Zaudētāji – pasažieri

Pasažieru pārvadātāju grupa, kurā ietilpst Bauskas uzņēmums «Aips», izplatījusi paziņojumu par pasažieru pārvadājumu kvalitāti maršrutos uz Jūrmalu, Bausku un Ogri.Pārmetumi galvenokārt izteikti Satiksmes ministrijai (SM) un valsts SIA «Autotransporta direkcija» (ATD).Bizness mēnesimSIA «Aips» vadītājs Uldis Kolužs «Bauskas Dzīvei» paskaidroja, ka paziņojuma mērķis ir paust sabiedrībai savu viedokli, kā arī atspēkot akciju sabiedrības «Liepājas autobusu parks» izplatīto informāciju. Uzņēmējs skaidro, ka līgums ar ATD par darbu maršrutā Bauska–Rīga bija noslēgts līdz 2012. gada 31. decembrim. Pārvadātāji piedāvājuši to pagarināt vismaz par gadu, kad paredzēts beigt tiesvedību iepriekšējā konkursa rezultātu apstrīdēšanā. Taču ATD izvēlējusies rīkot jaunu konkursu. Tajā bijis nosacījums, ka uzvarētājam jāsāk darbs no 1. janvāra. Kad par tādu Bauskas līnijā tika izraudzīta SIA «Sabiedriskais autobuss», izrādījās, ka uzņēmums tam tehniski nav gatavs. ATD lūdza līdzšinējos pārvadātājus pastrādāt vēl vienu mēnesi.«Vai tas ir normāls bizness – plānot darbus mēnesim? Man visi līgumi ar šoferiem beidzās 31. decembrī. Pārformēt tos, kā arī virkni citu līgumu ar citiem partneriem uz mēnesi nav nopietni. Tāpēc mēs nepiekritām šādām prasībām. Direkcija līdz ar jaunajiem pārvadātājiem sāka apmelošanas kampaņu, ka mūsu it kā nevēlēšanās strādāt rada problēmas pasažieru pārvadājumos. Tās esot jāpiecieš līdz februārim, kad jaunie pārvadātāji būs iestrādājušies, sagādājuši pienācīgu tehniku, apmācījuši šoferus. Bet konkursa pieteikumā viņi taču bija norādījuši, ka ir gatavi strādāt no 1. janvāra!» sašutis U. Kolužs.Minimālās izmaksas«Aips» vadītājs informē, ka pašlaik tiek apkopota informācija par jaunā pārvadātāja darbu, pakalpojumu servisu, tostarp pasažieru sūdzības par kavētajiem reisiem. Tiek apkopoti dati par konkursā iesniegtajām pakalpojumu cenām, kuras bija vairāk nekā par 30 procentiem zemākas nekā citu uzņēmumu piedāvājums. U. Kolužs tās sauc par dempinga jeb tīši nepamatoti samazinātām cenām.«Pēc būtības uzvarētāju piedāvātās pakalpojumu cenas var segt tikai degvielas izmaksas un autovadītāju darba algas. Tātad par ieguldījumiem uzņēmuma attīstībā netiek domāts. Varbūt tam nauda tiks meklēta kaut kur citur. Mums neizprotama ir Satiksmes ministrijas un ATD rīcība, kuras rezultātā ik pāris gadus maršrutu tīkla daļas «Centrs 1», tātad arī Bauskas virzienā, mainās pārvadātāji. Šādā situācijā cietēji ir pasažieri. No tā cieš arī nozares prestižs kopumā,» tā U. Kolužs. Viņš piebilst, ka savāktie materiāli, visticamāk, kalpos jaunas tiesvedības sākšanai.Busiņš par mazu«Bauskas Dzīve» līdz ar dažām pozitīvām atsauksmēm turpina saņemt braucēju iebildumus par jaunā pārvadātāja pakalpojumu kvalitāti. Cilvēki neapmierināti ar kavētajiem reisiem. Vislielākās iebildes ir par sarkanās krāsas mazas ietilpības autobusiem, kurus uzrakstu dēļ tauta nodēvējusi par «čigāniem».«Visu cieņu čigāniem, viņi ne pie kā nav vainīgi, bet esmu kategoriski pret to, ka par valsts daļēji dotēto, tātad arī manu nodokļu maksātāja naudu, Rīgas–Bauskas maršrutā kursē autobusi ar šādiem uzrakstiem,» redakcijai norādīja Voldemārs no Bauskas. Savukārt Laima no Vecsaules pagasta ir neapmierināta, ka sarkanajos autobusos neesot iespējas novietot bagāžu. Braucot no Rīgas, viņai nācies gaidīt nākamo autobusu, jo bērnu ratiņiem mazajā autobusā nav bijis vietas.Iecavniece Laila stāsta, ka piektdien vakarpusē dažiem braucējiem vajadzīgajās pieturās ceļā no Rīgas bijis grūti izkāpt – lai viņus izlaistu, izkāpt un pēc tam atkal atgriezties pārblīvētajā busiņā nācās vairāk nekā pusei stāvošo pasažieru.«Bauskas Dzīve» noskaidroja, ka sarkanie mazas ietilpības autobusi kursē četras reizes dienā, turklāt arī laikā, kad braucēju skaits no Rīgas nav mazs. SIA «Sabiedriskais autobuss» vadītājs Vitālijs Komars paskaidroja, ka sarkanie mazās ietilpības autobusi joprojām turpinās braukt Rīgas–Bauskas maršrutā. Ir divi tādi autobusi, kuri dienā veic četrus reisus abos virzienos.Kā noskaidroja «Bauskas Dzīve», pasažieri par pārvadājumu slikto kvalitāti var sūdzēties ne tikai ATD, bet arī Patērētāju tiesību aizsardzības centrā.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»