Skatītājus gaida «Mūsas» jubilejā

Sporta kompleksā «Mūsa» pie Bauskas 25. un 26. maijā pirmoreiz vēsturē norisināsies Eiropas čempionāta autokrosā atklāšanas posms.Starptautiskās automobiļu federācijas (FIA) čempionāta pirmais etaps Bauskā pulcēs lielāko daļu pazīstamāko Eiropas autokrosa braucēju no vairāk nekā 15 valstīm. Būs pagājušās sezonas uzvarētājs Eiropā «Touring Autocross» klasē Vaclavs Fejfārs, 2012. gada kopvērtējuma līderis superbagijos Bernds Štube un citi asi, kopā pieteikušies 92 sportisti. Bagiju 1600 klasē uz starta gatavojas iziet 28 braucēji, superbagijos – 25 dalībnieki, «Touring Autocross» salonautomašīnu grupā – 16 sportistu, bet junioru bagiju cīņā ir 13 pieteikumu. Vismaz desmit sportisti gatavojas startam nacionālajā satelītklasē B600, kurai «Mūsā» būs arī Latvijas čempionāta ieskaite, informē viens no sacīkšu organizatoriem Elvijs Maišelis.Senākajā autosporta trasēMūsas autotrasē pagājušajā nedēļā bija ieradušies daži Latvijas sportisti, lai «pieslīpētu» braucamrīkus Eiropas čempionāta sacīkstēm. Līdztekus treniņiem ritēja arī saimnieciskie darbi, lai godam sagaidītu sportistus un līdzjutējus Eiropas senākajā autosporta trasē, kam šosezon aprit 35 gadi. 1978. gada sākumā Bauskas rajonā, Mūsas upes krastā pie Pamūšas parka, tika izveidota motokrosa trase, bet 1990. gadā trasē pirmoreiz notika Eiropas čempionāta posms autokrosā.«Mūsā» 16. maijā «Bauskas Dzīve» sastapa arī trases saimnieku Edgaru Maišeli, kurš koordinēja kompleksa sagatavošanas darbus lielajām sacensībām – bija vēl 36 hektāri zāles pļaujami, daži krāsošanas darbi veicami. E. Maišelis gandarīts, ka Bauskas novada domes deputāti beidzot sapratuši, ko vietējam reģionam šī trase nozīmē, un to atbalsta. «Vides servisa» darbinieki strādājot tik čakli un kvalitatīvi, ka «jābildē un jāliek uz goda dēļa». Nākotnē – rallijkrossŠosezon ir vēl kāda jubileja – Edgars ir sacīkšu organizators un trases saimnieks jau desmit gadu, kopš 2003. gadā to pārņēma no ilggadējā sportista un kompleksa īpašnieka Pētera Neikšāna.Maišeļu ģimene kopā ar palīgiem un entuziastiem šajos gados Mūsas kompleksā pilnveidojusi infrastruktūru, tostarp ir bezvadu interneta pieeja, uzlabojusi drošību. Šī trase ir Eiropas sacīkšu vietu topā.Kāda E. Maišelim ir trases attīstības vīzija? «Mans plāns ir Bauskā organizēt Eiropas rallijkrosa sacīkstes. Tam vajadzīga esošā kompleksa rekonstrukcija, līdzās autokrosa trasei jāizveido rallijkrosa trase, kurā būtu 75 procenti asfalta seguma, kā to prasa FIA noteikumi. Uz šo mērķi eju. Sāksim 13. un 14. jūlijā, «Mūsā» rīkojot Ziemeļeiropas zonas (NEZ) čempionāta trešo posmu rallijkrosā,» stāsta E. Maišelis.Šos trases attīstības plānus atbalsta Latvijas Automobiļu federācijas prezidents Jānis Naglis, uzsverot, ka rallijkross ir Eiropā popularitātē augoša disciplīna. «Mūsā» tas piesaistīs arī atbalstītājus un skatītājus no kaimiņvalstīm, te skandināvi brauktu, būtu līdzjutēji no Ziemeļvalstīm. Skatītājus un līdzjutējus sportistiem un organizatoriem ļoti vajag, teic J. Naglis, kurš, pats ilgus gadus būdams sportists, to labi izprot.Arī čempionāta Bauskas posma galvenais tiesnesis Gunārs Kosojs apliecina, ka Mūsas trasei trūkst tikai rallijkrosa. Strādāt drošībai un šovamLai starptautiskās autokrosa sacīkstes noritētu nevainojami, komandai, kuru veido daudzi speciālisti, jāstrādā vienoti. Eiropas čempionāta galvenais tiesnesis «Mūsā» būs Gunārs Kosojs, kurš šajā trasē dzīvojies kopš bērnības. Pirmie, kas Gunāru ievadījuši tiesneša darbā, bija kādreizējie Bauskas puses autobraucēji Arvīds Bulāns un jau aizsaulē aizgājušais Mārtiņš Kalniņš, arī ilggadējais tiesnesis, tagad nacionālais komisārs Arnis Vēza.Gadu gaitā Gunāram nācies sastrādāties gan ar dažādu valstu sportistiem, gan tiesnešiem. Agrāk bija spēcīga Bauskas tiesnešu komanda, kura tika īpaši aicināta pat uz sacīkstēm Lietuvā, tagad tādas vairs nav. Tiesneši sacīkstēm nu piesaistīti no dažādām Latvijas vietām, nav vienotas zināšanu bāzes, tālab papildus jāapmāca. Pirms sacīkstēm būs seminārs un instruktāža. «Katrs noteikums autosportā rakstīts ar asinīm – to man jau Mārtiņš Kalniņš iemācīja. Tāpēc drošībai pievēršu īpašu vērību, un sīkumiem te liela nozīme. Laba lieta no ļoti labas atšķiras tikai smalkos sīkumos,» pārliecināts galvenais tiesnesis G. Kosojs. Svarīgs ir pat tiesnešu apģērbs un apavi, tālab visi tiek brīdināti tērpties piemēroti. Ja «laķenēs» kājas jāmērcē un tiesnesim jādomā par slikto pašsajūtu, koncentrēšanās uz trasi zūd, un drošība tiek apdraudēta.«Eiropas čempionātā jāņem vērā gan drošības pasākumi, gan jāatceras, ka tas ir liels šovs skatītājiem. Tālab, piemēram, cenšos rīkot ātrus startus, lai tie raiti sekotu cits citam. Un tad jūtos kā diriģents,» atklāj Gunārs.Kas Gunāru Kosoju joprojām piesaista autosacīkstēm, to tiesāšanai? Viņa atbilde: «Es par to domāju. Tas nav naudas jautājums, tas arī vairs nav puikas gadu entuziasms... Laikam tagad notur atbildības izjūta – nepamest to, kas iepriekšējā laikā «Mūsā» tik labi izveidots.»
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»