Šoferiem sodus gan paaugstina, gan pazemina

Stājušies spēkā grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (LAPK). Vairākums no tiem attiecināmi uz ceļu satiksmes dalībniekiem.Palielināts naudas sods par nereģistrēta transportlīdzekļa izmantošanu, savukārt par luksofora papildsekcijas signāla neievērošanu naudas sods ir samazināts. Veikti vēl citi likuma grozījumi. Tie visi stājušies spēkā ar šī gada 1. janvāri. «Bauskas Dzīvei» jaunākās izmaiņas skaidro Valsts policijas Bauskas iecirkņa Kārtības policijas nodaļas patruļdienesta rotas inspektors Aleksandrs Sidorčiks. Līdz 100 latiemLikumā paaugstināts naudas sods par nereģistrēta transportlīdzekļa izmantošanu ceļu satiksmē. Līdzšinējo 20 latu vietā vadītājiem turpmāk varēs piemērot naudas sodu no 40 līdz 100 latiem. Šādi grozījumi likumā veikti, jo, laikus nepārreģistrējot automobili, radušies nepamatoti apgrūtinājumi iepriekšējiem īpašniekiem. Veiktie pētījumi liecina, ka transportlīdzekļus nepārreģistrē uz jaunā īpašnieka vārda, lai, piemēram, izvairītos no sodiem, kas uzlikti par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem.A. Sidorčiks skaidro, ka daudz šādu šoferu netiek aizturēti, bet pa kādam gadās. Vadītāji tad parasti taisnojas, ka nav sanācis naudas, lai mašīnu pārreģistrētu. «Bauskas Dzīve» noskaidroja, ka šī summa nebūt nav ļoti liela. Automobiļa pārreģistrācija izmaksā nepilnus 20 latus. Protams, jābūt samaksātam arī ikgadējam transporta ekspluatācijas nodoklim. Jāmaksā mazākMazāks naudas sods tiks piemērots tiem transporta līdzekļu vadītājiem, kuri nebūs ievērojuši luksoforos uzstādīto papildsekciju signālus. Par braukšanu, ja papildsekcijā nav iedegts zaļās bultas signāls, mopēda vadītajam varēs izteikt brīdinājumu vai uzlikt sodu piecu latu apmērā. Citiem transporta līdzekļu vadītājiem par šo pārkāpumu var nākties šķirties no 20 līdz pat 40 latiem. Līdz šim sods par aizliedzošā signāla neievērošanu netika diferencēts. Velosipēda vai mopēda vadītājam tie bija desmit latu, bet cita transportlīdzekļa vadītājam – no 20 līdz 100 latiem.Bauskā šādi luksofori nav uzstādīti, taču Iecavā, Rīgas ielā, tādi darbojas. A. Sidorčiks sacīja, ka papildsekcijas signāla neievērošana šajā vietā nav īpaši izteikts satiksmes noteikumu pārkāpums. Biežāk ir gadījumi, kad vadītāji ignorē sarkanā signāla ieslēgšanos un steidz šķērsot krustojumu, lai arī tas jau ir aizliegts. Mērīs riepu protektoruDaudziem vadītājiem problēmas varētu sagādāt izmaiņas likumā par noteikto transportlīdzekļa riepu protektora dziļumu. Līdz šim to pārbaudīja tikai tiem spēkratiem, ar kuriem tika veikti komercpārvadājumi. Turpmāk sods par braukšanu ar transportlīdzekli, kam ir nepietiekams riepu protektora dziļums, tiks attiecināts uz jebkuru auto.Latvijā ar likumu noteikts šāds minimālais riepu protektora dziļums: vasaras riepām – 1,6 mm; ziemas – 4 mm. Ja tiks konstatēts, ka protektora dziļums neatbilst noteiktajam, vadītājam par šo pārkāpumu varēs izteikt brīdinājumu vai uzlikt naudas sodu. Likums paredz sodīt šoferi ar desmit līdz 40 latu lielu sodu. Par transportlīdzekļa ekspluatāciju atbildīgajai personai var nākties šķirties no 40 līdz 100 latiem, bet juridiskajai personai būs iespējams uzlikt naudas sodu no 50 līdz 500 latiem.Vadītāji nezina noteikumusPirms pāris mēnešiem kompānijas «GFK» veiktā aptauja liecināja, ka autovadītāji nezina minimālo atļauto riepu protektora dziļumu. Aptaujas dati atklāja, ka tikai 11 procentu respondentu varēja pateikt, ka vasaras riepām tā minimālais dziļums ir 1,6 milimetri. Savukārt, izvaicājot par ziemas riepām, 98 procenti aptaujāto Latvijas iedzīvotāju domāja, ka drīkst ekspluatēt auto, kura ziemas riepām protektora dziļums ir mazāks nekā trīs milimetri.Valsts policijā sagādātas jaunas digitālas mērierīces. Tādējādi likumsargi ir gatavi mērīt protektora dziļumu visu veidu autotransportam. A. Sidorčiks skaidroja, ka mēraparāti arī Bauskas policistiem ir sagādāti. Policija gan ar sodīšanu uzreiz īpaši neaizrausies, ja vadītājam pārkāpums tiks konstatēts pirmo reizi, viņu brīdinās. «Šoferim jāsaprot, ka labs mašīnas riepu protektors vajadzīgs viņa un pārējo satiksmes dalībnieku drošībai, nevis policijai, lai sodītu,» uzsver A. Sidorčiks. Jāapdrošina mopēdiNo janvāra LAPK noteikta atbildība mopēdu vadītājiem par braukšanu bez obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas (OCTA). Tagad personām par šo pārkāpumu varēs piemērot sodu no 20 līdz 40 latiem. Pārējiem transportlīdzekļiem soda apmērs paliek nemainīgs – no 60 līdz 80 latiem.A. Sidorčiks skaidro, ka prasību par OCTA mopēdiem ieviesa pērnvasar. Šajā laikā mopēdu īpašnieki ir jau pieraduši pie jaunās kārtības. Viņš cer, ka, sākoties aktīvai mopēdu sezonai, daudz pārkāpēju šajā jomā nebūs.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»