Strīdas par ceļu kvalitāti

Jūnijā beigsies Bauskas ūdenssaimniecības rekonstrukcijas un attīstības projekts, ko realizē SIA «Laterna».Rakšanas darbi pilsētas ielās turpināsies – paredzēts izbūvēt ilgi gaidīto lietusūdens kanalizāciju, izmantot ūdenssaimniecības projekta iepirkumā radušos finanšu pārpalikumu. Būvdarbus turpina SIA «Laterna».Projekta sapulce notika 8. maijā SIA «Bauskas ūdenssaimniecība». Sanāksmes dalībniekus īpaši interesēja, kas paveikts komunikāciju izbūvē un kā sakārtotas pilsētas brauktuves. Pieblietēs un uzbērsSarunas sākumā apsprieda tikai ielu malu sakārtošanu. Būvuzraugs Jānis Rikters apšaubīja apmaļu kvalitāti Pionieru ielā, viņaprāt, tur uzbērtas pārāk rupjas šķembas. SIA «Laterna» darbu vadītāja palīgs Māris Feldmanis atbildēja, ka asfaltētās brauktuves malas arī pirms būvdarbiem nav bijušas perfektas. Šķembas pieblietēšot, virsū uzbēršot rupjas smiltis.SIA «Laterna» projektu vadītājs Imants Dolgins atzina, ka dažus defektus izlabošot, bet kopumā asfaltētie posmi nemaz neesot nekvalitatīvi. Projektā nepieciešamais ir paveikts. Bruģi Plūdoņa ielā solīja ieklāt jau 8. maijā, taču darbi aizkavējās – 10. maijā tā vēl bija slēgta.Spriežot par grantētajām ielām, J. Rikters pieprasīja brauktuves sakārtot tā, lai būtu skaidri redzams, kur ir ceļš, kur – nomale. Pašlaik ļoti daudzās vietās šķembas ir izkaisītas pa grāvjiem un brauktuvju malām. Bauskas novada domes saimnieciskās nodaļas vadītāja vietnieks Voldemārs Čačs uzsvēra, ka pēc divām nedēļām sāksies zāles pļaušana, un ielu malās izkaisītās šķembas steidzami ir jānovāc. I. Dolgins atbildēja, ka tas drīz tiks izdarīts. Internets kā argumentsRunājot par grantsceļu stāvokli, sākās asa diskusija. «Negribu pieļaut, ka brauktuves paliek tādas kā Sporta un 1. maija iela. Smilšu seguma Bauskā pirms tam nebija. Tagad putekļi iet pa gaisu. Jāņem nost virskārta un kaut kas jādara,» tā V. Čačs. «Varam noņemt virskārtu tai pusē, kuru nerakām. Patiesībā mums bija jāatjauno tikai tranšeju vietas, bet greiderējām visu ielu jūsu vietā. Bijām taču vienojušies, ka atlicis tikai nogreiderēt un viss,» atbildēja I. Dolgins. V. Čačs uztraucās, ko par dzīvi putekļu klātā ielā teiks privātmāju īpašnieki, bet I. Dolgins pieprasīja parādīt kaut vienu sūdzību. Uz to domes pārstāvis atbildēja, ka telefona zvans arī ir sūdzība.Diskusijā atklājās, ka Bauskas novada domei nav skaidra priekšstata par to, kādiem jāizskatās atjaunotajiem ceļiem. «Mēs prasām, lai ielas atjaunotu tādas, kādas tās bija,» tā domes pārstāvis V. Čačs. Savukārt I. Dolgins apgalvoja, ka pats izbraucis pa grantētajām ielām rīta stundās un pārvietoties ar ātrumu 50 kilometri stundā neesot bijis problēmu. Turklāt, demon-strējot ielu fotogrāfijas, viņš kā uzskates materiālu internetā atrada «Google Street View» foto, kur redzama 1. maija iela pirms būvdarbiem – pēc lietus daudz mazu bedrīšu un milzīga peļķe krustojumā ar Pilskalna ielu.«Strīds par ielu kvalitāti ir bezgalīgs. Iedzīvotāji vienmēr būs neapmierināti. Tagad ir viens vainīgais – «Laterna». Kamēr šos ceļus nenoasfaltēs, miera nebūs,» tā I. Dolgins. Viņam piebalsoja būvdarbu vadītājs Nikolajs Ņesterenko, kurš uzsvēra, ka tranšejās ieguldīts simtiem tonnu šķembu, veidojot brauktuvju pamatni. Piedāvāts risinājums ielas segumu pieblietēt ar ceļa rulli un pēc tam novākt liekās smiltis. Aicinās ekspertuArgumentēts viedoklis bija SIA «Bauskas ūdenssaimniecība» pārstāvjiem. «Manā uztverē grantēto brauktuvju granometriskais sastāvs neatbilst prasībām. Neviens to neatzīs par grants segumu. Nepieciešams piejaukt 20 – 40 milimetru dolomīta šķembu. Uzskatu, ka jāuzaicina eksperts, kurš pateiks, kādai jāizskatās brauktuvei,» tā SIA «Bauskas ūdenssaimniecība» valdes loceklis Gunārs Akmeņlauks. «Jāpanāk kopīgs risinājums. Visās pilsētās pēc būvdarbiem greiderē ielas un sakārto nomales,» tā uzņēmuma projekta konsultante Sanita Kaire.«Tā nebija runāts,» neapmierināts bija I. Dolgins. Pēc diskusijas viņš uzsvēra, ka uzņēmums ir gatavs sakārtot defektus, ja tik tie tiks atrasti. «Mēs to izdarīsim, un pārējais būs jūsu atbildība,» sarunu noslēdza SIA «Laterna» pārstāvis. Ielāpi paliekPilsētas grantēto ielu segumu ar laiku varbūt izdosies sakārtot, taču pirms projekta asfaltētās ielas būs ielāpu ielāpos, jo uzņēmums ir sakārtojis tikai tās vietas, kur notika būvdarbi. Bauskas novada domes amatpersonas pagājušajā gadā atzina, ka asfalta segumu visas ielas platumā traucē atjaunot juridiska rakstura problēmas. Tiesa, Iecavas novadā tā nebija – Iecavā segumu atjaunoja visā ielas platumā.Aprīlī noslēdzās iepirkums «Bauskas ielu rekonstrukcijas tehnisko projektu izstrāde un būvdarbu autoruzraudzības veikšana». Uzvarēja SIA «Projektēšanas birojs KTA» un SIA «BM-projekts» par kopējo summu Ls 24 289,52 bez pievienotās vērtības nodokļa. Šo projektu izstrādes mērķis ir sakārtot vairāk nekā desmit Bauskas ielas. Tiesa, pagaidām tie būs tikai projekti, kuru realizācijas datumu nav vērts minēt.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»