BauskasDzive.lv ARHĪVS

Ātri reaģē uz protesta vēstuli

ANTRA ĒRGLE

2013. gada 24. aprīlis 00:00

5
Ātri reaģē uz  protesta vēstuli

Saņemot Vecumnieku novada pašvaldības atklāto vēstuli, kurā iedzīvotāju vārdā pausta prasība steigšus remontēt Bārbeles–Skaistkalnes ceļu, uzņēmuma «Latvijas Valsts ceļi» (LVC) pārstāvji ieradās apskatīt šo posmu.Ceļu administrācijas amatpersonas – LVC Centra reģiona direktors Edgars Brass, Bauskas nodaļas būvinženieris Kristaps Arājs un inženieris Juris Derevjanko – Skaistkalnes tautas namā 19. aprīlī tikās ar iedzīvotājiem.Kauna traipsReģionālā autoceļa P89 posms no Bārbeles līdz Skaistkalnei apdraud satiksmes drošību, jo ir kritiskā stāvoklī, pausts LVC adresētajā vēstulē: «Tas kavē Vecumnieku novada Skaistkalnes un Bārbeles pagasta, kā arī līdzās esošās Lietuvas Biržu rajona ekonomisko attīstību un ir kauna traips mūsu valstij.» Pašvaldība informē, ka šajā vietā asfalts uzliets 1962. gadā, kopš tā laika labotas tikai bedrītes, un pašlaik ceļš ir tikpat kā neizbraucams.Brauktuve tiek izmantota starpvalstu kravu pārvadājumiem – regulāri tiek vesti kokmateriāli no Kupišķiem uz Rīgas ostu, kursē piena mašīnas ar piekabēm uz Biržiem un Rokišķiem, tiek pārvietotas citas smagsvara tranzīta kravas.Ceļu izmanto novada iedzīvotāji. No Bārbeles autobuss divas reizes dienā pa to ved 35 skolēnus. «Ir sākusies tūrisma sezona, Skaistkalne kā kultūrvēsturisks centrs ir iekļauta daudzu ekskursiju maršrutos,» uzsver pašvaldība, norādot, ka pavasara sezonai ik nedēļu jau pieteiktas ap desmit ekskursantu grupas. Pagasts ir mūsu valsts vizītkarte. Kopā ar lietuviešiemVēstulē pausts brīdinājums – ja netiks saņemts konkrēts rīcības plāns par ceļa labošanu, iedzīvotāji rīkos protesta akcijas. Iesaistot Latvijas un Lietuvas medijus, plānots pikets pie smilšu bedres ceļa piektajā kilometrā, iespējama brauktuves blokāde 30 minūšu garumā vai pat astoņas stundas, izmantojot Skaistkalnes un Bārbeles zemnieku tehniku un piedaloties kaimiņvalsts uzņēmumiem.Šie plāni pēc piektdienas sarunas pagaidām atlikti, «Bauskas Dzīvi» informēja Vecumnieku novada pašvaldības ceļu pārraugs Mārtiņš Mediņš. LVC speciālisti solījušies esošā finansējuma apmērā sākt aizpildīt bedrītes. «Ir konkrēta rīcība. Tiks meklēts papildu finansējums ceļa sakārtošanai, jo šis posms nekādos rekonstrukcijas plānos nav līdz 2019. gadam,» skaidro amatpersona.Apsolīts līdz remontam šim ce­ļa posmam noteikt kravas transporta masas ierobežojumu, lai lielās tranzīta mašīnas no Lietuvas to nebojātu. Vecumnieku novada iemītnieki ar LVC pārstāvjiem pārrunājuši arī autoceļa Vecumnieki–Nereta–Subate atjaunošanu, vietējās nozīmes ceļu virsmas planē­šanu.Kavē biznesuSarunas dalībnieki no Vecumnieku novada atzīst, ka diskusija bijusi vērtīga, ceļu uzņēmuma pārstāvji ieklausījušies iedzīvotāju paustajā. Dažs gan secina – amatpersonas bija nobijušās no ceļa solītās bloķēšanas.Jāatgādina, ka 10. aprīlī protesta akcija ar iedzīvotāju un pašvaldības kopīgiem spēkiem notika Rīgā, aicinot valdību steigšus remontēt ļoti sliktu ceļa posmu Vecpie­balgā. Savukārt biedrība «Latvijas Ceļu būvētājs» 19. aprīlī pa Zemgales ceļiem vadāja Saeimas deputātus, lai mudinātu vairāk budžeta naudas atvēlēt ceļu atjaunošanai un uzturēšanai.Vecumnieku novada a/s «Mi­sas kūdra» vadība iepriekš «Bauskas Dzīvei» pauda, ka sliktie lau­ku ceļi, kuriem pavasarī nosaka transporta masas ierobežojumus, kavē biznesu. Tā kā novadā ir divi eksportējoši kūdras uzņēmumi, arī «Florabalt» Valles pagas­tā, turklāt abi maksā nodok­ļus, uzņēmēji sagaida, ka valsts un pašvaldība uzlabos ceļu situāciju, nevis bremzēs biznesu lau­kos.