Ceļā uz Eiropas čempionāta finālu

Lielbritānijā 18. un 19. augustā notiks Eiropas čempionāta motokrosā fināls dažādās motociklu klasēs. Tiesības piedalīties finālā 85 kubikcentimetru klasē ir izcīnījis Vecumnieku sportists Kristers Drevinskis.Puisis šogad mācīsies Vecumnieku vidusskolas 8. klasē, mūzikas skolā apgūst ģitārspēli un piedalās vizuālās mākslas olimpiādēs. Skolai beidzoties, viņa vasara neatgādina ierasto brīvlaiku – brīvas ir tikai divas dienas. Un tajās arī jāatvēl laiks fiziskām nodarbībām. Visa pamatā – treniņiPagājušajā gadā motosportists piedalījās sacensībās Baltijas valstīs. Vietējā mērogā bija pazīstams, bet jebkuram citam – maz zināms. Šogad viss ir mainījies – Eiropas čempionāta Ziemeļaustrumu zonā gūta pārliecinoša uzvara kopvērtējumā atlases sacensībās, turklāt izdevies pierādīt, ka ar pagājušo sezonu līderiem var braukt līdzīgi.Kristers Drevinskis atzīst, ka daudz laika aizvadīts treniņos. Turklāt pat ziemā trenējies gan fiziski, gan braukšanā. Aukstajā laikā skrējis, strādājis sporta zālē. Treniņu trasēs devies ne tikai ar ierasto 85 kubikcentimetru braucamrīku, bet arī ar spēcīgāko 125 kubikcentimetru motociklu. Tīnūžos un Jaunmārupē var trenēties ziemā. Citas trases parasti ir aizsnigušas vai sasalušas. Šīs trases saimnieki izšķūrē, turklāt tās ir smilšainas un augsne nesasalst. Aukstums ir liels, bet motociklu arī aprīko, lai varētu braukt ziemā. Pats arī velk vairākas jakas. Ziemā ir slidenāk. Toties, ja iemācās labi braukt ziemā, tad arī vasarā pa dubļiem ies labāk. Apgūtās prasmes ar 125 kubikcentimetru motociklu ļāvušas labāk izprast braukšanas stilu ar ierasto, bet vājāko braucamrīku.Nākamā pakāpe bija treniņi pie Roberta Justa, pasaules čempionāta dalībnieka motokrosā MX2 klasē. Pazīstamajam braucējam šī sezona nav veiksmīga – viņš guva traumu. Toties tas kļuva par ieguvumu Kristeram, jo R. Justs bija ar mieru trenēt jauno sportistu, kurš pēc treniņiem trasē jūtas daudz pārliecinošāk. «Pie Roberta Justa trenējoties, jūtu, ka ātrums ir audzis. Gada sākumā Tomasam Šileikam distancē zaudēju 50 sekundes, bet pēdējā posmā Igaunijā zaudēju tikai piecas. Labāka ir arī apdzīšana. Igaunijā otrajā braucienā piedzīvoju kritienu – saķēros lēcienā ar poļu sportistu. Ātri piecēlos un no pēdējās vietas izcīnījos līdz trešajai pozīcijai,» stāsta K. Drevinskis. Nav busa, nav mājās draugaJaunietis savulaik uz motocikla uzsēdies tikai dažus gadus vecs. Tēvs Agris Drevinskis atbalstīja brāļus Skreijas, kas startēja blakusvāģu klasē. Tāpēc arī puika kopš divu gadu vecuma bieži apmeklējis motokrosa trases. «Kad bija maziņš, tad trasē tikai pavizinājās. Pārējā laikā ar draugiem spēlējās. Vienu brīdi, kad krīze Latvijā bija jūtama, domājām – varbūt beigsim ar motosportu noņemties. Tad šķīda asaras – dēls braukšanu negribēja pārtraukt. Tagad pārdzīvo pat tad, ja kāds treniņš nenotiek,» stāsta sportista mamma Zoja. Kristeram ir brālis Artūrs, bet viņš nav ar motokrosu tā aizrāvies.Kristeram ģimenei un draugiem laika tagad mazāk. Pasaules čempionāts tuvojas, tāpēc regulāri jātrenējas un jāpiedalās sacensībās. Kopā ar sportistu no Vecumniekiem uz Eiropas čempionātu ir kvalificējušies arī skaistkalnietis Tomass Šileika un Pauls Jonass. Viņš gan startēs 125 kubikcentimetru klasē.Kristera mamma atzīst, ka radiniekiem nav viegli. Viņa uztraucas, ka savus vīriešus redz divreiz nedēļā. Kristers divas dienas nedēļā trenējas trasēs, tad piektdien gatavojas nedēļas nogalei, kurā divas mūsu ierastās brīvdienas tiek aizvadītas sacensībās. Šovasar vienīgās brīvās dienas bija aizvadītā nedēļas nogale. Tā aiziet viss laiks no pavasara pirmajiem siltajiem mēnešiem līdz oktobrim. Draugi noiet garām