BauskasDzive.lv ARHĪVS

Jelgavā ražoti autobusi brauc uz Bausku

VILNIS AUZĀNS

2012. gada 13. augusts 00:00

58
Jelgavā ražoti autobusi brauc uz Bausku

Jauni un balti «Amo Plant» markas autobusi, kuru sānus rotā uzraksts «Ražots Latvijā», jau kādu laiku skatāmi Bauskas autoostā. Tie apkalpo pasažierus maršrutā Jelgava–Bauska.«Amo Plant» autobusus iegādājies Jelgavas autobusu parks (JAP). Tie kursē Bauskas, Rīgas maršrutā, arī pa pilsētu.Ērti un ekonomiskiJAP dispečers Ivars Lolvers sarunā ar «Bauskas Dzīvi» jaunos autobusus vērtē pozitīvi. Viņš uzteic degvielas ekonomiju, kas ir fiksēta ne tikai tālākos maršrutos, bet arī braucot pilsētas režīmā. Uzņēmumam līdz šim nav bijis raižu ar autobusu ekspluatāciju. Ražotne atrodas Jelgavā, līdz ar to nav problēmu ar dažādu rezerves daļu iegādi. «No pasažieriem dzirdēti tikai labi vārdi. Tos papildina apziņa, ka braucam ar pašu valstī ražotiem autobusiem,» lepnums ieskanas dispečera balsī.«Bauskas Dzīve» 10. augustā autoostā uzrunāja pasažierus, kuri atbrauca no Jelgavas. Ingrīda steidzās tālākam braucienam uz Skaistkalni, tādēļ īsumā pastāstīja, ka brauciens autobusā bijis labs: «Autobuss jauns, ērta sēdēšana. Nemaz nezināju, ka tas ir tepat Latvijā ražots.» Baušķenieks Valdis arī nebija pievērsis uzmanību uzrakstam uz autobusa sāniem. Viņam bijis svarīgi, ka šoferis laipns, galamērķi sasniedza laikus. Autobusā nebija daudz pasažieru, sēdēšana bija ērta.Jābūt stabilitāteiUzklausot Jelgavas pasažieru pārvadātāju pozitīvās atsauksmes, «Bauskas Dzīve» uzrunāja vietējo uzņēmēju, SIA «Aips» vadītāju Uldi Kolužu. Viņš ir iepazinis jaunos Jelgavā ražotos autobusus un to tehniskās īpašības vērtē atzinīgi.«Ja uzņēmums ir sertificēts produkcijas izlaidei Eiropas Savienībā, tad tam izvirzītas augstas kvalitātes prasības. Esmu redzējis līdzīgus autobusus Vācijā. Jelgavā ražotie ir tiem līdzvērtīgi. Ja valsts pildītu visas saistības ar pārvadātājiem un laikus maksātu par izpildītajiem pasūtījumiem, varētu normāli plānot savu biznesu. Tad arī domātu par kāda jauna Jelgavā ražota autobusa iegādi. Tagad par uzņēmuma nākotni nav skaidrības, neesam droši, cik ilgi varēsim strādāt līdzšinējos maršrutos. Tas mums liedz plānot un ieguldīt līdzekļus ilgtermiņa attīstībā,» tā U. Kolužs.Viegli vadāmsAutobusu uz Bausku stūrēja Egīls Truslis. Viņš ir autobusa šoferis ar sešu gadu stāžu, jauno «Amo Plant» vada apmēram mēnesi. «Tikai tagad esmu visu iepazinis, panelī ir daudz dažādu ierīču. Autobusu ar automātisko pārnesumu kārbu vadīt ir viegli. Padomāts arī par šofera ērtībām. No pasažieriem līdz šim neesmu dzirdējis iebildumus,» stāsta E. Truslis.JAP bija pirmais uzņēmums Latvijā, kas 2010. gada septembrī pasažieru pārvadājumos sāka izmantot Jelgavā ražotus autobusus. Pašlaik vairāk nekā puse no ekspluatācijā esošajiem 38 lielajiem autobusiem ir ražoti Jelgavā. Pirmie Jelgavā ražotie autobusi no rūpnīcas izbrauca 2010. gada rudenī. Visas autobusa sagataves ir no nerūsējošā tērauda, tās piegādā Holandes partneris – kompānija «VDL». Jelgavā notiek autobusu montāža.   UZZIŅAI«Amo Plant» šogad pārdevusi 11 jaunus autobusus, kļūstot par nozares līderi.Otrie pēc pārdoto jauno autobusu skaita ir «Mercedes Benz» – pārdoti desmit autobusi.Trešajā vietā ierindojies «Volkswagen» ar pādotiem deviņiem jauniem autobusiem.Kopumā šī gada septiņos mēnešos jaunu autobusu tirdzniecība sarukusi par 64%. Pērn šajā laika posmā pārdoti 136 autobusi, šogad – 49.Akciju sabiedrība «Amo Plant» dibināta 2005. gadā. Uzņēmuma akcionāri ir Maskavas valdība, kurai pieder 92,6% akciju, un Jelgavas dome ar 2,7% akciju.Kopējais investīciju apjoms «Amo Plant» ražotnē ir ap 30 miljoniem eiro. Rūpnīcā strādā 79 darbinieki.Avoti: nozare.lv, «Amo Plant»