Ar skaidru mērķi un pozitīvu skatu

Iecavas vidusskolas 9. klases absolvēs dzīvespriecīgi un radoši jaunieši.Neuztraucos par Latvijas nākotni, lai tikai Dievs dod, ka šie bērni iegulda te savu prātu un zināšanas, – tā, raksturojot šī gada devītos, teic Solvita Dārziņa, Iecavas vidusskolas direktores vietniece darbā ar pamatskolas klasēm.Ietu vēlreizJaunieši no 9.a klases piekrīt, ka ir «labie bērni», cītīgi mācās, tomēr tikai dažam neesot bail no eksāmeniem. Gan mīļākie priekšmeti, gan biedīgākie eksāmeni ir vieni un tie paši – matemātika, latviešu valoda, Latvijas un pasaules vēsture, angļu valoda, viņiem tīk arī ķīmija, mājturība un «starpbrīdis, kad rīkot diskusijas ar draudzenēm». Mīļākā vieta skolā esot ēdamzāle, labākā kopīgā nodarbe – iešana mājās. Starp jokiem viņi atzīst – Iecavas vidusskolas lielākā vērtība ir atsaucīgi skolotāji. Mācības ļāvušas saprast, ko vēlies darīt un ko ne. Jaunieši ir aktīvi, ar daudzveidīgām interesēm ārpus skolas – viņi nodarbojas ar teātra sportu, dejošanu, trenējas basketbolā. Nenoliedz, ka tīkama ir arī «gulēšana un ēšana».Pēc izlaiduma jaunieši atpūtīsies, vasarā pastrādās un rudenī turpinās mācīties – puse citās skolās, puse tepat Iecavā. Izraudzītās mācību iestādes ir Rīgas Tirdzniecības tehnikums, Rīgas Valsts tehnikums, Rīgas 3. ģimnāzija. Vērtējot kopā pavadīto laiku, viņi secina, ka ar prieku mācītos atkal tajā pašā klasē.Atbalsta cits citu9.a klases audzinātāja Dina Mediņa, matemātikas un fizikas skolotāja, teic, ka pieci gadi ar audzināmajiem pagājuši varen ātri. «Sākumā bija spuraini, bet tagad ir forši, mīļi, bērni, tīri vai paliek žēl, ka no daļas būs jāšķiras, jo viens posms būs noslēdzies. Turpināšu audzināt šo klasi vidusskolā, apmēram puse manējo plāno te palikt, bet tas jau būs cits stāsts,» raksturo pedagoģe. «Viņi ir ļoti patstāvīgi, darboties griboši, aktīvi piedalās skolas un ārpusskolas pasākumos. Aktīvi mācībās, daudzi piedalījušies olimpiādēs un guvuši labus rezultātus. Daži paši bijuši mērķtiecīgi, citi ieguvuši mērķa sajūtu, kopā mācoties. Cits citu atbalsta. Mūsu kopīgās tradīcijas – ekskursijas, mācību gada noslēguma pikniks.»Patstāvību un drosmi skolotāja uzskata par šīs klases jauniešu lielāko priekšrocību: «Viņi labāk pamēģina visu jauno, nevis saka – nē, nedarīšu. Jauniešiem novēlu sasniegt iecerēto, būt atsaucīgiem, labestīgiem un sirsnīgiem,» saka Dina Mediņa.Audzinātājai 9.a klase iemācījusi risināt pusaudžu vecuma problēmas: «5. un 6. klasē nācās būt par izmeklētāju. Taču šogad, iegūstot otru pedagoga specialitāti fizikā, viņi mani krietni atbalstīja – palīdzēja veidot diplomdarbu, rosināja pabeigt iesākto. Šī ir mana trešā audzināmā klase, paaudze acu priekšā jau būs izaugusi.»Jokpilnā nopietnībāAsprātīgi, runīgi, komunikabli – tādu pirmo iespaidu rada 9.b klases zēni. Meitenes šķiet klusākas, bet apdomātās atbildes ir dziļas un nopietnas. Iecavas vidusskolā 9.b klase jūtoties «ideāli», mīļākie priekšmeti – Latvijas un pasaules vēsture, ķīmija, valodas, vienīgi sociālās zinības neesot pārāk tuvas. Lai skola būtu ideāla, trūkstot tikai baseina, bet labākā vieta izglītības iestādē esot ēdamzāle. Vairākumam nav bail no eksāmeniem, taču viņi diez ko neatzīstas, kurp dosies mācīties pēc izlaiduma, lai arī daļa plānojot palikt tepat vidusskolā. Nosauktie mērķi – Latvijas Jūras akadēmija un basketbola skola «Ventspils». Kad gribēs atkal satikties ar klasesbiedriem? «Pēc desmit gadiem, kad brauksim ar «Lamborghini» vai «John Deere,» skaļi smejot, atkal joko puiši. Skolā palicējiem viņi vēl izturību.Klases audzinātāja Gita Zaķe, latviešu