Spraigu sižetu autokrosā netrūkst

Eiropas autokrosa čempionāta ieskaitē otrā posma sacīkstēs sporta kompleksā «Mūsa» Gailīšu pagastā 26. un 27. maijā startēja 67 sportisti. No Latvijas braucējiem labākais rezultāts superbagiju klases dalībniekam Jānim Bokam – 5. vieta.Organizatoriem strādājot saliedētā komandā, veiksmīgi sadarbojoties ar Bauskas puses uzņēmumiem «Uzvara-Lauks», «Vides serviss», «Kvēle», Eiropas čempionāta sacīkstes «Mūsā» izdevās sarīkot labā sportiskā līmenī. Starptautiskās Automobiļu federācijas novērotāji un komisāri tās vērtēja ļoti atzinīgi.Cīņa tiešām katastrofālaŠis čempionāta posms bija gan sportiski, gan vizuāli atraktīvs. Diemžēl vairākiem braucējiem neveiksmīgs. Piemēram, Eiropas čempionāta (EČ) pirmā posma uzvarētājs Francijā junioru bagiju klasē Kevins Munklers (Vācija) jau otrajā kvalifikācijas braucienā «Mūsas» posmā sadedzināja savu bagiju un nevarēja sacīkstes turpināt, drošības apsvērumu dēļ visiem kvalifikācijas brauciens bija jāatkārto. A finālā šajā grupā no deviņiem finālistiem tikai pieci pabeidza distanci, bija gan sasisti radiatori, gan citas sporta vāģu «traumas».Vēl katastrofālāka cīņa A finālā bija Nacionālā kausa izcīņas dalībniekiem, kuri ar salonautomašīnām startēja desmit, bet finišēt spēja tikai četri. Izskatījās pēc auto kapsētas... No šiem četriem pirmo vietu ieguva Jānis Miščenko, otrajā vietā finišēja Toms Ziedāns, bet trešajā – lietuvietis Giedrjus Stonis, kas bija kaut neliels mierinājums daudzajiem līdzjutējiem no kaimiņvalsts.«Šīs sacīkstes izcēlās ar spraigu cīņu, iespaidīgām sadursmēm un avārijām, kas man kā skatītājai, protams, patika,» atklāj jaunsauliete Līga Jaungaile, kura skatītāju pulkā šoreiz nokļuvusi, jo paveicies sporta kompleksa «Mūsa» un «Bauskas Dzīves» organizētajā laikraksta lasītāju konkursā. Atgādinām, ka trīs šī konkursa dalībniekiem tika dāvāti ielūgumi uz autokrosa čempionātu. Līga esot auto un motosporta karsēja jau daudzus gadus: «Šie sporta veidi ir mana vājība. Regulāri apmeklēju sacensības, kādreiz šķērslis varētu būt vienīgi dārgas biļetes.» Kopīgas intereses vieno«Bauskas Dzīves» uzrunātie ārvalstu autosportisti ļoti augstu vērtē Mūsas trasi, kā arī sacīkšu organizatorisko līmeni. 22. gadu EČ Mūsas trasē bagiju sacīkstēs piedalās čehu autosporta leģenda Jaroslavs Hošeks. Šis 67 gadus vecais vīrs profesionalitāti joprojām nav zaudējis, tāpat kā nav aizmirsis saikni ar autosacīkšu rīkotājiem «Mūsā», kas esot labākie. Baušķenieks bijušais autosportists un arī kādreizējais «Mūsas» īpašnieks Pēteris Neikšāns joprojām ik Ziemsvētkus saņem apsveikuma kartīti no Hošeka.Neatkarīgās Latvijas un arī neatkarīgās Baltkrievijas laikā pirmo reizi EČ Bauskas posmā trasē plīvoja Baltkrievijas karogs. «Touring autocross» klasē (salonauto) startējušais baltkrievu sportists Aleksejs Sivirčukous ir no Grodņas. Tā kā līdz Lietuvas robežai tur netālu, viņš vairākus gadus sadarbojas ar speciālistiem no kaimiņvalsts. Aleksejs piedalās sacensībās un trenējas Vilkiču trasē, kas ir pie Kauņas, arī tehniskā komanda ir no šīs pilsētas Lietuvā. «Mēs ļoti labi saprotamies. Galvenais ir kopīgas intereses, un autosports vieno, vienalga, no kādas valsts tu esi,» pārliecināts A. Sivirčukous.Aleksejs tika A finālā, taču tad auto vairs nevilka un diemžēl nācās izstāties. Baltkrievu sportists ir optimistisks, atvērts un sabiedrisks, sacīkstes EČ turpinās. Vēl jo vairāk tāpēc, ka viņš ir tikai otrais Baltkrievijas autosporta vēsturē, kurš piedalās starptautiskās sacensībās. Lai arī Bauskas posmā piedzīvoja neveiksmi, Mūsas trasi Aleksejs vērtē kā ļoti labu, tikai pārāk mīksts segums, esot pieradis braukt pa cietāku, tālab arī bijis grūti.Vai būs Latvijas autokrosam ziedu laiki?