braukšanas maksu, netika spriests par reisu skaita samazināšanu. A. Rāviņš ieteica sākt domāt par reģionā vienota pārvadātāju uzņēmuma izveidi: «Jāveido savs autobusu parks, jāpērk jauni, ekonomiski autobusi, tas, manuprāt, ir reāls problēmas risinājums pasažieru pārvadājumiem laukos.»Sarunā ar «Bauskas Dzīvi» U. Kolužs strikti iebilda, ka pašizmaksa – 55 santīmi par kilometru – nav reāli sasniedzama. «Vienīgais, varam kaut ko vēl darīt autoostā. No aprīļa plānojam samazināt izdevumus par 15 procentiem. Diemžēl, no darba nāksies atlaist dažus strādājošos.»
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»