BauskasDzive.lv ARHĪVS

Andis Neikšāns startēs pasaules čempionātā

Andis Neikšāns startēs pasaules čempionātā

Baušķenieks Andis Neikšāns un Pēteris Dzirkals, Latvijas Mobilā telefona rallija komandas ekipāža, Portugālē no 29. marta līdz 1. aprīlim cīnīsies par uzvaru WRC pasaules rallija čempionāta ceturtā posma N4 klases ieskaitē, kā arī jaunizveidotajā «Rally Class» rallija seriālā.Šosezon galvenā pārmaiņa ekipāžai būs pāreja no «Mitsubishi Lancer EVO» uz komandas «Symtech Racing» sagatavoto N4 klases «Subaru Impreza STR12». Pirms sacensībām ekipāža veica testus Latvijā aptuveni 80 kilometru distancē. Par pieredzēto stāsta A. Neik-šāns: «Pierast pie «Subaru» vadāmības nebija pārāk grūti, tomēr atšķirības no pierastajiem «EVO» ir būtiskas. Šis rallija automobilis daudz asāk reaģē uz stūri, ir manevrēt spējīgāks, un šķiet, ka tam ir nepieciešams īsāks bremzēšanas ceļš. Tomēr ātros līkumos neizdevās izjust pietiekamu stabilitāti un iegūt pārliecību. «Subaru» dzinēja jauda šķiet mazāka nekā «EVO», turklāt motora īpašību dēļ jābrauc ar neierasti augstiem apgriezieniem.»Smiltis nesaudzēCīņā par «Rally Class» seriāla galveno balvu – pilnībā apmaksātu dalību piecos WRC posmos 2013. gada sezonā ar R4 klases «Subaru Impreza STR12» rallija automašī-nu – pašlaik ir iesaistījušās vēl trīs rallija ekipāžas. Ukraiņa Jurija Protasova un meksikāņa Rikardo Trivino pieredze ir ļoti līdzīga Anda Neikšāna pieredzei. Nezināmais «spēlētājs» ir indonēzietis Rifats Sungkars, kurš ir viens no Āzijas un Klusā okeāna rallija čempionāta līderiem, taču nekad nav piedalījies rallijos Eiropā.Portugāles rallijs ir viens no interesantākajiem un tehniskākajiem grants rallijiem pasaules čempionāta kalendārā. Šī rallija ātrumposmi ir savdabīga kombinācija no platiem un ļoti šauriem ceļu posmiem. Turklāt Portugāles sarkanās, abrazīvās smiltis riepas nesaudzē – tās nodilst par 40 procentiem ātrāk nekā citos rallijos, tāpēc sportistiem ir ļoti jāuzmanās.Trīs ātrumposmiEkipāža Portugālē ieradās jau aizvadītajā sestdienā. Rīt rallijs sāksies ar atklājošo šova ātrumposmu galvaspilsētā Lisabonā. Pēc pirmā, 3,27 km garā ātrumposma, kuram starts tiks dots pulksten 14.30 pēc Portugāles laika, ekipāžām pa ceļam uz 300 km attālo rallija centru Faro pilsētā nāksies izbaudīt šī rallija lielāko jaunumu – trīs nakts ātrumposmus ar kopējo garumu 35,58 km. Otrā rallija diena sāksies pusdienlaikā, taču sportistiem Tavira apkaimē sacensību režīmā būs jāveic 132,68 km, kas sadalīti sešos ātrumposmos. Arī katrā no divām atlikušajām dienām sportistiem būs jātiek galā ar sešiem ātrumposmiem. Rallija ātrumposmu kopējais garums tādējādi sasniegs 434,77 km, bet pārbrauciena režīmā vien būs jāveic 1129,49 km garš ceļojums pa Portugāles dienvidiem.