mājai, paskatās – busa, ar ko Drevinski brauc uz sacensībām, nav, tātad drauga mājās nav, un viņi iet tālāk. Neizjustie tramplīniAtšķirībā no lielas daļas konkurentu, Kristera problēma ir mazāka pieredze sacensībās, kurās ir daudz dalībnieku. Eiropas čempionātā vienlaikus nāksies cīnīties ar vairākiem desmitiem sportistu. Tikmēr gan Austrumeiropas sacensībās, gan Baltijas čempionātos reti kad dalībnieku skaits pārsniedz 20 sportistu.Pirmās nopietnās ugunskristības bija pagājušajā gadā – dalība pasaules čempionātā Itālijā. Kristers pats teic, ka trase patika. Mamma gan atceras pirmo apmulsumu: «Kristers nobrauca iepazīšanās apli un teica: «Kad lecu, neredzu, kur piezemēšos, redzu tikai ciematu tālumā.» Tas bija kas nepieredzēts. Latviešu nometnē pirmajā vakarā bija liels klusums – tādi tramplīni bija kaut kas vēl neizjusts. Tiem, kas brauc uz treniņnometnēm Spānijā un Itālijā, bija vieglāk. Turklāt kalnos fizisko slodzi palielināja retinātais gaiss. Kristeram tā bija pirmā saskar-sme, kad jātiek galā ne tikai ar trasi un tehniku, bet arī ar klimatu.» Toreiz sacensībās augstu rezultātu nebija. Šogad pasaules čempionāts notiks Bulgārijā. Kalni ir arī tur, taču puisis no Vecumniekiem ir guvis lielāku pieredzi un cer uz augstākiem sasniegumiem.No Latvijas trasēm jaunietim vislabāk patīkot Ķeguma trase – tā esot visaugstākajā līmenī, ne jau velti Eiropā atzīta. Par Kandavas trasi, kura patīk skatītājiem tālo lēcienu dēļ, viņš saka: «Pie trases strādājis frīstaila speciālists – lēcieni ir skaisti, bet līkumi ir garlaicīgi – visi vienādi. Apdzīt ir ļoti grūti, jo ir tikai viena labākā trajektorija.»Ar domu par medaļāmEiropas čempionātam Kristers Drevinskis ir ieguvis speciāli uzlabotu motociklu. Pie tā ir piestrādājis meistars Imants Mellups. Motosportists pastāstīja, ka tikpat kvalitatīvi un vēl labāk motociklu var uzlabot Nīderlandē. Tur to dara ar speciālu iekārtu, bet latviešu meistars savu darbu paveic ar rokām.Kristers Drevinskis brauc sacensībās kopā ar Tomasu Šileiku, kurš pagājušajā gadā pasaules čempionātā bija spiests izstāties pārsistas riepas dēļ dažus apļus pirms finiša, esot pārliecinošā trešajā pozīcijā. Pēdējos Eiropas čempionāta atlases posmos Tomass Šileika guva pārliecinošas uzvaras, kas liecina, ka jaunais sportists ir noskaņots šogad cīnīties par Eiropas čempiona titulu. Kristera Drevinska prasme braukt tuvu Tomasa rezultātam nozīmē, ka arī viņš Lielbritānijā būs gatavs cīnīties par augstām vietām. Atšķirībā no Tomasa impulsivitātes un agresīvā braukšanas stila Kristeru raksturo stabilitāte un izturība trasē. Jādomā, ka viens no viņiem vai pat abi šogad atvedīs mājās Eiropas čempionāta medaļas. UZZIŅAIKristera Drevinska rezultāti Eiropas čempionāta atlases posmos: «Orļonok» trase Krievijā. 20 dalībnieku, 3. un 5. vieta, 36 punkti. Velke Uherce Slovākijā. 24 dalībnieki, 4. un 3. vieta, 38 punkti. Ivanovo Baltkrievijā. 15 dalībnieku, 2. un 1. vieta, 47 punkti. Kauņa Lietuvā. 26 dalībnieki, 5. un 2. vieta, 38 punkti. Oborņiki Polijā – nepiedalījās šajās sacensībās. Turi Igaunijā. 18 dalībnieku, 2. un 3. vieta, 42 punkti.Eiropas čempionāta desmit dalībnieki no Ziemeļaustrumu grupas: 1. Kristers Drevinskis (Latvija) – 201 punkts,2. Karls Roberts Reinike (Igaunija) – 185 punkti,3. Tomass Šileika (Latvija) – 164 punkti,4. Klaudius Rosma (Igaunija) – 147 punkti,5. Stepans Burdakovs (Krievija) – 145 punkti,6. Hendriks Talviku (Igaunija) – 137 punkti,7. Makars Jurčenko (Krievija) – 134 punkti,8. Tamurs Talviku (Igaunija) – 119 punktu,9. Pavols Repčaks (Slovākija) – 112 punktu,10. Jans Jakobsons (Igaunija) – 111 punktu. Avots – uem-moto.eu.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»