«Mūsā» svētdien skatītāju un līdzjutēju pulkā «Bauskas Dzīve» sastapa daudz Latvijas autosporta leģendu. Vienīgais latvietis Eiropas čempionāta zelta medaļas ieguvējs mūsu autokrosa sporta vēsturē ir Uģis Traubergs, kurš tagad strādā Krievijas autobraucēja Salavata Fathutdinova tehniskajā komandā un viņa automobili saķīlējis par teju vai pašu «krutāko» Eiropā. S. Fathutdinovs EČ «Mūsas» posmu salonauto klasē beidza 4. vietā.Uģis Traubergs pašreizējo situāciju Latvijas autokrosā vērtē kā likumsakarīgu. Tad, kad viņš brauca, bija augšupejoša līkne un augstākais punkts sasniegts, pēc tam jānāk kritumam. Uģis ir optimists un tic, ka ziedu laiki Latvijas autokrosā atgriezīsies. Bagiju klasēs jau puiši sākuši strādāt cerīgi, piemēram, Ervīns Grencis, Māris Līcis.1600 bagiju grupā EČ posmā četri Latvijas sportisti piedalījās, augstākais rezultāts Andrim Kuļikovskim – 10. vieta. M. Līcim bagija motora defekta dēļ jau pašā sākumā nācās izstāties. Superbagiju grupā, kā minēts iepriekš, vislabāko rezultātu no latviešiem sasniedza Jānis Boks – 5. vieta EČ 2. posma ieskaitē. Savukārt otrs mūsu superbagija stūrmanis Juris Kuļikovskis «Mūsas» posmā ieguva savu pirmo punktu EČ ieskaitē.Par ūdeni un maizītēmInterneta portālā www.bauskasdzive.lv ir daudz komentāru par autokrosa sacīkstēm «Mūsā», tiesa gan – sūdzības par ierobežojumiem dzeršanā un ēšanā, par sportu nekā. Sacīkšu apmeklētāji raksta: «Gribu pateikt paldies par apsardzes firmas darbību. Par to, ka atņēma īpaši «bīstamus» priekšmetus, kas varētu apdraudēt sacīkšu norisi, – maizītes un limonādes pudeli. Nepatīkama vilšanās, kad apsargs atņem pat minerālūdens pudeli bērniem, jo, redz, ienest ūdeni nedrīkst. Jāpērk uz vietas, kur 0,5 litru pudelīte maksā 80 santīmus. Kā iztikt sacīkstēs saulē, karstumā bez pietiekama daudzuma ūdens? Ne visi var atļauties piepirkt «apzeltīto» «Venden» ūdens pudelīti, lai padzertos.»Komentētāji izsaka pārmetumus, ka šogad bijušas ļoti dārgas ieejas biļetes. Organizatoru pārstāvis Elvijs Maišelis skaidro, ka biļešu cenas uz Eiropas čempionātu nav mainītas trīs gadus, tālab pilnīgi aplams ir pieņēmums, ka tās kļuvušas dārgākas tieši šogad. Savukārt noteikumi slēgtā pasākumā neienest savu ēdienu un dzērienu esot daudzos sarīkojumos Latvijā, tas neesot nekas nosodāms. Organizatori iesaka apmeklētājiem sacīkšu starplaikos doties uz saviem auto un tur ēst un dzert līdzpaņemto ūdeni un maizītes. Problēmu nebūšot. Eč 2. posma rezultāti«Touring autocross» klasē (salonauto): 1. v. Tamašs Karai (Ungārija); 2. v. Vaclavs Fejfārs (Čehija); 3. v. Valentīns Koršunovs (Krievija).Bagiji ar motoru tilpumu 1600 cm3: 1. v. Tomā Anakleto (Francija); 2. v. Mihaels Budemeijers (Vācija); 3. v. Florents Tafani (Francija).Superbagiji: 1. v. Petrs Bartošs (Čehija); 2. v. Ladislavs Hanāks (Čehija); 3. v. Andrē Hinnenkamps (Vācija).Junioru bagiji: 1. v. Jakubs Kubičeks (Čehija); 2. v. Vaclavs Triska (Čehija); 3. v. Filips Šmids (Čehija).
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»