BauskasDzive.lv ARHĪVS

Lauku ceļi neiztur papildu slodzi

Vilnis Auzāns

2012. gada 24. augusts 07:45

572
Lauku ceļi neiztur papildu slodzi

Ceļu uzturētāji šajās dienās intensīvi strādā, labojot brauktuves ar grants segumu. Tā informē valsts akciju sabiedrības «Latvijas Valsts ceļi» (LVC) Bauskas nodaļas būvinženieris Juris Derevjanko.«Bauskas Dzīvei» J. Derevjanko paskaidroja, ka augustā lauku ceļiem nākas izturēt papildu slodzi, jo pa tiem pārvietojas smagsvara graudu vedēji. Tādēļ daudzviet uz grantsceļiem brauktuvēs izveidojušās tā dēvētās smilšu vannas. Tās rodas, kad ceļam nolietojusies virsējā nesošā kārta un ir apakšējās kārtas atsegums.  «Grants seguma ceļiem, pa kuriem pārvietojas šī smagsvara tehnika, nestspēja ir pietiekama, taču brauktuves ir tik ļoti nolietojušās, ka intensīvo satiksmes plūsmu tās neiztur,» skaidro būvinženieris. Daudzi zemnieki graudu vešanai izmanto auto, kuru kopējā masa ir tuvu 40 tonnām. Lai saudzētu brauktuvi, aizliegt šīm mašīnām pārvietoties arī nebūtu risinājums, jo laukkopjiem izaudzētā raža ir jāved. Brunavas pagasta zemnieks Dainis Druseiks apliecina, ka pašlaik rit intensīva labības vākšana un graudu vešana. Brunavas pagasta Budbergas pusē ir daudzi zemnieki, kuri audzē labību. Graudu aizvešana iespējama vienīgi pa valsts pārziņā esošo grants seguma ceļu līdz Grenctālei vai arī garām Mēmelei uz Bausku. «Brauktuves ir ļoti sliktā stāvoklī. Ceļi praktiski ir savu laiku nokalpojuši. Piemēram, ceļam no Brunavas uz Grenctāli būtu jāveic kapitālais remonts, jāatjauno visi slāņi. Gadiem ritot, brauktuve ir nogreiderēta nesamērīgi plata. Ja to saremontētu un uzbērtu normālā platumā, arī uzturēšanas izmaksas tad būtu daudz mazākas,» skaidro zemnieks. Viņš arī apliecina, ka graudu vešanai izmanto mašīnas, kuru masa nepārsniedz atļautās normas. Izmantot mazākas ietilpības tehniku zemniekiem nebūtu ekonomiski izdevīgi. Akciju sabiedrības «Latvijas Autoceļu uzturētājs» Jelgavas ceļu rajona Bauskas nodaļas vadītāja Antra Kuka skaidro, ka notiek brauktuvju ikdienas uzturēšana. Bedrēs, kurās izveidojušās smilšu vannas, ber dolomīta šķembu maisījumu. Tādējādi brauktuve uz laiku tiek salabota. Vēl tagad tiek intensīvi pļauta zāle ceļu malās, pieturvietās uz ceļa A-7 tiek krāsoti soliņi. A. Kuka informē, ka Bauskas nodaļa, kura apkalpo bijušo Bauskas rajona teritoriju, mēnesī brauktuvju ikdienas uzturēšanai tērē ap 63 tūkstošiem latu.