valodas skolotāja, stāsta, ka 9.b klases jaunieši ir iniciatīvas bagāti, aktīvi iesaistās gan skolēnu domē, gan Iecavas novada jauniešu iniciatīvas grupā. «Prieks, ka lielākā daļa saglabājusi dejotprieku. Jaunieši uzņēmušies lielu daļu rūpju sava izlaiduma organizēšanā. Novēlu nākotnē saglabāt aktivitātes dzirksti, dejot un dzīvot prieku,» tā G. Zaķe. Kaut arī «Bauskas Dzīves» apmeklējuma dienā audzinātāja bija tālu prom, vēstulē viņa uzsver – katru dienu domā par saviem skolēniem.Vieni puišiViena 9. klase Iecavas vidusskolu šogad absolvēs mazākumtautību programmā. Septiņi runīgi, zinātkāri puiši, kuru audzinātāja Olga Petrišina atzīst – ar viņiem strādāt nav bijis viegli, taču aizraujoši. 9.c klases jauniešiem Iecavas vidusskolā vislabāk patīk labie skolotāji un komforts, mācoties nelielā kolektīvā. Viņiem tuva matemātika, fizika un ķīmija. Iecavas vidusskolā palikt plāno vien pāris, citi apgūs praktiskas profesijas Rīgas Valsts tehnikumā un arodskolās. Pēc tam kāda ceļš varētu vest uz darbu ārzemēs.Puišiem patīk futbols un florbols, viņi labprāt kopā brauc ekskursijās vai dodas aktīvās atpūtas nodarbēs – slēpo, slido, ložņā pa kokiem «meža kaķu» vietās. Audzinātāja atzīst, ka klasē, kur visi ir zēni, jāprot strādāt. «Mums bija atšķirīgas intereses, ilgi cits citam pielāgojāmies,» atminas pedagoģe, «viņi ir ļoti aktīvi, taču par mācībām neinteresējas tik daudz, cik vajadzētu. Jaunieši ir ļoti pozitīvi, ar labu humora izjūtu, ar viņiem nekad nav garlaicīgi. Viņi visur velk mani līdzi, pierunāja pat pamēģināt slidot. Puišiem patīk piedalīties talkās, ekskursijās un dažādos braucienos. Jau no 8. klases katrs zina, kādu profesiju apgūs.» Pedagoģe novēl jauniešiem reizumis būt nopietnākiem, dažam jākļūst drosmīgākam un pārliecinātākam par sevi.Katrs savā virzienāSkolotājas Zandas Zīvārtes audzinātie 9.d klases jaunieši šajā skolā mācās no pirmās klases, un tagad jau visiem trijiem ir skaidrs, ko viņi darīs nākotnē. Elīna Gržibovska mērķē uz mākslas apguvi un plāno mācīties Rīgā. Annai Baranovai domas vēl mainoties, gribētu būt kinoloģe un veterinārārsta palīdze, bet vēl īsti neesot izlēmusi, ko darīs. Dzīvnieku aprūpe meitenei ir sirdslieta – Ēnu dienā viņa darbojās veterinārajā klīnikā, visu gadu kā brīvprātīgā strādā patversmē «Mežvairogi», piedalījusies dzīvnieku izstādēs. Rihards Koroņevskis nodomājis apgūt kādu viesmīlības jomas profesiju Rīgā un trenējas futbolā.Audzinātāja Zanda Zīvārte stāsta, ka nelielais pulciņš reizumis jāpaskubina uz mācīšanos, taču stundas visi apmeklē labprāt: «Visu vajadzīgo izdara, ir patstāvīgi. Tādi «puslieli» cilvēki – ar viņiem visu var sarunāt. Katram ir savs hobiju un interešu loks, ir idejas un mērķtiecība. Ir lietas, ar ko nodarboties pēc skolas, nopietnas intereses un nodarbošanās.»Neviens no Iecavas vidusskolas šī gada devītajiem uzreiz pēc izlaiduma prom no Latvijas nedomā doties. Tiem, kam vēl kāds laiks jāpavada skolas solā, beidzēji iesaka vairāk mācīties, īpaši fiziku un ķīmiju, kā arī veidot vienotāku klašu kolektīvu.Direktores vietniece Solvita Dārziņa raksturo: «Šiem jauniešiem ir gan mērķtiecība, gan interese, gan aktīva vēlme un motivācija visu darīt un apgūt. Bērni redz, ka ar savu prātu un idejām var nopelnīt, izcelties, kļūt populāri un sekmīgi veidot savu dzīvi. Projektu gaitā rīkotās tikšanās ar ārvalstu jauniešiem rāda, ka mūsējie nav ne par matu sliktāki vai citādāki, pasaule visiem ir vienādi atvērta un iespējām bagāta. Viņiem ir radošums un izdoma – tas ir pamats, lai piepildītu savas ieceres.»
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»