BauskasDzive.lv ARHĪVS

Deputāti gūst apstiprinājumu jau zināmai situācijai

VILNIS AUZĀNS

2013. gada 22. aprīlis 00:00

3
Deputāti gūst apstiprinājumu jau zināmai situācijai

Rundāles, Bauskas un Vecumnieku novada ceļus vairāku stundu braucienā 19. aprīlī iepazina trīs Saeimas deputāti. Izbraukumu organizēja biedrība «Latvijas Ceļu būvētājs» (LCB).Šī ir LCB iniciatīva, lai rosinātu likumdevēju pievērst lielāku uzmanību ceļu stāvoklim valstī. Zemgali apskatīt devās Saeimas deputāti: Jānis Ozoliņš no Reformu partijas, kā arī Nacionālās apvienības «Visu Latvijai!»-«Tēvzemei un Brīvībai/LNNK»» radikālā spārna pārstāvji Imants Parādnieks un Vineta Poriņa.Lēni kratotiesPārrunās autobusā tika spriests, kādus grozījumus veikt likumos, brauktuvju uzturēšanā un to piederības noteikšanā, lai iespējami īsā laikā novērstu katastrofālo situāciju uz Latvijas ceļiem.Maršruts mūsu pusē veda, sākot no Rundāles novada Svitenes pagasta, tālāk no Rundāles caur Bausku uz Vecsauli. Deputāti mēroja ceļu uz Skaistkalni, tad uz Vecumniekiem. Brauciens bija nogurdinošs, mikroautobuss pārvietojās lēni, bremzējot un nemitīgi kratoties. Brauktuve no Svitenes uz Rundāli tieši 19. aprīļa rītā tika greiderēta. Speciālisti šādu rīcību vērtēja kritiski, jo segums vēl bija mitrs. Tas ļāva secināt, ka ceļu apsaimniekotājs, gaidot ekspertus, steidzās veikt darbu, bet rezultāts bija neefektīvs un neekonomisks. Tika apskatīta grantsceļa klātne posmā no Ozolaines līdz Skaistkalnei, deputāti vēroja bedres asfaltā uz ceļa pirms Bārbeles. Lāpīt vai remontētLCB valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš «Bauskas Dzīvei» skaidroja – akcija, kas jau notikusi Kurzemē, būs arī Latgalē un Vidzemē. Mērķis ir cerība uz koalīcijas partneru lielāku atbalstu valsts budžeta veidošanā nākamajiem gadiem. Ir cerība, ka tiks atjaunots savulaik esošais autoceļu fonds, kas ļautu prognozēt finanšu līdzekļus brauktuvju uzturēšanai.«Stāstot par redzēto kolēģiem, koalīcijas partneriem, šie deputāti spēs izteikties pārliecinošāk, argumentēt sacīto. Būs sapratne ne tikai par ceļu būves, bet arī par to uzturēšanas nozīmi. Bijušā Bauskas rajona teritorijā redzētais labi atklāja, kas notiek ar izbūvētiem, saremontētiem ceļiem, ja tos noteiktā laikā neatjauno, neuztur pienācīgā kārtībā. Mēs un valsts akciju sabiedrības «Latvijas Valsts ceļi» pārstāvji ar skaitļiem esam centušies pierādīt, kas ir lētāk – katru gadu kaut ko nedaudz palabot, bērt, tā teikt, naudu bedrītēs, kas pēc gada atkal izveidojušās, vai tomēr veikt kapitālu remontu. Tad, atbilstīgi noteiktajiem normatīviem ceļu uzturot, brauktuve kalpos daudz ilgāk. Centāmies pārliecināt deputātus, kurš modelis ir ekonomiski izdevīgāks,» savu viedokli pauž A. Bērziņš. Vajadzīga stratēģijaDeputāts Jānis Ozoliņš atzina, ka nekas pārsteidzošs braucienā netika redzēts. Tomēr šie iespaidi, kā arī ceļu būvētāju argumenti, piedāvātie finansējuma modeļi radīja pārliecību, ka situācija ir jāmaina. Svarīgi ir ne tikai ieguldīt naudu ceļu būvē un remontā, bet atrast visefektīvāko veidu, kā šos līdzekļus izlietot. «Ir nepieciešams jauns ilgtermiņa finansēšanas modelis. Šeit mēs redzam, ka bez atbilstīgas stratēģijas mēs ik gadu pārmaksājam 20 procentus. Tā ir izšķērdība,» atzina J. Ozoliņš.Deputāts Imants Parādnieks piebilda, ka atkal gūts apliecinājums priekšlikumam – liela daļa vietējo ceļu jānodod pašvaldības pārziņā. Protams, ar visu nepieciešamo finansējumu: «Esmu pārliecināts, speciālisti novados pratīs labāk izvērtēt, kuri ceļi prioritāri jāuztur, kāds remonts konkrētā posmā jāveic. Iedzīvotājiem varu solīt, ka ilgtermiņā situācija noteikti uzlabosies. Mūsu, deputātu, pienākums ir rast risinājumu, lai jaunais finansējuma un apsaimniekošanas modelis tiktu ieviests pēc iespējas ātrāk un būtu maksimāli efektīvs.»  UZZIŅAIZemgales ceļus 19. aprīlī devās apskatīt trīs Saeimas deputāti: Jānis Ozoliņš (Reformu partija), kā arī Nacionālās apvienības «Visu Latvijai!»-«Tēvzemei un Brīvībai/LNNK»» pārstāvji Imants Parādnieks un Vineta Poriņa.