Komentāri: problēmas pasažieru pārvadājumos

Pašreizējā sarežģītā situācija sabiedrisko autobusu satiksmē. Kādi varētu būt risinājumi, lai to uzlabotu?Daudz kas ir paveikts Diāna Ļaha, Satiksmes ministrijas sabiedrisko attiecību speciāliste:Satiksmes ministrija spērusi reālus soļus, lai sabalansētu pasažieru pārvadātāju izmaksas un valsts budžetā pieejamos līdzekļus. Šogad no 1. aprīļa pārskatīta starppilsētu tarifu sistēma reģionālajos starppilsētu maršrutos. Tiek strādāts autoostu sistēmas uzlabošanā un efektivizācijā. Apstiprināti Ministru kabineta noteikumi «Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā radušos zaudējumu un izdevumu kompensēšanas un sabiedriskā transporta pakalpojuma tarifa noteikšanas kārtība». Tie ļaus samazināt pārvadātāju zaudējumus un izvairīties no nepamatotām izmaksām.Veikti pasākumi, lai sabalansētu pārvadātāju izdevumus ar valsts budžetā pieejamajiem līdzekļiem, tostarp pārskatīti autobusu un vilcienu maršruti. Ministrija uzskata, ka būtu lietderīgi gatavot jaunu autopārvadājumus reglamentējošu likumu. Tiek plānots, ka 2013. gadā valsts budžetā tiks saglabāts finansējums 11,15 miljonu latu zaudējumu segšanai par valsts noteiktajiem braukšanas maksas atvieglojumiem atsevišķām pasažieru kategorijām. Ministrija tāpat arī rosinājusi palielināt dotāciju apmēru pasažieru pārvadāšanai nākamgad vēl par pieciem miljoniem latu. Rezerves būs izsmeltas Olga Loginova, Zemgales plānošanas reģiona Sabiedriskā transporta un autoceļu attīstības nodaļas finanšu ekonomiste:Trešdien Cēsīs notika konference par sabiedriskā transporta pakalpojumu uzlabošanu. Vidzemes un Zemgales plānošanas reģioni Latvijā ir tie, kur par iepriekšējo periodu no valsts saņemts vismazākais finansējums. Konferencē piedalījās atbildīgo nozares ministriju, Autotransporta direkcijas pārstāvji. Man šķita, viņi apjauta situācijas sarežģītību reģionos. Ir cerība, ka finansējuma pieejamība mums uzlabosies. Pašlaik, lai segtu zaudējumus par paveikto, mums ieskaitīta nauda no otrā pusgada budžeta. Es ceru, ka otrajā pusgadā tiks rasti līdzekļi, lai deldētu valsts parādu. Plānošanas reģions tikmēr sadarbībā ar pašvaldībām strādā, lai nepasliktinātu pašreiz esošo situāciju, kad reģionā vidēji 88 procentiem iedzīvotāju ir pieejams sabiedriskais transports. Vēl tiek meklētas iespējas optimizēt izmaksas, tiek analizēti un pārskatīti reisi, kustības grafiks. Taču arī mūsu rezerves kaut ko vēl ietaupīt teju būs izsmeltas. Tad atliks cerēt uz valdības solījumiem, ka tie tiks pildīti.Izvēlas stopēt DAINIS KRŪZE, Vecumnieku ciema iedzīvotājs:Autobusi jau tagad brauc pārpildīti. Ja samazinās reisu skaitu, situācija tikai pasliktināsies. Nedomāju, ka izdosies sabalansēt ienākumus ar izdevumiem, jo ienākumu būs mazāk. Ja uz kādu ciemu autobuss dosies vienreiz dienā, diez vai būs daudz braucēju. Tagad ir daudz iedzīvotāju, kas izvēlas stopēt mašīnas uz ceļiem, samaksājot šoferiem to pašu summu, ko maksātu par autobusa braucienu.Pašreizējā situācijā vajadzētu laukos nevis samazināt autobusu reisus, bet gan palielināt to skaitu, laižot maršrutos mazākus autobusus, kuriem ir lētākas izmaksas. Tad arī cilvēki brauktu vairāk. Vecumnieku ciems par satiksmi pašlaik sūdzēties nevar – autobusi brauc gana bieži. Vienīgi tad, ja darbs beidzas pēc astoņiem vakarā, nekur prom tu netiec – atliek vien meklēt gultas vietu tepat ciemā. Nepatīkama bija nesenā cenu celšana. Brauciena maksa uz Rīgu kāpa no 1,5 latiem līdz 1,8. Var likties, ka tas nav daudz, bet 30 santīmu arī ir nauda. Tāpēc daudzi tagad meklē paziņas, kas brauc uz Rīgu ar automašīnām. Samaksā labāk viņiem latu vai nedaudz vairāk.Tas, ka autobusu galapunkts tagad ir Rīgā, pie «Origo» lielveikala, nevis autoostā, nav liels traucēklis.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»