BauskasDzive.lv ARHĪVS

Iegūst konkurētspējīgu izglītību

VILNIS AUZĀNS

2013. gada 25. marts 00:00

384
Iegūst konkurētspējīgu izglītību

Bauskas 2. vidusskolu šogad absolvēs divas 12. klases. Pedagogi par skolēniem teic – viņi ir zinoši, sabiedriski jaunieši, ieinteresēti daudz ko sasniegt.Mācību iestādes beigšanai gatavojas gan izcili eksakto zinību un svešvalodu zinātāji, gan dejotāji un folkloras kopu dalībnieki, vairāki audzēkņi aizrautīgi nodarbojas ar fotografēšanu, mūziku, mākslu. Talantīgi un zinātkāri12.a klases audzēkņus raksturo draudzīgums, izpalīdzība, skolā viņus pazīst kā jautrus, ar humoru apveltītus jauniešus. Sevi viņi lieliski apliecinājuši skolas aktivitātēs, labdarības akcijās, koncertos un ekskursijās. Skolēni apgūst dabaszinību programmu, kas viņiem ļauj ar labiem rezultātiem piedalīties novada un reģiona mācību priekšmetu olimpiādēs, sporta sacensībās, arī zinātniski pētniecisko darbu konkursos. Skolas godu tajos aizstāvējuši Matīss Jonāns – matemātikā, Sandija Zīle – bioloģijā, Ainārs Tū­ra – fizikā. Visos šajos priekšmetos mācību olimpiādēs pārliecinošs bija arī Artis Štrovalds. Uzteicamas ir Mairas Liepiņas latviešu valodas, Krista Kozlova un Sandijas Zīles vēstures, Zlatas Baikovas krievu valodas prasmes.Puiši labus rezultātus rādījuši sacensībās volejbolā, basketbolā, futbolā, florbolā un vieglatlētikā. Sandiju Zīli dēvē par klases mākslinieci. Pateicoties viņas talantam, atsaucībai un entuziasmam, 12.a klase ir ieguvusi godalgotas vietas skolas tematiskajos mākslas konkursos zīmēšanā, dažādu kompozīciju veidošanā. Talantīgi pasākumu vadītāji un organizatori ir Deniss Vasiļčuks, Maira Liepiņa, Krists Kozlovs un Ruslans Sudarkins. Marķels Zaluckis aizraujas ar mūziku un fotografēšanu, Deniss Sergejevs ir folk­loras kopas «Vecsaule» dalībnieks.Klases audzinātāja Rita Skorodihina ir pārliecināta, ka jaunieši skolā ieguvuši kvalitatīvu izglītību: «Saviem mīļajiem audzēkņiem vēlu iegūt izglītību un strādāt jomā, kura katram ir sirdslieta. Lai izdodas sastapt lielo mīlestību un nodibināt brīnišķīgu ģimeni,» novēl audzinātāja.Skolēni nekautrējas audzinātāju saukt par savu otro mammu, kura viņus vienmēr atbalsta, nāk talkā ar idejām un pieredzi. Ar sirsnīgu smaidu skolēni atkārto audzinātājas mīļāko apgalvojumu: «Par matemātiku labākas var būt tikai divas matemātikas.» Laiks pagājis vēja spārniem12.b klases audzinātāja Iveta Leitlante savus audzēkņus uzskata par lieliem individuālistiem. Varbūt tāpēc kolektīvs izveidojies tik draudzīgs. Skolotāja novērojusi, ka jaunieši tagad sevi maksimāli velta mācību gada noslēgumam un gaidāmajai eksāmenu sesijai.Klinta Gilberte ir ļoti mērķtiecīga, piedalījusies dažādos konkursos, izglītojusies programmā «Panākumu universitāte» un nolēmusi studēt Somijā. Elgars Artis Mediņš, tāpat kā Klinta, pabeidzis kursus valodu centrā «Meridian Group». Būdams pārliecināts par savu angļu valodas prasmi, Elgars Artis nolēmis studēt ārzemēs. Par nākotni pārliecināti ir Eduards Ļeonovs un Verners Bergmanis. Puiši nolēmuši darboties viesnīcu servisa un tūrisma jomā. Daudzpusīgi talanti ir Jevgēņijam Saveļjevam – viņu saista sports, ģitāras spēle, puisis komponē. Savu sapņu profesiju jaunietis iecerējis apgūt Jūras akadēmijā.Klases vecākā Aiva Kvedare, kā arī Elinda Bogdanova ir draudzīgas un atbildīgas, pagaidām atrodas sava nākotnes ceļa meklējumos. Nodomus neatklāj Elīza Viļuma un Liāna Grīnberga, kurām padodas humanitārie mācību priekšmeti. Arī klases klusākais puisis, ar daudzpusīgām interesēm apveltītais Andris Dmitrijevs, vēl nav izlēmis, kas gribētu būt. Viņa pretpols šķiet Mārtiņš Poļakovs – aktīvs puisis, kurš nākotni nolēmis saistīt ar privāto biznesu.Vairākums skolēnu ir mācījušies autovadītāju kursos. Tas viņiem palīdzēja labāk plānot brīvo laiku. «Trīs vidusskolas gadi pagāja ātri. Esam strīdējušies, kopā atpūtušies, piedalījušies skolas pasākumos. Vienmēr esmu centusies skolēnos ieaudzināt cilvēcību. Skatoties uz topošajiem absolventiem, ar gandarījumu gribu atzīt – tas laikam ir izdevies,» tā klases audzinātāja I. Leitlante.Jaunieši audzinātājā uzteic prasmi ļaut būt patstāvīgiem, pieaugušiem, uzņemties atbildību pašiem par sevi. «Jau kopš 10. klases skolotāja mums ieteica neraustīt lauvu aiz ūsām un aicināja padomāt ne tikai vienu soli uz priekšu, bet arī divus atpakaļ. Reti domājām vienu soli uz priekšu, kur nu vēl par diviem atpakaļ. Varbūt tādēļ mums vidusskolas gadi vienmēr paliks atmiņā,» tā 12.b klases audzēkņi.